Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Inet säljer nu Ghost; Länk

Haha se där!

En S tophat för 599 kr är nog lite att ta i skulle jag tycka, måste nog själv ta och köpa en då jag känner att luftflödet inte är helt optimalt...

EDIT: Fast iofs, kostar €54 (inkl. €15 frakt) direkt från Louqe.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Inet säljer nu Ghost; Länk

Säkert betydligt snabbare och smidigare och beställa direkt från Inet istället.

Kul att butiker tar in chassit

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Haha se där!

En S tophat för 599 kr är nog lite att ta i skulle jag tycka, måste nog själv ta och köpa en då jag känner att luftflödet inte är helt optimalt...

EDIT: Fast iofs, kostar €54 (inkl. €15 frakt) direkt från Louqe.

vilken färg, kommer inte använda min..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Nu när chassit finns tillgängligt är jag återigen lite småsugen på ett litet spöke. Som jag förstår det är Noctua NH-L12 den rekommenderade luftkylaren, men den har tyvärr gått ur produktion och ersatts av en L12S som är för stor för att få plats. Går det att böja till en L12S så den passar eller finns det någon annan kylare som presterar likvärdigt med L12 och passar i chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Nu när chassit finns tillgängligt är jag återigen lite småsugen på ett litet spöke. Som jag förstår det är Noctua NH-L12 den rekommenderade luftkylaren, men den har tyvärr gått ur produktion och ersatts av en L12S som är för stor för att få plats. Går det att böja till en L12S så den passar eller finns det någon annan kylare som presterar likvärdigt med L12 och passar i chassit?

Det går att böja till en Noctua L12s så den passar men heatpipsen blir en annan vinkel säger dom som gjort detta jämfört med L12.

Be Quiet Shadow rock + Noctua 120*15 mm slim Pvm fan presterar likvärdigt och behöver ingen modd alls.

Finns även en Noctua L12 ny i kartong här på Sweclockers marknad.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Nu när chassit finns tillgängligt är jag återigen lite småsugen på ett litet spöke. Som jag förstår det är Noctua NH-L12 den rekommenderade luftkylaren, men den har tyvärr gått ur produktion och ersatts av en L12S som är för stor för att få plats. Går det att böja till en L12S så den passar eller finns det någon annan kylare som presterar likvärdigt med L12 och passar i chassit?

Noctua släppte kylaren NH-L12 på nytt på amazon.de speciellt för Ghost, och då även med AM4 stöd, men tyvärr är den just nu inte tillgänglig längre. Jag köpte min i februari.

Du kan prova att kontakta Noctua på noctua.at och fråga om dom har någon kvar eller mera info om den kommer tillbaka på amazon.de

https://www.amazon.de/dp/B007C861WO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Det går att böja till en Noctua L12s så den passar men heatpipsen blir en annan vinkel säger dom som gjort detta jämfört med L12.

Be Quiet Shadow rock + Noctua 120*15 mm slim Pvm fan presterar likvärdigt och behöver ingen modd alls.

Finns även en Noctua L12 ny i kartong här på Sweclockers marknad.

Skrivet av Nurket:

Noctua släppte kylaren NH-L12 på nytt på amazon.de speciellt för Ghost, och då även med AM4 stöd, men tyvärr är den just nu inte tillgänglig längre. Jag köpte min i februari.

Du kan prova att kontakta Noctua på noctua.at och fråga om dom har någon kvar eller mera info om den kommer tillbaka på amazon.de

https://www.amazon.de/dp/B007C861WO

Tack båda! Säljaren på marknaden kontaktade mig efter att ha sett min post, så jag har vissa förhoppningar om att det skall kunna lösa sig. Annars får det bli ett desperat bedjande mail till Noctua eller en Be Quiet. Nackdelen med den senare verkar om jag förstått det hela rätt vara att fläkten hamnar dikt an mot chassisidan vilket kan leda till visst oljud, men det verkar också kanske vara den bästa lösningen om jag inte får tag på en L12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Tack båda! Säljaren på marknaden kontaktade mig efter att ha sett min post, så jag har vissa förhoppningar om att det skall kunna lösa sig. Annars får det bli ett desperat bedjande mail till Noctua eller en Be Quiet. Nackdelen med den senare verkar om jag förstått det hela rätt vara att fläkten hamnar dikt an mot chassisidan vilket kan leda till visst oljud, men det verkar också kanske vara den bästa lösningen om jag inte får tag på en L12.

Skiter det sig har jag en oäppnad och oanvänd L12 liggandes. Köpte två när jag preppade inför Ghost men har bara använt den ena.

Kan släppa den för självkostnadspris.

Permalänk

@Infiniti: Har Iofs batch 2 men då låg det en mounting bracket i paketet för 2.5" disk.

Permalänk
Medlem

L12

@serdyllon: hej har du kvar L12 mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonysony:

@serdyllon: hej har du kvar L12 mvh

Jag har redan swishat han för den! inväntar att han ska skicka den till mig.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sonysony:

Svär inte

Swishade honom inatt, dock har jag ej fått kontakt med honom efter betalningen, så bara att vänta.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonysony:

@serdyllon: hej har du kvar L12 mvh

Skrivet av xiqtR:

Svär inte

Swishade honom inatt, dock har jag ej fått kontakt med honom efter betalningen, så bara att vänta.

Stämmer, har mottagit betalningen och förberett leveransen så tyvärr (för alla utom undertecknad och xiqtR) är den "förlorad". Har en till, mem den använder jag i mitt eget lilla spöke så den är inte till salu just nu i varje fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Stämmer, har mottagit betalningen och förberett leveransen så tyvärr (för alla utom undertecknad och xiqtR) är den "förlorad". Har en till, mem den använder jag i mitt eget lilla spöke så den är inte till salu just nu i varje fall.

väntar ivrigt på paketet nu

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag har sett att Louqe har sammanställt ett litet dokument där dem testade resultatet med kylningen med kombination av fläktar och tophats (då menar jag inte sammanställningen av CPU-kylare)

Någon som vet om den är borta från deras hemsida? Jag hittar den inte längre.

