Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Iconoclasts kommer till Switch 2018 utmaningen boss rush ingår.

Gasp, #Iconoclasts is coming to #Switch! I look forward to new people experiencing my game and thanks for support if you did already 🧡 I'll be adding to all changing difficulty as you load game, a difficulty that lets you get past harder challenges without dying and Boss Rush!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Tjena gubbar!

Ber om ursäkt, vet inte om det är fler än jag som kommer och ställer frågor och inte orkar läsa nästan 200 sidor av inlägg för att kommentera och få hjälp.

Jag undrar bara hur bra Switchen verkligen är. Jag spelar mest på PC, är över 30 nu men med 3 barn i åldrarna 3-7. Jag har en Xbox One S som nu är en glorifierad media konsol eftersom jag knappt spelar på den och kontrollerna är lite väl stora för barnen att de har svårt att spela på den ordentligt. Sen tycker jag inte att det finns så många bra spel på den som funkar till barn heller.

Jag var initialt väldigt sval till Switchen då jag ansåg den vara alldeles för under powered och prioritera den portabla sidan lite för mycket. Nu på senaste har den lockat mer och mer, speciellt när jag såg Labo och vad man kan göra med dem etc.

Däremot är den dyrare än alla andra konsoler jag köpt. Speciellt om man ska köpa till fler kontroller (både pro och extra joy cons) samt minnesstickor etc som känns nödvändigt.

Är det värt det? Har blivit mer och mer sugen, men inte säker på att jag ska lägga ner så mycket pengar på den.

Hehe vet inte hur många som är gubbar här men de e kanske fler än vad man kan tro

Nintendo köper man för spelen! Gillar man Mario och Zelda så är det ett givet val även om priset på konsolen och tillbehör är relativt högt, det finns ändå en del speltimmar där. I dagens läge är det dock ganska tunt med stora kvalités titlar, det mesta verkar vara indie spel och re-releaser, det senare är troligen intressant för dig som inte haft Nintendo tidigare. En stor del av spelen som inte är Nintendos egna finns att spela på andra platformar, ex PC. Mitt tips är att titta igenom spellistan och se om dagens spel tilltalar annars vänta ett tag till och se vad som släpps.

En sak är värt att fundera på när ni går igenom spelen, hur ser flerspelar läget ut? Min uppfattning är att man siktar inte lika mycket på att spela som en familj längre. Vi spelade många spel ihop på Wii, tog även med den till bekanta där alla engagerade sig, än så länge är det bara Mario Kart 8 (re-relase från Wii U) som vi alla spelar samtidigt. Det finns ett par andra titlar men inte riktigt i klass för att ta med till bekanta.

Labo har vi inte köpt, är lite skeptisk till papp ihop med barn

Värt att veta är att Nintendo Switch är egentligen huvudsakligen en bärbar konsol vilket troligen också är en stor anledning till den goda responsen den fått. Så ska man iväg till morföräldrar eller något så kan man enkelt ta med konsolen till ungarna Dock kan det vara värt att klä in den i lite skydd.

Förövrigt har jag en dotter som spelat konsol sen hon var 4 och hon har aldrig haft problem med XBOX kontrollen?

Idag är hon 8 år och det är främst Mario Kart och Super Mario Odyssey som hon spelar. Zelda försöker hon sig på men fastnar såklart ganska ofta. De andra spelen har inte riktigt fastnat tyvärr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hehe vet inte hur många som är gubbar här men de e kanske fler än vad man kan tro

Nintendo köper man för spelen! Gillar man Mario och Zelda så är det ett givet val även om priset på konsolen och tillbehör är relativt högt, det finns ändå en del speltimmar där. I dagens läge är det dock ganska tunt med stora kvalités titlar, det mesta verkar vara indie spel och re-releaser, det senare är troligen intressant för dig som inte haft Nintendo tidigare. En stor del av spelen som inte är Nintendos egna finns att spela på andra platformar, ex PC. Mitt tips är att titta igenom spellistan och se om dagens spel tilltalar annars vänta ett tag till och se vad som släpps.

En sak är värt att fundera på när ni går igenom spelen, hur ser flerspelar läget ut? Min uppfattning är att man siktar inte lika mycket på att spela som en familj längre. Vi spelade många spel ihop på Wii, tog även med den till bekanta där alla engagerade sig, än så länge är det bara Mario Kart 8 (re-relase från Wii U) som vi alla spelar samtidigt. Det finns ett par andra titlar men inte riktigt i klass för att ta med till bekanta.

