Netflix. "Dela" abonnemang med släkting?

Permalänk
Medlem

Netflix. "Dela" abonnemang med släkting?

Betalar för "standard" (tror jag det heter?). Undrar om det är tillåtet att dela abonnemang med syrran som bor en bit bort? Har ingen aning om hur man gör eller, som sagt, om man får ens?

Hon mår inte speciellt bra just nu och jag tänkte att om det går låta henne få tillgång till Netflix vi betalar för.

Luddigt frågat för jag vet inte ens hur jag ska formulera frågeställningen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Betalar för "standard" (tror jag det heter?). Undrar om det är tillåtet att dela abonnemang med syrran som bor en bit bort? Har ingen aning om hur man gör eller, som sagt, om man får ens?

Hon mår inte speciellt bra just nu och jag tänkte att om det går låta henne få tillgång till Netflix vi betalar för.

Luddigt frågat för jag vet inte ens hur jag ska formulera frågeställningen.

Pröva. Du bryter inte mot någon lagstiftning, men däremot möjligtvis Netflix EULA. Det värsta som kan hända är att ditt konto stängs ned och du får skaffa ett nytt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Det borde inte vara några problem. Glöm inte bort att skapa en profil åt henne bara. Sen kanske ni får tänka på att ni måste ta bort inloggade enheter, beror på hur många standard tillåter, och att ni kanske inte kan kolla samtidigt. Vet inte vad som gäller för standard.

Permalänk
Inaktiv

Så här gör stor del av mina bekanta så det är nog inget att oroa sig för. Kom ihåg bara att göra en till användare så passar filmtips och sånt bättre i framtiden 🙂

Permalänk
Medlem

Med standard abb kan ju 2 enheter streama samtidigt. Så bara ha två profiler och kör på.

Jag har förövrigt delat mitt abb med syrran över 1 eller 2 år nu :).

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX