Iphone XR bäst säljande bland Apples nya telefoner

Permalänk
Melding Plague

Iphone XR bäst säljande bland Apples nya telefoner

I en intervju berättar Apple att Iphone XR är företagets bäst säljande telefon bland årets modeller, något som troligtvis beror på den lägre prislappen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Min sambo hade en Iphone 6s som hon tappade och skärmen sprack. Hon ville köpa en Iphone 8 men dagen efter släpptes XS och XR.
Fick syn på priset och fick en chock...

Slutade med att på black friday få ned månadspriset från 599 kr / månad till 389 kr / månad och få en Huawei P20 PRO + Huawei surfplatta nånting T5 värde "9500 kr" nypris gratis. Vi sparade / tjänade pengar på black friday istället för att spendera och sambon har nu sin första android någonsin. Hon är väldigt nöjd även om hon saknar småfunktioner.
Vi slapp även köpa en surfplatta (Ipad) som hon funderat på också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att XR skulle vara osäljbar. Minst sagt förvånande att den ”prolle-varianten” faktiskt sålde bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Så eftersom XR har enligt intervjun "been our most popular iPhone each and every day since the day it became available" = Bäst säljande iPhone? Känns som en tolkningsfråga. Citatet kan betyda saker som exempelvis att XR har genererat flest antal klick på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

"den lägre prislappen" ??

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem

Helt absurt att du får en Mate 20 Pro för samma pris som är mil bättre. Och folk köper ändå Iphones...

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

""..företagets bäst säljande telefon bland årets modeller"" Detta betyder ju ingenting egentligen, i teorin kan försäljningen ha halverats sedan förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Helt absurt att du får en Mate 20 Pro för samma pris som är mil bättre. Och folk köper ändå Iphones...

Även om den är mycket mer prisvärd kanske man ska hålla sig till fakta...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Det spelar ingen som helst roll vad man vill tro om mänskligheten, hur snäll, bra och smart den är... Det kommer alltid finnas fler dumskallar än smartskallar

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Hmm, jag läste typ förra veckan att det var deras sämst säljande iPhone så dom fick återuppta tillverkningen av iPhone X?

Permalänk
Avstängd

Var inne och klämde lite på XR på Macforum för en veckasen. Skulle ALDRIG få för mig att gå över till en telefon med den tjocka ramem runt skärmen.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min sambo hade en Iphone 6s som hon tappade och skärmen sprack. Hon ville köpa en Iphone 8 men dagen efter släpptes XS och XR.
Fick syn på priset och fick en chock...

Slutade med att på black friday få ned månadspriset från 599 kr / månad till 389 kr / månad och få en Huawei P20 PRO + Huawei surfplatta nånting T5 värde "9500 kr" nypris gratis. Vi sparade / tjänade pengar på black friday istället för att spendera och sambon har nu sin första android någonsin. Hon är väldigt nöjd även om hon saknar småfunktioner.
Vi slapp även köpa en surfplatta (Ipad) som hon funderat på också.

Finns ingenting som är gratis! Speciellt när de kmr till telefonförsäljning! Ett råd. Kolla noga upp om plattan verkligen är gratis. Brukar ligga en förhöjd avgift dom bakar in i totala månadskostnaden.

Edit: detta är en T5 kostar 2200kr

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Helt absurt att du får en Mate 20 Pro för samma pris som är mil bättre. Och folk köper ändå Iphones...

Har man använt iOS under en längre tid och har ett större antal inköpta appar där så är det ju inte så billigt att byta till Android tyvärr.

Och tvärtom.

Permalänk
Medlem

@Genx031: Håller med, samt den mediokra skärmen... köper mycket hellre en iPhone X från förra året som är både bättre, snabbare och billigare.
Fast skulle inte köpa en Apple produkt över huvudtaget, men om jag var tvungen att välja

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen borde vara förvånad med tanke på att det alltid varit basmodellerna som sålt bäst. Det är bara att se vad som kommer ut på begagnatmarknaden. Iphone 5s såldes med 16/32/64 GB men kollar vi på exempelvis tradera så finns det dubbelt så många på 16 GB till salu som 32 GB och 64 GB tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Helt absurt att du får en Mate 20 Pro för samma pris som är mil bättre. Och folk köper ändå Iphones...

Gör dom? Just nu ser det ut som att 92% på swec inte köpt någon av iphone modellerna.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

@Genx031: Håller med, samt den mediokra skärmen... köper mycket hellre en iPhone X från förra året som är både bättre, snabbare och billigare.
Fast skulle inte köpa en Apple produkt över huvudtaget, men om jag var tvungen att välja

Fel. XR är snabbare över tian

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Helt absurt att du får en Mate 20 Pro för samma pris som är mil bättre. Och folk köper ändå Iphones...

Jävligt dumt uttalande då det är helt subjektivt vilken som är bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Min 6+ tuffar på trots att den är över fyra år gammal. Tidigare bytte jag alltid varannan generation men i mina ögon har det inte tillkommit någon funktionalitet som varit värd att uppgradera för. Detta har vi förmodligen affirmative action-oduglingen Tim Cook att tacka för! Innovationen svalnade med åren efter Jobs.

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem

@Sir. Haxalot:

Så att hårdvaran hos Mate 20 Pro är bättre är subjektivt? Skämtar du eller?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Gör dom? Just nu ser det ut som att 92% på swec inte köpt någon av iphone modellerna.

