Tips Apple Pay, om inte din bank stödjer det.

Permalänk
Medlem

Tips Apple Pay, om inte din bank stödjer det.

Hej,

Måste bara dela med mig om ett tips som jag upptäckte här i mellandagarna.

Jag har handelsbanken (som iaf i dagsläget) inte stödjer Apple pay. jag tycker att det har vart lite irriterande, jag har läst att man skule kunna fixa ett ST1 kort och koppla det till Apple Pay. Dock så får man då en faktura, jag ville dock att det skulle dras direkt från mitt lönekonto.

Jag upptäckte i mellandagarna att jag kunde skaffa ett klarnakort (direkt via klarna appen). Detta kortet är även digitalt och går att koppla direkt till valfritt konto.. Jag ansökte om ett kort och 5 minuter senare var även kopplingen till Apple pay gjort.

(ursäkta extremt dålig meningsuppbyggnad i inlägget..)

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk

Problemet är bara att det kommer stå "Klarna" i ditt kontoutdrag för alla köp du gjort med Apple pay, du kan inte se i vilken affär du handlat i vilket inte funkar för mig.

Visa signatur

Thermaltake P5 TGE, MB:MSI MEG Z390 ACE, CPU:i9 9900K @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio, Custom loop:EKRevoD5, EK-RAD 480
EK-Supremacy EVO, EK-Vardar EVO 120ER, PSU:AX1200i, Vengeance Pro 32GB DDR4 3200Mhz, M2 970 1000 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hicksmarine:

Problemet är bara att det kommer stå "Klarna" i ditt kontoutdrag för alla köp du gjort med Apple pay, du kan inte se i vilken affär du handlat i vilket inte funkar för mig.

Det är väl inte så jobbigt att logga in på Klarna och titta?
Har för mig att man kan få köp e-postade också i pdf, fast det kanske bara gäller fakturaköp

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

@Hicksmarine: Som sagt, du har ju allt sådant inne i Klarna appen. Nästan tom så att jag tycker att den är tydligare än vad det är på kontoutdraget.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Klarna kortet kostar väl endel har jag för mig?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Klarna-kortet kostar inget. Vinsten för Klarna är förstås att de hoppas att man ska betala via faktura, men i appen kan man gå in och ställa in att man vill att köpen ska dras direkt från bankkontot istället. Dock fungerar det bara upp till en viss gräns, jag minns inte om det är köp under 5 000 eller nåt sånt, alla köp som är högre än så hamnar automatiskt på Klarna-faktura.

Förutom den eventuella nackdelen att det bara står Klarna i banksaldot (men jag tycker också att Klarna-appen är tydligare ändå) så är den största nackdelen jag märkt att det tar en stund (några timmar) innan pengarna dras från bankkontot.

Edit: Jag kan väl tillägga att jag har använt Apple Pay med Klarna ganska mycket sedan kortet släpptes, jag tycker att Apple Pay är klockrent.