Honor 8 - vart har filerna i interminnet tagit vägen ?

Permalänk

Honor 8 - vart har filerna i interminnet tagit vägen ?

Hej
Tänkte rensa internminnet i min Honor 8. Vill få bort filer som bilder, filmer osv. Står i mobilen att det endast är 1,25 GB kvar av internminnet på 24 GB. Men när jag kopplar in usb sladden och mobilen i datorn så ser jag inga filer i DCIM mappen. Kan säga att jag har ett extern minneskort i mobilen också men jag vet att det mesta ligger på interminnet. Fick något meddelande om kryptering. Kan det vara orsaken och hur får man bort den ?

Visa signatur

Bärbar: Lenovo Ideapad 700 Signature Edition
CPU: i5 6300 HQ 2,30 GHz, RAM: 8 GB, GPU: Nvidea Geforce GTX 950M, Hårddisk: 256 GB SSD.

Lenovo Legion 5: AMD Ryzen 7 5800H, 16 GB RAM, RTX 3060, 1000 GB SSD

Permalänk
Medlem

Honor 8 har väl 4 GB internminne?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av PlogarN97:

Honor 8 har väl 4 GB internminne?

Stämmer; @4cyberspace menar internlagring. Honor 8 finns vad jag vet med 32 eller 64 GB.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Honor 8 har väl 4 GB internminne?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Alling:

Stämmer; @4cyberspace menar internlagring. Honor 8 finns vad jag vet med 32 eller 64 GB.

Hej
Ja det stämmer. Ber om ursäkt att jag förvirrar =). Denna är på 32 GB. Fattar inte varför jag kan se bilderna i telefonen men inte i datorn (DCIM mappen).

Visa signatur

Bärbar: Lenovo Ideapad 700 Signature Edition
CPU: i5 6300 HQ 2,30 GHz, RAM: 8 GB, GPU: Nvidea Geforce GTX 950M, Hårddisk: 256 GB SSD.

Lenovo Legion 5: AMD Ryzen 7 5800H, 16 GB RAM, RTX 3060, 1000 GB SSD

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av 4cyberspace:

Hej
Ja det stämmer. Ber om ursäkt att jag förvirrar =). Denna är på 32 GB. Fattar inte varför jag kan se bilderna i telefonen men inte i datorn (DCIM mappen).

Gissning nummer ett från min sida är att du inte har godkänt att datorn får komma åt telefonens data. Koppla ur USB-kabeln och anslut den igen, så borde det komma upp en ruta om det på telefonen.

Annars låter inte kryptering som en orimlig orsak.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Gissning nummer ett från min sida är att du inte har godkänt att datorn får komma åt telefonens data. Koppla ur USB-kabeln och anslut den igen, så borde det komma upp en ruta om det på telefonen.

Annars låter inte kryptering som en orimlig orsak.

Jo jag har godkänt att datorn får tillgång till telefonens data. Det meddelandet som kommer upp när man pluggar in den i dator ed usb kabeln. Jag klickar ja. Ringde faktiskt till Huawei:s support idag. Killen där snacka om att man behöver en app för att kunna se bilderna ?? Va svarade jag, detta har funkat tidigare.

Visa signatur

Bärbar: Lenovo Ideapad 700 Signature Edition
CPU: i5 6300 HQ 2,30 GHz, RAM: 8 GB, GPU: Nvidea Geforce GTX 950M, Hårddisk: 256 GB SSD.

Lenovo Legion 5: AMD Ryzen 7 5800H, 16 GB RAM, RTX 3060, 1000 GB SSD