Hjälp med AirPlay på Samsung QLED Q70R

Permalänk
Medlem

Hjälp med AirPlay på Samsung QLED Q70R

Hej! Som tråden lyder så har jag problem med AirPlay mellan min TV (Samsung QLED 55” Q70R) och våra Macbooks, (PRO 15” early 2013 & Air 2019)
Lyckas inte streama filmer till TVn via AirPlay, spelar ingen roll format, har testat MKV, M4A, MP4, AVI, HEVC m.fl. TV’n stödjer dessa format enligt Samsung och dessa filmer går att streama via DLNA.Vill tillägga att jag har prövat flera olika program för att streama, QuickTime, Apple TV, Beamer, 5KPlayer och Elmedia player. Har testat det mesta inom nätverket och dess konfigurationer, 2,4Ghz, 5GHz, Ethernet Kabel. Öppnat DMZ för att kring gå brandväggen, statiska IP adresser men oavsett vad så får jag inte just detta att fungera. Har ni några förslag? För övrigt så verkar allt annat fungera med AirPlay mellan denna TV och alla mina Apple produkter. Förutom när TV’n är uppkopplade på 5Ghz bandet vilket är en helt annan historia, för då fungerar nästan inget... Hoppas få höra hur ni skulle felsöka och lösa detta! Med vänlig hälsningar Fernlund

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ptja, vadå "inte funkar"? Vad händer när du försöker, och vilka steg tar du?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Fernlund: Flyttar på tråden till HTCP och mediauppspelningsforumet då detta inte är så mycket en TV-fråga. Generellt är Airplay-lösningen till för att strömma inom Apples lösningar, musik och filmer från iTunes, Apple Music etc. Ska du spela mkv-filer etc. används andra lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Fernlund: Flyttar på tråden till HTCP och mediauppspelningsforumet då detta inte är så mycket en TV-fråga. Generellt är Airplay-lösningen till för att strömma inom Apples lösningar, musik och filmer från iTunes, Apple Music etc. Ska du spela mkv-filer etc. används andra lösningar.

Jag flyttar tråden 👍🏻

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Fernlund:

Jag flyttar tråden 👍🏻

Jag har redan gjort detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ptja, vadå "inte funkar"? Vad händer när du försöker, och vilka steg tar du?

Jag startar t.ex. QuickTime eller Beamer med en film sen så startar jag AirPlay, får meddelande att skriva in en kod exp. 3468 som kommer upp på TVn. Fyller i den sen så försöker den streama filmen, den lyckas koppla upp och TV’n blir helt svart och filmen börjar spela i QuickTime, men efter ungefär 20-30 sek så får jag upp meddelandet i QuickTime att TV’n inte kan användas för AirPlay sen bryta kopplingen, TV’n återgår till föregående app.

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700