Ominstallation av SSD och HD

Permalänk

Ominstallation av SSD och HD

Tja killar och tjejer.

Jag bör vara helt ute och cykla och nämligen skriva och skapa denna tråd på helt fel ställe. Men jag ska berätta mitt problem först.
Jag har en stationär dator som är ca 5+ år. Har bytt ut ram och satt in en SDD 256gb med den medföljande HD på 1tb. Vet eftersom den e 5+ år gammal så bör den inte riktigt ha värsting grejer. Men det jag vill komma till är att jag har 0 kunskaper inom installation av HD och SSD, så jag lämnade datorn till en kompis far som sa att han kunde fixa allt.

Han fixade datorn sa han, men han sa att han va tvungen och installera OS på min HD och sedan tvångsstarta det från min SSD. Jag fattade självklart 0, men stod där och log och frågade endast om mitt OS var på SSD. Hans svar va, Ja. Där gick glada Tim där ifrån och hoppades att allt va perfekt. Nu har jag haft datorn i ca 4 månader sen han installerade allt. Av något slag så laddas allt om, allt är kopior osv. Mitt problem är dock att jag vill endast ha mitt OS på min SSD och inte alla spel eller musik/film program. Utan endast kunna isåfall välja lite hur jag vill, så om jag vill ha Adobe Premier Pro på SSD så kan jag ha den där, utan det väljer jag när jag installerar det. Men nu kommer allt DIREKT på min SSD.

Det jag vill få ut av att skriva här är för att jag behöver hjälp med min nuvarande dator och kan redan säga just nu att jag ICKE kommer följa instruktioner skrivet här utan jag betalar gärna någon en summa som gör det. Webbhallen tackade nej... Jag har ingen ork, just nu ska jag inte köpa en ny dator för spelar ändå inget och redigerar endast mina filmer på en super MacBook Pro. Men just att allt installeras på SSD är bara irriterande.

Finns det något man kan göra? Typ installera om allt och lägga allt på mitt OS på SSD och sedan ställa in att allt som installeras ska ner till min HD först?

Tacksam för all svar ni har, men håll en trevlig ton.
Jag kan inte så mycket om komponenter så detta kanske är ett litet problem för er.
Så jag är icke Albert Einstein.

Hälsningar,
Tim E

Permalänk
Medlem

Kanske detta kan vara till hjälp, någon i din närhet kanske kan lösa dit problem irl.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-v...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

Kanske detta kan vara till hjälp, någon i din närhet kanske kan lösa dit problem irl.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-v...

Tack så otroligt mycket. Ska kolla upp detta direkt.

Skickades från m.sweclockers.com