Klickande ljud i hörlurarna från Blue Yeti?

Permalänk
Medlem

Klickande ljud i hörlurarna från Blue Yeti?

Håller på att bli galen!

Har helt plötsligt fått ett "tickande" ljud i mina hörlurar (HyperCloud X) som jag kopplat in i min Blue Yeti via 3,5mm uttaget för medhörning.

Så länge det inte spelas upp något ljud från datorn så hörs det ingenting. Men så fort jag antingen startar Discord, tittar på en video på Youtube eller liknande så hör jag ett konstant klickande ljud i hörlurarna.

När jag kopplar hörlurarna direkt in i datorn så hör jag inte ljudet, men då har jag ju heller ingen medhörning vilket gör att jag sitter och skriker framför datorn utan att jag själv hör/tänker på det.

RIKTIGT STÖRANDE! Vet inte varför eller hur jag jag skall bli av med det?

"Tick tick tick tick tick tick tick tick.........."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

Håller på att bli galen!

Har helt plötsligt fått ett "tickande" ljud i mina hörlurar (HyperCloud X) som jag kopplat in i min Blue Yeti via 3,5mm uttaget för medhörning.

Så länge det inte spelas upp något ljud från datorn så hörs det ingenting. Men så fort jag antingen startar Discord, tittar på en video på Youtube eller liknande så hör jag ett konstant klickande ljud i hörlurarna.

När jag kopplar hörlurarna direkt in i datorn så hör jag inte ljudet, men då har jag ju heller ingen medhörning vilket gör att jag sitter och skriker framför datorn utan att jag själv hör/tänker på det.

RIKTIGT STÖRANDE! Vet inte varför eller hur jag jag skall bli av med det?

"Tick tick tick tick tick tick tick tick.........."

Har ingen aning om klickandet i ljudutgången från din mikrofon... men duger det inte att koppla grejerna som vanligt och bara kryssa i att du vill höra mikrofonljudet i inställningarna?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

@evil penguin:
Problemet är att det blir fördröjning på ljudet ifall jag väljer Blue Yeti som mikrofon och sedan kör ljudet ut via 3,5mm utgången på datorn.