Har jag sagt att det folk på sweclockers eller? Nej just det.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Har man använt iOS under en längre tid och har ett större antal inköpta appar där så är det ju inte så billigt att byta till Android tyvärr.

Och tvärtom.

Detta.

Har en Iphone SE med flera nyttiga appar som ej finns till Android. Vill ha en nyare modell i samma storlek och under 10 000 kr. Existerar tyvärr inte i Apples värld. Jag lär så småningom gå över till en billigare Android, vägrar delta i racet där standarden är nu att en mobil av toppklass landar på ett femsiffrigt belopp.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jävligt dumt uttalande då det är helt subjektivt vilken som är bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

på en hårdvarunivå är mate den bästa telefonen men mycket ligger i att det är lättare att gå från gammal till ny utan att behöva byta OS och då Apples ui är exakt samma och via backup över icloud så ändras inget. lättare för okunniga att använda iphone.

och sedan har folk appar via appstore som inte går över till android och då blir det ju lite jobbigare med.

sedan är Huawei rätt så okänt då mainstream bara vet vad samsung och apple är.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Finns ingenting som är gratis! Speciellt när de kmr till telefonförsäljning! Ett råd. Kolla noga upp om plattan verkligen är gratis. Brukar ligga en förhöjd avgift dom bakar in i totala månadskostnaden.

Edit: detta är en T5 kostar 2200kr

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surf...

Hej, det vet jag mycket väl om. Hur man ser på "gratis" är upp till var och en. abonnemanget kostar 389 kr / månad i 24 månader. Totalpris 9336 kr.

Ordinarie pris på 20 GB surf via Telia är 389 kr / månad. Alltså 9336 kr. Samma summa.

Om man vill säga att jag fick mobil och surfplatta gratis (som jag ser det) eller om man vill se det som att abonnemanget är rabatterat och vi betalar för mobil och surfplatta är upp till var och en. Men på specen från telia är det 389 kr abonnemang 0 kr mobil och 0 kr surfplatta. Erbjudandet var enbart tillgängligt på Black friday och var slut rätt tidigt på förmiddagen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hej, det vet jag mycket väl om. Hur man ser på "gratis" är upp till var och en. abonnemanget kostar 389 kr / månad i 24 månader. Totalpris 9336 kr.

Ordinarie pris på 20 GB surf via Telia är 389 kr / månad. Alltså 9336 kr. Samma summa.

Om man vill säga att jag fick mobil och surfplatta gratis (som jag ser det) eller om man vill se det som att abonnemanget är rabatterat och vi betalar för mobil och surfplatta är upp till var och en. Men på specen från telia är det 389 kr abonnemang 0 kr mobil och 0 kr surfplatta. Erbjudandet var enbart tillgängligt på Black friday och var slut rätt tidigt på förmiddagen.

Ja de verkar du ha många gånger jag varit med om då någon har fått månting ”gratis” m

Missförstod 9k då jag trodde argumentet från säljaren var för endast surfplattan.
Det är hur som helst ett riktigt bra erbjudande

Permalänk
Inaktiv

Det märks att det börjar gå utför med ekonomin när folk börjar köpa billiga skräpmobiler för under 10 000kr. Jag hade förväntat mig att $10 000 mobiler skulle vara de mest sålda.

Jag själv äger en 5000kr mobil som har hur mycket brister som helst och jag väntar på en värdig ersättare som jag ej har sett ännu. En helskärm på framsidan är ett krav, den där selfi-kameran som jag aldrig någonsin har eller kommer använda går att sätta var som helst, uppskjutbar etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Ja de verkar du ha många gånger jag varit med om då någon har fått månting ”gratis” m

Missförstod 9k då jag trodde argumentet från säljaren var för endast surfplattan.
Det är hur som helst ett riktigt bra erbjudande

Inga problem, det är bra att du håller utkik och ställer frågor! Annars går folk obildade här is samhället.

Super-erbjudande, jag sade till tjejen att om hon inte gillar telefonen tar jag den så får hon min S8. (likvärdig prestanda men annan storlek) hon valde P20 Pro så nu är jag ju lite sugen på nytt själv. Blir nog nästa års variant av "mate 20 pro" (mate 30 pro?)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

@Sir. Haxalot:

Så att hårdvaran hos Mate 20 Pro är bättre är subjektivt? Skämtar du eller?

Vad fan snackar du om? Du påstog att Mate 20 Pro var en bättre telefon overall. Hårdvara är en liten del som i stort är irrelevant i dagens läge, alla utom de mest low-end telefoner har fullt tillräcklig hårdvara. Skiter fullständigt i hur många cores och hur många Mhz en telefon har så länge allting flyter på och saker laddar snabbt.

Är ju snarare helheten som spelar roll, och då finns det många variabler där många är subjektiva.

Permalänk

Man blir ju mörkrädd när man läser alla kommentarer som skrivs här. Det är ju ni som är inskränkta. Herregud, hatar ni på folk med märkeskläder också? Det är helt uppenbart att Apple vill bygga statusprylar. Låt dem göra det. Bara för ni inte vill lägga de pengarna, är inte de som vill dummare än vad ni är.

Permalänk
Medlem

Haft min XS Max 256GB sen igår, går från en S8. Fett nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650