PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni fallskärmshoppet nu på testservern?
Har helt tappat det, kommer inte alls långt... och när man trycker shift, så dyker han... men tycker inte man kommer lika långt som innan, när man håller in W...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur upplever ni fallskärmshoppet nu på testservern?
Har helt tappat det, kommer inte alls långt... och när man trycker shift, så dyker han... men tycker inte man kommer lika långt som innan, när man håller in W...

Ja man kommer inte lika långt, upplever samma.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur upplever ni fallskärmshoppet nu på testservern?
Har helt tappat det, kommer inte alls långt... och när man trycker shift, så dyker han... men tycker inte man kommer lika långt som innan, när man håller in W...

Jag som har shift på toggle-mode kom ingenstans, men sedan gick det bättre när jag tog bort det. animationerna i fallskärmshoppandet är ju snyggare i alla fall. Dock tycker jag att man kunde fästa en snowboard på ryggsäcken i nya snöbnanan för att snabbt ta sig nedför berg. Det hade varit kul med lite nya movements.
Annars är den nya kartan riktigt bra!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@Swennis: Jag har inte testat själv än men som jag förstod det så skulle man kunna hålla inne ctrl för att glida.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Tänk på att den nya banan är på test servrarna nu. Dom har inte samma prestanda som live servrarna.

Så det kommer troligen flyta på mycket bättre när dom skickar över dom på live servrarna.

På testservrarna har jag >10ms lägre ms (~18-20) jämfört med en ping som ligger på 28-34ms på de "vanliga" servrarna.

Jag upplever inte någon speciell prestanda försämring på testservern öht.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

På testservrarna har jag >10ms lägre ms (~18-20) jämfört med en ping som ligger på 28-34ms på de "vanliga" servrarna.

Jag upplever inte någon speciell prestanda försämring på testservern öht.

Jag upplever det mycket hackigt på testservern.
En enkel googling så ser man att väldigt många upplever försämring på testservern.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jag upplever det mycket hackigt på testservern.
En enkel googling så ser man att väldigt många upplever försämring på testservern.

Det är jag väl medveten om - en del av min communitys spelare upplever samma sak. Jag informerade bara om att det flyter på fin här, samt att pingen komiskt nog är ~30% bättre på testservrarna för mig. Det drabbar därför inte alla helt enkelt (random i sann PUBG-anda).

En sak som jag dock har fått problem med nu på test-servern är att jag fastnar i loading screenen in till spelet. När jag hör flygplanet får jag tabba ut, och in, växla lite mellan program osv för att det helt plötsligt skall lossna och jag är i planet med rätt FPS.

Ni som upplever sämre prestanda, testa att byta till windowed mode och tillbaka till fullscreen igen. Gör detta ÄVEN om den står på fullscreen i settings till att börja med. Det ska tydligen vara något som är broken där, och det löste prestanda-problem för många amerikanska vänner.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det är jag väl medveten om - en del av min communitys spelare upplever samma sak. Jag informerade bara om att det flyter på fin här, samt att pingen komiskt nog är ~30% bättre på testservrarna för mig. Det drabbar därför inte alla helt enkelt (random i sann PUBG-anda).

En sak som jag dock har fått problem med nu på test-servern är att jag fastnar i loading screenen in till spelet. När jag hör flygplanet får jag tabba ut, och in, växla lite mellan program osv för att det helt plötsligt skall lossna och jag är i planet med rätt FPS.

Ni som upplever sämre prestanda, testa att byta till windowed mode och tillbaka till fullscreen igen. Gör detta ÄVEN om den står på fullscreen i settings till att börja med. Det ska tydligen vara något som är broken där, och det löste prestanda-problem för många amerikanska vänner.

