Gjorde ett riktigt kap - vad är värt att uppdatera?

Permalänk

Gjorde ett riktigt kap - vad är värt att uppdatera?

Hej!

Gjorde nyligen ett riktigt kap: 2050 kr för följande specs:

i5 3470
16 Gb Ram DDR 3
Geforce Twinforze 770 2 Gb

Kan köra BF 1 på low med hög FPS, Star Wars Battlefront etc!

Nu till min fråga:

Jag har följande komponenter liggandes hemma:
i5 3570
Asus R9 280X Direct CU II 3 Gb DDR 5

Ena polaren säger att det är värt att stoppa in dessa två komponenter... Den andra polaren säger att mitt Geforce grafikkort på 2 Gb klarar spel minst lika bra som Asus grafikkortet och att jag inte ska uppdatera det. Han säger även att jag inte kommer märka någon skillnad på processorbytet.

Vad säger ni på Sweclockers? Uppdatera eller ej?

Permalänk
Medlem

Grafikkorten är väldigt snarlika prestandamässigt, men fördelen 280X har är 1GB mer videominne som kan hjälpa om användningen ligger runt eller över 2GB med ditt nuvarande.

i5 3570 borde hjälpa litegrann då den är ett par hundra MHz snabbare.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Stoppa i 3570, det är några procent snabbare än 3470.
280X är däremot generellt lite långsammare än 770, men kan variera beroende på speltitel.

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Om du redan har alla sakerna så testa, annars så säger jag som din kompis no 2, du kommer inte märka några större skillnader.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

@Soldierofwar1985: Om du redan har alla sakerna så testa, annars så säger jag som din kompis no 2, du kommer inte märka några större skillnader.

Jag satte endast in den starkare processorn! Grymt nöjd med köpet och resultatet! Ett bra speldator för under 2500 kr totalt!

Skickades från m.sweclockers.com