Permalänk
Medlem

Harman kardon sb26

Tjena! Någon som vet om man kan stänga av bt på en sb26 eller sätta lösenord på bt? Just nu kan grannar koppla upp sig till våran soundbar och spela musik även när den är avstängd..skit jobbigt?

Mvh

Permalänk
Medlem

Måste man inte para med hjälp av den fysiska pairing-knappen på Limpan för att ansluta?
Om så är fallet måste det vara någon som har parat mot Limpan vid ett tidigare tillfälle...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min SB26 i typ två år nu och jag har ännu inte lyckats hitta något sätt att förhindra att folk bara kopplar upp sig till den via bluetooth, går inte att stänga av bluetooth över huvud taget och det finns ingen parkopplingssekvens att tala om.

Vet inte hur många sena kvällar jag blivit väckt av att det låter som att någon står och pratar i mitt vardagsrum, bara för att det ska visa sig att någon av grannarna har lyckats koppla sig till enheten och spelar upp någon trött gammal pratradio.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Hänt hos mig också nån idiot till granne kopplar upp sig på den titt som tätt och börjar spela musik.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Låter inte vidare genomtänkt, jag tog en snabb titt i manualen tidigare och såg ut som den behövde paras genom läge med fysisk knapp. Men då verkar då inte vara fallet?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

Hänt hos mig också nån idiot till granne kopplar upp sig på den titt som tätt och börjar spela musik.

Avskyr personliga också idioter med Bluetooth enheter utan lösenord. Vänligen släng produkten omedelbums. Ni fattar inte hur drygt det är när ens enhet hela tiden föreslår att man skall koppla upp sig till dem. Brukar jämnt sitta & försöka gissa lösenordet till folks TV-apparater/chromecast etc. som står öppna för anslutningen. Jag har ingen sådan skit. Vänligen sluta Våldgästa min mobil med knappar för att ansluta till era skräpprodukter som "smart-tv"'s & dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Låter inte vidare genomtänkt, jag tog en snabb titt i manualen tidigare och såg ut som den behövde paras genom läge med fysisk knapp. Men då verkar då inte vara fallet?

Nej, dessvärre inte.

Det går hur bra som helst för någon att koppla sig mot den utan att den är i något parningsläge alls.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Har även jag SB26 och nej det går inte att låsa. (Enligt supporten på HK)
Jag har en surfplatta med blåtand parad med denna så ingen kan ansluta till den.
Helt värdelöst att det inte går att blockera/stänga av. 👎

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, att vem som helt kunde koppla upp sig till ljudlimpan (HK SB26) utan att någon kopplingskontroll. Jag löste problemet genom att koppla ur BT-antennen på kretskortet i limpan.
Se länken, sista inlägget och de bifogade bilderna. Limpan sitter ihop med lite klister mellan plastdelarna. Men i övrigt så är det plastfästen som håller ihop konstruktionen.
OBS! Om BT-antennen kopplas ur så kan man givetvis inte spela upp ljud via BT-mode.
Men kontakten mellan limpan och bashögtalaren fungerar fortfarande:)

https://www.avsforum.com/forum/195-soundbars/1519686-official...