Ändrade BIOS-inställningar, kommer inte förbi BIOS splashscreen längre!

Permalänk
Medlem

Ändrade BIOS-inställningar, kommer inte förbi BIOS splashscreen längre!

Min dator har problem att vissa USB-enheter inte riktigt fungerar, t.ex. måste jag dra ut och stoppa in donglar igen efter startat upp datorn för de ska sättas igång, inställningarna i Windows var rätt så kollade och BIOS hade Initial boot etc, ändrade till Full initialization eller något liknande - men började också ändra lite andra saker, som PCI-E var inställt på X1 och ändrade till X4 (för uttagen utöver grafikkort), och lite annat småpill men inget med voltage, cpu eller ram-inställningar ändrades.

Har ett ASUS ROG Maxmimus (6 tror jag), Nu efter jag startar står den helt stilla på splash screen och DEL/F2 etc gör ingenting. Stängde av datorn, höll in "BIOS Flashback"-knappen på baksidan så den lyste blått och startade upp igen men fortfarande bara fast på splash screen.

Tips hur jag kommer vidare?

Permalänk
Medlem

Okej, drog ut alla USB-kontakter och då ville det sig - kunde då reseta BIOS till defaults och då ville den starta upp. Men hur löser jag USB-donglar som inte vill boota sig ordentligt som jag måste koppla ut/in för att få igång?