Lian-li chassi + allt för vattenkylning

Permalänk
Medlem

Lian-li chassi + allt för vattenkylning

Har efter en flytt hittat ett vattenkylningsprojekt som aldrig blev av.
De flesta vattenkylningsdelarna är helt oanvända och de som är använda har använts mindre än en timme med destillerat vatten. Delarna har aldrig körts i ett riktigt system men de har varit monterade en gång.
Allt är med G1/4 gänga och alla fittings är för 10/13mm (3/8"-1/2") slang.

Jag prioriterar att sälja allt på en gång så den som kan tänka sig att köpa allt kommer att ha företräde före den som bara vill köpa några saker. Företräde ges också till den som kan hämta (Jönköping). Om flera personer vill ha samma saker så är det högsta budet som gäller (även om jag även här ger företräde till den som köper allt och/eller kan hämta, ja ni fattar...)

När det gäller tillhörande skruvar, pluggar etc så skickar jag med det som syns på bilderna och det som jag hittar. Vill man vara säker på att alla lösa småsaker kommer med så rekommenderar jag att köpa rubbet.

Vattenkylning:
1 st EK CoolStream RAD XTX 480 quad 520x130x64mm: 600kr
1 st EK Supreme HF Nickel Plexi: 300kr (officiellt för socket 775, 1366, 1155/1156, 2011, AM2-AM3+ men ska fungera för 1151 också).
1 st EK FC7870 Nickel Acetal: 100kr (med I/O bracket och FC link adapter)
1 st EK D5 X-Top G1/4 Rev.2 inkl. D5 pump: 600kr
1 st EK Multioption X2 Reservoar 250: 300kr
17 st EK compression fittings: 30kr styck
11 st pluggar: 15kr styck
6 st EK 90 deg: 30kr styck
8 st EK 45 deg: 30kr styck
2 st Fillports: 25kr styck
2 st Koolance ventiler till t.ex. drainport: 100kr styck
1 st påfyllningstratt: 25kr
2 st "förlängare": 25kr styck
1 st hona-hona adapter: 25kr
1 st T-koppling (3 x hona): 30kr
1 st hane-hane adapter: 20kr
1 st 90 deg hona-hona adapter: 20kr
1 st Bitspower hane-hane adapter: 25kr
1 st Phobya hane-hane adapter med variabel längd: 30kr (för t.ex. SLI/Crossfire)
1 st Slangkapare: 50kr

Pris vid inköpstillfälle var drygt 6500, sammanlagt styckpris landar på ~3500. Köper man allt så är priset 3000 kr (eller högstbjudande).

Säljer helst alla delarna på en gång och då får man också med all slang jag har (masterkleer clear flexible tubing ~3m) och övriga reservdelar som extra o-ringar och skruvar.

Chassi:
Chassit är ett Lian-li PC-A7110B. Det är ganska modulärt så de flesta delarna går att skruva bort.
Mitt exemplar är modifierat för att rymma en 480mm radiator i toppen. Det är gott om plats på höjden (~125mm) så det är inga problem med push-pull konfigurationer. Gallret (som på bilden inte är fastskruvat) är från Phobya.
Det är också ett hål i toppen för en fillport och passar de fillports som nämns ovan.
Det finns plats för 7st 3,5" diskar och det medföljer bakplan och vaggor för hot-swap. Om man inte har en radiator i toppen finns det också plats för 3st 3,5" diskar i toppen med en speciell vagga som också medföljer. Vaggan har plats för en 120mm fläkt. På samma plats (i toppen) kan man alternativt montera ett extra nätaggregat (adapter medföljer).
I fronten sitter ett dammfilter framför två 120mm fläktar (som medföljer). Det går också att montera en 120mm baktill.
Bakom 3,5mm diskarna finns plats för två 120mm fläktar och även bra monteringsmöjligheter för reservoarer.
I en av 5,25" platserna sitter en dubbel temperaturgivare som man enkelt kopplar in i loopen för att kunna läsa ut temperaturen på två ställen (plasten sitter kvar på displayerna).
Frontpanelen med I/O är bortplockad (alla knappar och dioder sitter kvar) då utrymmet används för att få plats med 480mm radiatorn men medföljer om man vill montera den på annan plats. Även fläktkontrollern som följer med chassit som standard finns kvar.

Pris vid inköpstillfälle var 3300 för chassit och drygt 400 för temperaturgivarna. Jag vill ha 1100 kr för allt.

Vill man ha både chassi och vattenkylningsdelar kan jag dra av en hundring så priset blir 4000 kr jämt (eller högstbjudande) för allt.

Övrig info:
Säljer alltså helst allt till någon som kan hämta i Jönköpingstrakten. Om något ska skickas gäller förskottsbetalning via Swish, köparen står för frakten och jag tar inget ansvar för sakerna efter att jag lämnat över dem till Postnord.
Fler bilder och mer information går såklart att ordna.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

/Warman

Permalänk
Medlem

Lägger bud på 1 st EK Multioption X2 Reservoar 250: 300kr +frakt

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Lägger bud på 1 st EK Multioption X2 Reservoar 250: 300kr +frakt

mvh

Noterat. Jag hoppas på att sälja lite mer på en gång (helst allt) så jag kommer hålla det öppet längre.

Visa signatur

/Warman

Permalänk
Medlem

Ok, inte så mycket intresse så jag sänker priset för all vattenkylning till 2500 och chassit till 800.
Om du köper allt så är totalpriset 3000, 25% sänkning helt enkelt

Visa signatur

/Warman

Permalänk
Medlem

@Warman: Hej där, 3k sek jag hoppar på här åker genom Jönköping söndag kväll.
Hoppas det passar och en God fortsättning på det nya året.
MVH Per

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellev:

@Warman: Hej där, 3k sek jag hoppar på här åker genom Jönköping söndag kväll.
Hoppas det passar och en God fortsättning på det nya året.
MVH Per

@pellev: Perfekt! Vi kan ta detaljerna via PM. Skicka lite mer info om var/när du åker igenom så kan vi nog ordna något längs vägen

Visa signatur

/Warman

Permalänk
Medlem

Topp kommer via E4 och ut 40'an vilken tid hmm tippar runt 5tiden

Skrivet av Warman:

@pellev: Perfekt! Vi kan ta detaljerna via PM. Skicka lite mer info om var/när du åker igenom så kan vi nog ordna något längs vägen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem

Allt sålt. Tack för visat intresse!

Visa signatur

/Warman