Jo vet har redan gjort det och de hjälper ju till viss del. Men verkar vara så att du har mer tur med servrarna än vad jag och de jag spelar med har. Vi har alla 130+ MS varje game. På live så är det allt ifrån 10-30 MS. Får hoppas på bra server när det kommer live och att det flyter bättre.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Kände att detta kanske är bästa tråden att fråga, har inte spelat pubg på ett bra tag nu och skulle spela med en kompis nu ikväll. insåg ganska snabbt att det inte lär bli av för så fort jag kommer in i ett game så går min ramanvänding upp i taket och spelet kraschar (går från 1gb användning till typ 12-13gb på några sekunder). Får heller ingen felkod vilket är lite irriterande. Någon som har stött på detta tidigare? och har en lösning? Mvh

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Larsson96:

Kände att detta kanske är bästa tråden att fråga, har inte spelat pubg på ett bra tag nu och skulle spela med en kompis nu ikväll. insåg ganska snabbt att det inte lär bli av för så fort jag kommer in i ett game så går min ramanvänding upp i taket och spelet kraschar (går från 1gb användning till typ 12-13gb på några sekunder). Får heller ingen felkod vilket är lite irriterande. Någon som har stött på detta tidigare? och har en lösning? Mvh

Sänk dina inställningar, framför allt texturer, skuggor, effekter och foliage.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson96:

Kände att detta kanske är bästa tråden att fråga, har inte spelat pubg på ett bra tag nu och skulle spela med en kompis nu ikväll. insåg ganska snabbt att det inte lär bli av för så fort jag kommer in i ett game så går min ramanvänding upp i taket och spelet kraschar (går från 1gb användning till typ 12-13gb på några sekunder). Får heller ingen felkod vilket är lite irriterande. Någon som har stött på detta tidigare? och har en lösning? Mvh

#17521613

Eftersom Microsoft inte bryr sig att laga minneshanteringen i Windows är empty standby list lösningen.

Permalänk
Medlem

@ZyntaX: Jag har sj fått minnes fel och div andra konstiga fel och problem med spelet, ibland funkar det å validera spelfilerna i steam å senast så fick ja avinstallera å installera om spelet, sen dess har de funkat felfritt, ca 3mån sen jag gjorde detta.

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Är PUPG ett känsligare spel än många andra? Har ni några generella tips?

Får sporadiskt lite störande frysningar eller krascher i spelet med mitt 1080 ti kort. Kan så klart bero på min ganska blygsamma gpu överklockning men upplever ändå en del som händer lite konstigt. Inte enkelt att avgöra vad som är problemet, gpu'n, cpu'n, inställningarna, drivaren eller helt enkelt bara spelet som är lite taskigt optimerat?

Läst om tips på nätet att man kan prova sätta "Debug mode" via Nvidia control panel under hjälp menyn. Men det ända detta gör är väl att sätta kortet i stock mode gällande core och minnesfrekvenser? Får kanske prova att köra gpu'n i stock för att se om det stabiliserar upp allt.

Detta tips syftar jag på:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=118379...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Är PUPG ett känsligare spel än många andra? Har ni några generella tips?

Får sporadiskt lite störande frysningar eller krascher i spelet med mitt 1080 ti kort. Kan så klart bero på min ganska blygsamma gpu överklockning men upplever ändå en del som händer lite konstigt. Inte enkelt att avgöra vad som är problemet, gpu'n, cpu'n, inställningarna, drivaren eller helt enkelt bara spelet som är lite taskigt optimerat?

Läst om tips på nätet att man kan prova sätta "Debug mode" via Nvidia control panel under hjälp menyn. Men det ända detta gör är väl att sätta kortet i stock mode gällande core och minnesfrekvenser? Får kanske prova att köra gpu'n i stock för att se om det stabiliserar upp allt.

Detta tips syftar jag på:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=118379...

Är det småfrysningar som varar någon millisekund? Vi är en del som har dem och det blir bra med en viss drivrutin, minns inte vilken det var tyvärr. Vet inte om det är PUBG eller nvidia som är källan till problemet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

#17521613

Eftersom Microsoft inte bryr sig att laga minneshanteringen i Windows är empty standby list lösningen.

Detta hade jag missat helt.. Hade ca 11gb i cache. Nu så flyter skiten på.

