Permalänk

Dator random fryser på vissa spel?

Tjena!

Jag har under en senare tid haft ett underligt problem, på vissa spel när jag spelar dom så fryser datorn helt och jag måste starta om den med knappen på datorn.
Det som förvirrar mig dock är att den gör detta 1 gång sedan flyter den på bra tills nästa dag (alt nästa längre avstängning av systemet).

Går ej att fixa med omformatering.
Några tips om hur jag kan ta reda på vad som orsakar detta?

Operativsystem: Win 10 x64
Processor: i7 5820K (Oklockad)
Processorkylare: H110iGTX (Som kyler dåligt)
Moderkort: x99 Gaming 7
Minne: 4x 4gb Crucial DDR4 2133MHz 16GB
Grafikkort: GTX 1070

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inget svar, men jag har exakt samma problem som dig. Datorn fryskraschar en gång och efter omstart så fungerar det som vanligt. Jag har stresstestat i princip allt som går (utan några problem), omformatera och uppdatera alla drivrutiner. Ingenting har funkat.

Här är ett klipp på hur det kan se ut för mig: https://www.youtube.com/watch?v=WdgfYJ7bhX4 (namnet på videon är förövrigt ett inside joke mellan mig och en polare)

Permalänk
Medlem

Kolla Event Viewer efter critical errors.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sevenix: I mitt fall är de error jag får när datorn kraschar är Video Scheduler Internal Error eller Watchdog Violation.
I Event Viewern sa den däremot "Fel-bucket 0x119_2_DRIVER_FAILED_SUBMIT_COMMAND_dxgmms2!VidSchiSendToExecutionQueue, typ 0
Händelsenamn: BlueScreen"
senaste gången datorn kraschade, men det har varit lite olika från gång till gång.

Finns det något sätt att länka Event Logs på något sätt? Jag har kraschloggar sparade på datorn.

Jag har heller inte haft någon tur med att lösa det. Alla tips jag har sett har inte fungerat.

Permalänk

Hittar inget speciellt i event viewer, endast att något gick snett när jag var tvingad omstart.