Labo har vi inte köpt, är lite skeptisk till papp ihop med barn

Värt att veta är att Nintendo Switch är egentligen huvudsakligen en bärbar konsol vilket troligen också är en stor anledning till den goda responsen den fått. Så ska man iväg till morföräldrar eller något så kan man enkelt ta med konsolen till ungarna Dock kan det vara värt att klä in den i lite skydd.

Förövrigt har jag en dotter som spelat konsol sen hon var 4 och hon har aldrig haft problem med XBOX kontrollen?

Idag är hon 8 år och det är främst Mario Kart och Super Mario Odyssey som hon spelar. Zelda försöker hon sig på men fastnar såklart ganska ofta. De andra spelen har inte riktigt fastnat tyvärr.

Tack för responsen.

Jo jag har inte haft nintendo sen jag var liten, samt lite emulator på datorn etc. Är riktigt sugen på Zelda! Det var därför jag egentligen började kolla på den. Men tyckte då att det inte var värt det för ett spel. Sen har den ju fått väldigt bra reviews sen dess.

Det är nintendo spelen framförallt som jag är ute efter. De flesta andra spelen kan jag köra på datorn, men indie spelen kan vara skönt att ha på en mer portabel konsol.

Hört mycket om att många kör den mest portabel. Kan ju vara ett bättre sätt än att de bara ska kolla på netflix och youtube på ipaden. Får såklart i så fall skaffa skydd. Sett några på Amazon som verkar bra för den.

Kontrollerna har kanske mer att göra med spelen än själva storleken. Vet inte. Koordinationen etc att gå från thumbstick till knappar etc är kanske något de behöver vänja sig vid.

Låter bra i alla fall. Gäller bara nu att övertyga ens bättre hälvt att det är ett bra köp...

Några andra måste ha spel förutom Mario, Mario kart, och Zelda?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Flashback Collector's edition går nu att förhandsbeställa på Spelbutiken för 378:-

Wild Guns: Reloaded är en amerikansk release som släpps i NA. Av okänd anledning har Spelbutiken tagit in denna titel för 418:-. Den är något dyrare än import men med tanke på allt strul med PostNord kan det vara värt att ta hem den via Sverige istället.

Undertale (Nintendo Switch) finns på CDON för 599:-

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Tack för responsen.

Jo jag har inte haft nintendo sen jag var liten, samt lite emulator på datorn etc. Är riktigt sugen på Zelda! Det var därför jag egentligen började kolla på den. Men tyckte då att det inte var värt det för ett spel. Sen har den ju fått väldigt bra reviews sen dess.

Det är nintendo spelen framförallt som jag är ute efter. De flesta andra spelen kan jag köra på datorn, men indie spelen kan vara skönt att ha på en mer portabel konsol.

Hört mycket om att många kör den mest portabel. Kan ju vara ett bättre sätt än att de bara ska kolla på netflix och youtube på ipaden. Får såklart i så fall skaffa skydd. Sett några på Amazon som verkar bra för den.

Kontrollerna har kanske mer att göra med spelen än själva storleken. Vet inte. Koordinationen etc att gå från thumbstick till knappar etc är kanske något de behöver vänja sig vid.

Låter bra i alla fall. Gäller bara nu att övertyga ens bättre hälvt att det är ett bra köp...

Några andra måste ha spel förutom Mario, Mario kart, och Zelda?

Personligen så har jag nog lagt ner mest tid på Stardew Valley! Har du inte spelat det till PC Så är det sjukt nice till switchen Kan vara kul för barnen också kan jag tänka mig (Lära dem att få ihop allt runt att få saker och växa kanske är ett problem ifs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Tack för responsen.

Jo jag har inte haft nintendo sen jag var liten, samt lite emulator på datorn etc. Är riktigt sugen på Zelda! Det var därför jag egentligen började kolla på den. Men tyckte då att det inte var värt det för ett spel. Sen har den ju fått väldigt bra reviews sen dess.

Det är nintendo spelen framförallt som jag är ute efter. De flesta andra spelen kan jag köra på datorn, men indie spelen kan vara skönt att ha på en mer portabel konsol.

Hört mycket om att många kör den mest portabel. Kan ju vara ett bättre sätt än att de bara ska kolla på netflix och youtube på ipaden. Får såklart i så fall skaffa skydd. Sett några på Amazon som verkar bra för den.

Kontrollerna har kanske mer att göra med spelen än själva storleken. Vet inte. Koordinationen etc att gå från thumbstick till knappar etc är kanske något de behöver vänja sig vid.

Låter bra i alla fall. Gäller bara nu att övertyga ens bättre hälvt att det är ett bra köp...

Några andra måste ha spel förutom Mario, Mario kart, och Zelda?

Jag är också en PC-spelare när jag hinner, ensamstående pappa med två döttrar snart 7 och 9.
Tjejerna gillar Mario Kart, Just Dance (så nu lyssnar jag på Dua Lipa HELA TIDEN, vilket i och för sig är ett fall framåt från Marcus&Martinus ), De har spelat en del Mario, och en del Splatoon för de älskar uttrycket och musiken, men spelet är lite svårt för dem.
Har en känsla av att de skulle gilla att pyngla på mig i ARMS, men det skulle bli rena kriget mellan dem....
Snipperclips har de spelat med mig bägge två, men igen ett spel de inte kan spela tillsammans utan att bli ovänner - vilket nog gäller för en del vuxna par också.
Har duckat Rayman, de spelar Rayman på iPad istället. Samma med MineCraft, men båda de är lämpliga spel för barn och familj som mina barn gillar.

Du måste spela Zelda. Försök att inte läsa om det. Roligaste RPGet jag spelat på någon plattform, och kanske totalt sett också det bästa. Spelade Mass Effect Andromeda samtidigt, och det går inte att beskriva hur platt det kändes i jämförelse. Oavsett vad du tycker om Zelda i slutändan, måste du prova det för att vidga dina PC-vyer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av therealtidus:

Personligen så har jag nog lagt ner mest tid på Stardew Valley! Har du inte spelat det till PC Så är det sjukt nice till switchen Kan vara kul för barnen också kan jag tänka mig (Lära dem att få ihop allt runt att få saker och växa kanske är ett problem ifs)

Tack för tipset. Aldrig hört talas om. Min dotter skulle säkert gilla det, kanske till och med min fru, som var addicted till Farmville när det var populärt (Hävdar att hon inte är en gamer).

Skrivet av EntropyQ3:

Jag är också en PC-spelare när jag hinner, ensamstående pappa med två döttrar snart 7 och 9.
Tjejerna gillar Mario Kart, Just Dance (så nu lyssnar jag på Dua Lipa HELA TIDEN, vilket i och för sig är ett fall framåt från Marcus&Martinus ), De har spelat en del Mario, och en del Splatoon för de älskar uttrycket och musiken, men spelet är lite svårt för dem.
Har en känsla av att de skulle gilla att pyngla på mig i ARMS, men det skulle bli rena kriget mellan dem....
Snipperclips har de spelat med mig bägge två, men igen ett spel de inte kan spela tillsammans utan att bli ovänner - vilket nog gäller för en del vuxna par också.
Har duckat Rayman, de spelar Rayman på iPad istället. Samma med MineCraft, men båda de är lämpliga spel för barn och familj som mina barn gillar.

Du måste spela Zelda. Försök att inte läsa om det. Roligaste RPGet jag spelat på någon plattform, och kanske totalt sett också det bästa. Spelade Mass Effect Andromeda samtidigt, och det går inte att beskriva hur platt det kändes i jämförelse. Oavsett vad du tycker om Zelda i slutändan, måste du prova det för att vidga dina PC-vyer.

Tack! Väldigt intressant. Låter onekligen som att jag måste skaffa mig en switch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Tack för tipset. Aldrig hört talas om. Min dotter skulle säkert gilla det, kanske till och med min fru, som var addicted till Farmville när det var populärt (Hävdar att hon inte är en gamer).

Tack! Väldigt intressant. Låter onekligen som att jag måste skaffa mig en switch...

Kan bara hålla med om allt som sägs om Zelda, 150h i det spelet motiverade hela kostnaden för konsolen. Jag har tyvärr inte klarat alla DLC, men att tröttna först efter 150h är bra nog för min del.

Jag testade mitt nya grafikkort i datorn för nån vecka sen, körde igång rise of the tomb raider och blev jäkligt besviken. Försökte klättra upp för väggar, men det gick inte, hoppade ner från en klippa och kom på att jag inte hade paraglider heller. Vilket skitspel sett till frihet, du lotsas fram i en snitslad bana med QuickTime events och lite pangpang.

Zelda BoTW har helt förändrat min syn på äventyrsspel, att kunna gå vart man vill, när man vill, hur man vill är helt fantastiskt. Jag har klarat tomb raider 100% och gillade spelet, men post-botw känns det trångt och trist.

Som föregående talare sa, låt bli att kolla för mycket på spelet i förväg, mycket av magin med att upptäcka försvinner nog då. Att spela igenom en andra gång kommer nog inte vara lika skoj och utmanande, tur att de har ett master mode som omväxling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag har passerat 300 timmar i Zelda och än är jag inte nöjd.
Att se procentsatsen på kartan sin och veta jag saknar ca 400 koroks gör mig glad och frustrerad samtidigt.

Att bara spela en 15-30min då och då nu är bara så underbart för att leta smålortar

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag har passerat 300 timmar i Zelda och än är jag inte nöjd.
Att se procentsatsen på kartan sin och veta jag saknar ca 400 koroks gör mig glad och frustrerad samtidigt.

Att bara spela en 15-30min då och då nu är bara så underbart för att leta smålortar

Kul! Själv har jag inte så mycket tålamod har letat en del korokfrön men procentmätaren kommer jag nog aldrig fylla. Jag har nog inte spelat särskilt många spel så intensivt på ett år som BotW, resten går nog att räkna på en hand. Diablo 2, GTA VC och farming simulator 2013 är de jag kommer på på rak arm. De två första var under tonåren när man hade gott om tid att spela dator

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Iconoclasts kommer till Switch 2018 utmaningen boss rush ingår.

Gasp, #Iconoclasts is coming to #Switch! I look forward to new people experiencing my game and thanks for support if you did already 🧡 I'll be adding to all changing difficulty as you load game, a difficulty that lets you get past harder challenges without dying and Boss Rush!

https://youtu.be/FnUN19xGIzU

God chans för dubbeldipp där med, önskar bara utvecklarna kunde släppt spelet på Switch samtidigt som på PC.

Skrivet av therealtidus:

Personligen så har jag nog lagt ner mest tid på Stardew Valley! Har du inte spelat det till PC Så är det sjukt nice till switchen Kan vara kul för barnen också kan jag tänka mig (Lära dem att få ihop allt runt att få saker och växa kanske är ett problem ifs)

Håller helt med om Stardew Valley. Var det spelet jag nog kanske såg mest fram emot under 2017 och då hade jag redan spelet på PC sedan tidigare. Detta underbara spel portabelt är svårt att slita sig ifrån. Bara en dag till i detta spelets härliga värld och timmarna försvinner snabbt. Billigt att köpa och speltimmar/krona lär bli många.

Finns väldigt mycket mer att spela på Switchen men just Stardew Valley brinner mitt gamla spelarhjärta väldigt mycket för.

Permalänk
Medlem

@Skonky: Jag är också inbiten PC spelare, har inte haft en konsol sedan 90 tal. Men nu har vi switch och jag spelar en hel del på den. Jag har köpt flera spel till switchen som jag redan har till PC för att de passar så bra på plattformen. Exempelvis Steamworld Heist och Darkest Dungeon.

Switchen är som en mobil eller surfplatta i det att du kan lägga den ifrån dig och den går i sleep mode. Plockar du upp den igen så är den på nolltid tillbaka precis där du lade ifrån dig den. 5min att slå ihjäl innan potatisen är klar? Du hinner knappt sätta dig vid datorn, men switchen ligger där inom räckvidd...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter

Shinobi Refle: Senran Kagura kommer till väst i sommar. Spelet är väldigt kontroversiellt så ingen trailer eller bilder på spelet.

Rival Megagun kommer till eShop Q3-Q4 2018.

Sinner: Sacrifice For Redemption kommer Q3 2018.

Ninja Striker! kommer den här månaden på eShop.

__________________________________________________________________________

Real Bout Fatal Fury Special kommer 19 april
Asdivine Hearts Switch footage kommer imorgon på eShop
Japansk Boxart 3 st covers på Mega Man X Legacy Collection 1 & 2
Bombslinger Release trailer spelet finns ute nu

__________________________________________________________________________

Veckans skvaller
: En bild dök upp och försvann lika snabbt som den syntes. Kan Pokémon dyka upp snart?
Datumet har tagits bort då det var felaktigt.

Troligtvis en placeholder som även CDON har haft ett bra tag utan någon specifik info:

http://cdon.se/spel/new_pok%c3%a9mon_rpg-41044841

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Jag köpte en https://www.aliexpress.com/item/Portable-Dock-Type-C-to-HDMI-... som funkar som den ska.

Inte heller ethernet i den, men det finns 3e part adapter till det också (https://www.aliexpress.com/item/Ugreen-USB-Ethernet-Adapter-U...)

Edit: tänk på att du måste ha nått som kan USB PD och ger 15V profil(?) för att Switchen ska ge ut video

Tja!

Kort fråga; kan du försätta Switchen i flygläge eller ta bort bluetooth när du kör med din portabla dock (och samtidigt spela, med handkontroll alltså, inte Joyconen)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fridddan:

Tja!

