Dåligt ljud nytt moderkort?

Permalänk

Dåligt ljud nytt moderkort?

Hej, köpte ett Asus Strix B450f mbo och får dåligt ljud. När jag kopplar in mina HyperX Cloud Revolver S direkt i moderkortet blir det som ett litet pip/tjut som låter konstant. Någon förklaring?

Tack i förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar att du då kopplar in med 3,5mm pluggen? Om ja så skulle jag testa med några andra högtalare/headset. Risken är nog stor att det är samma och att det är fel på moderkortet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Tack för svaren, var inte villig att köpa något nytt än! Jag ska testa med nya lurar och se ifall det fortfarande blir så. Kan det hända att lurarna är "svår drivna"? När jag kopplar in dom så står det något om förstärkning, och att den ökar ohmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RockSagittarius:

Tack för svaren, var inte villig att köpa något nytt än! Jag ska testa med nya lurar och se ifall det fortfarande blir så. Kan det hända att lurarna är "svår drivna"? När jag kopplar in dom så står det något om förstärkning, och att den ökar ohmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har tidigare varit så att det har varit lite dåligt tryck i kretsarna på moderkortet, men så är det oftast inte längre utan moderkortsljudkretsarna kan hantera även tyngre laster. Dina lurar har enligt Inet en impedans på 30 ohm, vilket är lågt. Det finns betydligt tyngre lurar än så.

Har du övervägt att köra lurarna med USB? De har väl USB också?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

installerat drivrutinen för ljudkretsen?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Testat att koppla in den bak i datorn? Haft detta problemet innan men då var det ljudkontakterna i fronten

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Tack för svaren! Testade lite mer idag och fick det att funka rätt bra

Skickades från m.sweclockers.com