Edit: Hittade den!

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Jag vet att jag har sett att Louqe har sammanställt ett litet dokument där dem testade resultatet med kylningen med kombination av fläktar och tophats (då menar jag inte sammanställningen av CPU-kylare)

Någon som vet om den är borta från deras hemsida? Jag hittar den inte längre.

Edit: Hittade den!

Dock stämmer den inte helt korrekt enligt mig och beror mycket på fläktkurvan som kan skilja markant beroende på inställningarna.

Kan säga att en S-topp hatt med 2 Noctua slimfläktar i toppen gör mycket mer en deras tester.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara visa med Bilder från Slack att Limestone verkar övergå mot Ljusare nästan vita paneler i senaste Batch 2 varianten.

Vissa har dock fått den gamla Silver/Gråa på chassit och den nyare Ljusare mot Vita på Tophats så dom ej matchar varandra.

http://imgur.com/gallery/4aXjc8K

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Tänkte bara visa med Bilder från Slack att Limestone verkar övergå mot Ljusare nästan vita paneler i senaste Batch 2 varianten.

Vissa har dock fått den gamla Silver/Gråa på chassit och den nyare Ljusare mot Vita på Tophats så dom ej matchar varandra.

http://imgur.com/gallery/4aXjc8K

Att de ska behöva någon som håller fabriken i handen för att leverera kvalité, korrekt och i tid.
Det där är ju riktigt dåligt. Hoppas det är ytterst få som drabbats.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Man blir ju inte direkt förvånad. Hela tanken med Louqe var väl att det skulle vara ett premiumchassi där kvalitet var det som stod högst på alla prioriteringar. Det är ju inte direkt billiga grejer vi pratar om heller. Verkar hittills som det är lotteri om man får ett chassi utan problem med antingen finish, färgmatchning, eller delar som passar och är raka.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Man blir ju inte direkt förvånad. Hela tanken med Louqe var väl att det skulle vara ett premiumchassi där kvalitet var det som stod högst på alla prioriteringar. Det är ju inte direkt billiga grejer vi pratar om heller. Verkar hittills som det är lotteri om man får ett chassi utan problem med antingen finish, färgmatchning, eller delar som passar och är raka.

Batch 2 har jag inte hört några klagomål på raka paneler på chassit dock på Large Tophat att den är aningen böjd inåt med 1-2 mm men lär rätta till sig när man skruvar åt sidorna på hatten.

Känns generellt som Batch 2 kommit mycket längre framåt i kvalité, enbart Limestone färgmatchningen och att power knappen fortfarande inte är optimal i klickningen så reagerar inte varje tryckning.

Måste erkänna att det känns som Batch 1 fick agera testpiloter med leverans tid och även Rma tiden medans Batch 2 får en bättre produkt snabbare leverans och Rma hantering eller helt utbytta chassi direkt för bara delar.

Men är ett helt nytt företag som lär sig eftersom och effektivisering är självklart något bra för alla i det långa loppet.

När Artic White ej blev av så lovade Louqe att Limestone skulle göras så ljus som möjligt mot en vit nyans och när jag själv såg den Silver/grå varianten så tyckte jag inte om den och valde Ash chassit.

Därför jag blir så glad och se att dom ändrar om till den nya Limestone varianten som går mot Silver/Vit som dom lovade från början och tänkte att flera är intresserade av denna förändring.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd

Någon som sitter på lite bilder på den nya nyansen av limestone ?🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Någon som sitter på lite bilder på den nya nyansen av limestone ?🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla på mitt Imgur album länk ovanför i tråden så ser du skillnaden och är ganska markant

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd

@Jonas79. Tackar :)!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

@ind1437 idag kom lite nya bilder på Limestone och enligt mig bästa varianten.

Fått godkänt att dela bilderna så kolla nya albumet.

http://imgur.com/gallery/AvFeEHY

Bilderna är tagna inomhus och ej direkt ljus, skuggbilder för korrekt färg enligt användaren.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag är så sugen på att bygga i en ghost s1!!

Permalänk
Medlem

Bytte ut mina fötter på mitt Ghost S1.
http://imgur.com/gallery/Z92A5XQ

Är Dynavox, 20 mm diameter och 10 mm höjd från Amazon Tyskland.

https://www.amazon.de/DynaVox-207270-Aluminium-Gerätefüsse-4e...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Bytte ut mina fötter på mitt Ghost S1.
http://imgur.com/gallery/Z92A5XQ

Är Dynavox, 20 mm diameter och 10 mm höjd från Amazon Tyskland.

https://www.amazon.de/DynaVox-207270-Aluminium-Gerätefüsse-4e...

Får man fråga vilken dimension på skruvar du använde för att fästa dessa? Har själv köpt fötter från Clas Ohlson som jag fäster med M4-skruv. Är lite sugen på dessa som du länkade men inte sugen borra nya hål i botten på chassit.

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bearolverine:

Får man fråga vilken dimension på skruvar du använde för att fästa dessa? Har själv köpt fötter från Clas Ohlson som jag fäster med M4-skruv. Är lite sugen på dessa som du länkade men inte sugen borra nya hål i botten på chassit.

M3 Skruv med mutter och bricka på andra sidan.

Dom sitter i railsen inga hål behövs.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

@Jonas79: Tack! Har inte monterat mina från Clas Ohlson ännu, inte reflekterat över att man kan sätta dom i railsen.

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE