Permalänk
Medlem

4K, 27+ tum och 6-7kkr för bild/foto?

Hej! Jag är på jakt efter en ny skärm som är mer anpassad för bild redigering, vad skulle ni rekommendera för 4k skärm som är i storlek 27”-35”? Får gärna inte kosta mer än 6-7000kr Sitter just nu på en asus rog strix 35” välvd skräm

Tacksam för svar!

Ha en fortsatt trevlig midsommar!

Mvh andreas

Förtydligade rubriken från "Behöver tips på 27-35” skärm (4k)"
Visa signatur

Intel Core i7 12700k | Custom vattenkylning | Nvidia RTX FE 3090 | Asus Strix Z690-A | Trident-Z Royal 32GB 4000mhz | 500GB Kingston M.2 + 1TB WD black SN750 M.2 | 500GB 970 EVO | Asus Thor 1000w | Samsung g9 odyssey + Asus Swift PG348Q | Think 2.5 GMK Dualshot | Pulsar Xlite V2 | SteelSeries Arctis Pro| GOXLR | Røde Podmic |

Permalänk
Bildexpert 📺

@Pozter: För foto är det IPS-paneler du hittar din pålitlighet för fotoredigering. De flesta allroundskärmar som har en 4K/60 Hz-panel med IPS fungerar för syftet. För att säkra kvaliteten rekommendera att du försöker rymma en färgmätare i budgeten. Den som jag rekommenderar är i1 Display Pro: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=923328 då den har funktioner som gör att den fungerar i alla situationer. Du kan också komma undan med enklare mätare, exempelvis Colormunki. Men då är du knuten till en specifik mjukvara för att använda mätaren.

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis en Benq PD3200U, men den kostar ju lite mer förstås, men finns ju en pd3200q oxå som är lite billigare.

Finns en Dell 27" UltraSharp U2719D som verkar bra oxå

Finns oxå Benq pd2700U som verkar vara bra

Skickades från m.sweclockers.com