Kör 1080ti och hade också micro stuttering

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det småfrysningar som varar någon millisekund? Vi är en del som har dem och det blir bra med en viss drivrutin, minns inte vilken det var tyvärr. Vet inte om det är PUBG eller nvidia som är källan till problemet.

Njae, tycker spelet flyter på tillräckligt bra med min dator (Ryzen 5 1600X samt ett 1080 ti kort), det som hänt några gånger är att det kraschat eller att hela spelet "frysts". Men det kan så klart beror på vad jag pysslat med också också, cpu oc och gpu oc som jag mixtrat med lite senaste tiden. Ska köra PUPG i default gpu clock nu några ggr för att se om det är stabilt då.

Min fråga var väl mer om det finns generella saker man bör tänka på för att få pupg stabilt och fint.

Permalänk
Medlem

Upplever att spelet flyter på brutalt mycket bättre nu än för några veckor sedan, trots inga direkta updates. Bara jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatzibo:

Upplever att spelet flyter på brutalt mycket bättre nu än för några veckor sedan, trots inga direkta updates. Bara jag?

Nepp , flyter på som fasen (har iofs köpt ett rtx2080ti )

Fast jag märker att dom har en hel del optimering kvar , känns fortfarande rätt off om man jämför med tex Battlefield

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Vikindi är riktigt kul karta... när släpps den på vanliga servrar?
Det kraschar en hel del för en polare när vi kör testservern tyvärr... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vikindi är riktigt kul karta... när släpps den på vanliga servrar?
Det kraschar en hel del för en polare när vi kör testservern tyvärr... :/

Är 18e eller 19e dec den går live. Var tydligen svårt söka fram. Hittar bara massa info om mobile version och det ger jag ju blanka fan i

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Är 18e eller 19e dec den går live. Var tydligen svårt söka fram. Hittar bara massa info om mobile version och det ger jag ju blanka fan i

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, ok, tack för info... håller med ...

Permalänk
Sjusovarn

Natten mellan 18 och 19e, vid runt 3-tiden brukar servrarna gå ner.

Permalänk
Medlem

Patchnotes för patch #24, verkar som att det är samma patchnotes för LIVE-servrarna som för TEST-servrarna (de länkar hit i nyheten om LIVE-servrarna):
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Nyheten om LIVE-servrarna:
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Edit: aha så här skrev de: highlighting all the changes between test server and launch

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Hur klipper man av fallskärmen som man enligt nya patchen ska kunna göra?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Hur klipper man av fallskärmen som man enligt nya patchen ska kunna göra?

"F". F:et dyker upp i bild när du kan klippa skärmen, precis som när du ska öppna en dörr eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

"F". F:et dyker upp i bild när du kan klippa skärmen, precis som när du ska öppna en dörr eller liknande.

Ok, tack.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Första gången på länge som jag sprungit på en fuskare. Körde squad igår och på slutet var vi tre mot två. Knockade ut en kille så vi blev 3v1, men den siste klippte oss alla. På replayen så ser man hur han ligger pronad bakom en buske, två av oss följer han alltså med siktet när vi är bakom ett litet krön och så fort vi kommer över det så kör han full autospray med akn genom busken. vi blir shreddade på nolltid. Sjukt irriterande

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Fallskärmen var ju ett nerköp, vinterbanan helt ok. Är det problem med servarna nu? Kör i stort endast miramar & första gången ikväll tog det 5 min innan jag kom in på ett spel, nu har jag väntat i 9 minuter.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Fallskärmen var ju ett nerköp, vinterbanan helt ok. Är det problem med servarna nu? Kör i stort endast miramar & första gången ikväll tog det 5 min innan jag kom in på ett spel, nu har jag väntat i 9 minuter.

Har inte testat själv men förmodar det är hårt tryck på nya kartan. Häromdan fick jag vänta nån min innan lobbyn fylldes upp på Sanhok då dom flesta nog körde Vikendi på test

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Älskar vinterbanan!

Visa signatur

Serenity now