Spotify på mobil till rca i förstärkare. Vad nunär chromecast audio läggs ner?

Permalänk
Avstängd

Spotify på mobil till rca i förstärkare. Vad nunär chromecast audio läggs ner?

Fick frågan av en yngre familjemedlem som har Spotify premium i mobilen men vill streama ut ljudet i klassisk förstärkare+högtalare. Verkar som om chromecast audio var perfekt men den har ju lagts ner ser jag. Finns det bra alternativ eller ska man försöka kolla SMART tv till högtalarna och streama Spotify den vägen? Själv streamar jag inte via tjänster så jag är inte så hemma på det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Fick frågan av en yngre familjemedlem som har Spotify premium i mobilen men vill streama ut ljudet i klassisk förstärkare+högtalare. Verkar som om chromecast audio var perfekt men den har ju lagts ner ser jag. Finns det bra alternativ eller ska man försöka kolla SMART tv till högtalarna och streama Spotify den vägen? Själv streamar jag inte via tjänster så jag är inte så hemma på det här.

Måste det vara trådlöst? Annars har du ju sladdar du kan köpa om du har rca ingång typ 3.5mm tele till rca.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pigge_85:

Fick frågan av en yngre familjemedlem som har Spotify premium i mobilen men vill streama ut ljudet i klassisk förstärkare+högtalare. Verkar som om chromecast audio var perfekt men den har ju lagts ner ser jag. Finns det bra alternativ eller ska man försöka kolla SMART tv till högtalarna och streama Spotify den vägen? Själv streamar jag inte via tjänster så jag är inte så hemma på det här.

Chromecast Audio finns ju fortfarande att köpa så är det perfekta lösningen varför inte köra på den?
Tjänsten bakom ska inte ha påverkats vad jag vet, bara att produkten utgår.

Citat:

Our product portfolio continues to evolve, and now we have a variety of products for users to enjoy audio. We have therefore stopped manufacturing our Chromecast Audio products. We will continue to offer assistance for Chromecast Audio devices, so users can continue to enjoy their music, podcasts and more.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Finns blåtandsmottagare om du vill ha en billig enkel lösning.
Echo dot har aux-utgång om du vill ha röststyrning (inte på svenska dock).
Sonos connect om du vill slå på stort

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Se om du hittar en Chromecast, det är 1000 gånger bättre än Bluetooth eller att koppla in den varje gång
Eftersom det i princip är Chromecast Audio inuti Google assistant högtalare och flera andra så kommer tjänsten att fortsätta fungera (enligt tillverkaren, men jag är inte orolig).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tänk, de hade på elgig. Har köpt !

Skickades från m.sweclockers.com