Server strul vid launch av spel.

Permalänk

Server strul vid launch av spel.

Hej.

Jag sitter här ivrig och väntar på att få spela Wolcen som nyligen släpptes på steam.
Självklart har dom enorma problem vid denna launch och efter ett antal Twitter uppdateringar
där dom beskriver att det tar tid pga att deras servrar strular , blev jag nyfiken på vad som händer i dessa lägen.

Jag har ingen kunskap inom Det här ämnet.
Jag är bara nyfiken på händelseförloppet och vad det är som gör att de tar sådan tid.

Jag kan tänka mig att personal på spelföretaget sliter sig i håret just i denna stun. Men varför?

Permalänk
Medlem

Otroligt omöjligt att svara på. Trasig hårdvara? Inte tillräckligt med resurser? Dålig kod? Deployat fel OS? Saknar licenser?

Permalänk
Keeper of Traditions

Utifrån vad de skrivit på Twitter verkar det främst ha varit databaskopplingen som krånglat, att den inte kunnat hantera mängden trafik som uppstod vid lanseringen. Något då såklart borde ha stresstestat innan, men med tanke på storleken på studion har det kanske varit svårt.

Tror inte de kommer ge mer detaljer än så, hur intressant det än hade varit, tyvärr

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tack för svar.

Man vill ju gärna skapa sig förståelse för spelskaparna.