Intel chipset med amd crossover

Permalänk

Intel chipset med amd crossover

Hej jag undrar om man kan ha amd grafikkort på ett intell chipset med amd cross over, har idag nvidia gtx 1060 på ett Intel chipset, men har fundering på att bytta till ett liknande amd kort, då jag funderar på att inskaffa en gaming skärm men för att kunna utnyttja ett grafikkort fullt ut vill jag ha med free sync eller g sync men tyvärr skiljer det ju sig flera tusen på free sync och g sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidFast:

Hej jag undrar om man kan ha amd grafikkort på ett intell chipset med amd cross over, har idag nvidia gtx 1060 på ett Intel chipset, men har fundering på att bytta till ett liknande amd kort, då jag funderar på att inskaffa en gaming skärm men för att kunna utnyttja ett grafikkort fullt ut vill jag ha med free sync eller g sync men tyvärr skiljer det ju sig flera tusen på free sync och g sync

Jag vet inte vad AMD Crossover är för tjänst. Men det fungerar lika bra att ha ett grafikkort med AMD-GPU som Nvidia-GPU on du har en Intel-processor med tillhörande moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Erh, missade du denna nyheten?

https://www.sweclockers.com/nyhet/26844-nvidia-ger-geforce-ko...

Du kommer alltså att kunna köra ditt GTX 1060 med adaptiv synk även mot en free sync-skärm.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidFast:

Hej jag undrar om man kan ha amd grafikkort på ett intell chipset med amd cross over, har idag nvidia gtx 1060 på ett Intel chipset, men har fundering på att bytta till ett liknande amd kort, då jag funderar på att inskaffa en gaming skärm men för att kunna utnyttja ett grafikkort fullt ut vill jag ha med free sync eller g sync men tyvärr skiljer det ju sig flera tusen på free sync och g sync

AMD grafikkort funkar på alla chipsets som Nvidia gör, antar du menar crossfire vilket är om moderkortet har stöd för flera AMD kort och det behöver du ej tänka på om du bara ska köra ett grafikkort.

Nvidia har precis börjat med att du ska kunna få gsync liknande funkionalitet på freesync skärmar med en drivrutin den 15:e januari. Dock är det ett dussin som bara är supportade just nu, kolla igenom denna listan på skärmar här så kanske du slipper byta grafikkort.

Acer XFA240
Acer XG270HU
Acer XV273K
Acer XZ321Q
Agon AG241QG4
AOC G2590FX
Asus MG278Q
Asus VG258Q
Asus VG278Q
Asus XG248
Asus XG258
BenQ XL2740

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Nvidia har precis börjat med att du ska kunna få gsync liknande funkionalitet på freesync skärmar med en drivrutin den 15:e januari. Dock är det ett dussin som bara är supportade just nu, kolla igenom denna listan på skärmar här så kanske du slipper byta grafikkort.

Man kommer att kunna aktiverade det manuellt för skärmar som inte stöds officiellt.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Skrivet av Paontuus:

AMD grafikkort funkar på alla chipsets som Nvidia gör, antar du menar crossfire vilket är om moderkortet har stöd för flera AMD kort och det behöver du ej tänka på om du bara ska köra ett grafikkort.

Nvidia har precis börjat med att du ska kunna få gsync liknande funkionalitet på freesync skärmar med en drivrutin den 15:e januari. Dock är det ett dussin som bara är supportade just nu, kolla igenom denna listan på skärmar här så kanske du slipper byta grafikkort.

Acer XFA240
Acer XG270HU
Acer XV273K
Acer XZ321Q
Agon AG241QG4
AOC G2590FX
Asus MG278Q
Asus VG258Q
Asus VG278Q
Asus XG248
Asus XG258
BenQ XL2740

Okej tack för det ska kolla det direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av reflux:

Erh, missade du denna nyheten?

https://www.sweclockers.com/nyhet/26844-nvidia-ger-geforce-ko...

Du kommer alltså att kunna köra ditt GTX 1060 med adaptiv synk även mot en free sync-skärm.

Okej ja det har jag missat 😊

Skickades från m.sweclockers.com