Kort fråga; kan du försätta Switchen i flygläge eller ta bort bluetooth när du kör med din portabla dock (och samtidigt spela, med handkontroll alltså, inte Joyconen)?

Inte testat. Men antar nej, efter 5.0.0 fw har jag inte använt min kina docka med risk för att bricka

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Pix’n Love släpper en alldeles egen Street Fighter 30th Anniversary Collection Limited Edition.
Med start på fredag går det att beställa den på deras hemsida.

Bättre bild på Slime-san Super slime edition.

Permalänk
Medlem

en trist och men änd en liten rolig historia; GameStop i Haninge hade skrivit 05/04 som release datum på Donkey kong, gick dit med sonen (5år) som längtat hur länge som helst:
-hej, tänkte hämta ut Donkey Kong till switch
-den finns inte ännu
-det skulle släppas idag stod det på er skylt
-det är Fjärde i Femte, jag såg imorse att vi har skyltat fel
- ..

såg senare att dom bytt ut alla skyltar.. trist men lite komisk ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Inte testat. Men antar nej, efter 5.0.0 fw har jag inte använt min kina docka med risk för att bricka

@varget: Oj då, det är info jag missat, vart läste du det? Bekymmer med samtliga portable docks nu då?

Tack för svaret!

edit; fann svaren, läskigt värre!

FANN MER INFO
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Förtydligande Street Fighter 30th Anniversary Collection Limited Edition som säljs av Pix’n Love skickar givetvis till Sverige. Det går utmärkt att använda paypal med. Kl 10:00 på fredag går den att beställa du kan förbereda dig att skapa ett konto redan nu.

De skickar även till USA:

Shipping to US?

Yes of course!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter

BlazBlue: Cross Tag Battle Collector’s Edition + bonus. CE:en kommer att släppas för förhandsbeställning den 4:e maj via Arc System Works online store.

Bonus: Mini-CD:en är ett soundtrack med 7 spår och den ingår vid köp via Amazon eller GameStop USA.

__________________________________________________________________________

Trailer/teaser

Closed Nightmare teaser FMV-skräckspel release 19 juli, Japan
Bouncy Bob kommer till eShop 27:e april.
Die for Valhalla! är listad på den australienska eShop:en den 29:e maj.

__________________________________________________________________________

Filstorlek på spel via Nintendo eShop.

Battle Chasers: Nightwar – 2.6GB
Where Are My Friends? – 2.4GB
Eternal Edge – 1.9GB
Don’t Starve: Nintendo Switch Edition – 1.1GB
Die For Valhalla! – 1.1GB
Streets of Red – 689MB
Pirates: All Aboard! – 689MB
Hello Kitty Kruisers – 646MB
Drone Fight – 421MB
#Breakforcist Battle – 393MB
Asdivine Hearts – 199MB
Bouncy Bob – 168MB
Death Road to Canada – 160MB

Lista
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Vilket meck det var att få tag på Street Fighter 30th Anniversary Collection Limited Edition efter dryga 11 min hade jag fått tag i ett exemplar. Ett antal gånger tryckte jag på xbox eller PS4 med

Ni som försöker och har tid bara att försöka igen och igen.

https://www.editionspixnlove.com/game-series/833-street-fight...

Det verkar vara lägre tryck nu på sidan som brakade ihop rejält ungefär samma känsla om att beställa LEGO på deras egna lego-sida. Att så många var intresserade av en fransk utgåva med fransk text i bok m.m.

64,90 € TTC épuisé Switch: versionen är slutsåld!

Permalänk
Medlem

Någon som testat "FMV"-spel, typ The Bunker, till Switch? Är det kul? Vad jag har förstått så är det som att se en interaktiv film? Jag är lite nyfiken så jag tänkte om någon som har testat kanske vill dela med sig av sina synpunkter.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Tyvärr var jag tvungen att fixa med datorn igår. Så idag kommer nyheter för igår med därav det lite längre meddelandet.

Nyheter det senaste ligger först upp:

My Hero Academia: One’s Justice ny japansk trailer
  • Splatoon 2 favorit vapnet Tri Slosher får ytterligare ett syskon Tri Slosher Nouveau skillnaden är att det nya vapnet har splat bombs som sub-vapen och Ink Storm som special. Vapnet släpps imorgon.

The Banner Saga 3 kommer ut den 24 juli.

Banner Saga 3 Trailer
  • PixelJunk Monsters 2 kommer att få en demo den 27 april, digital release 25 maj.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze japansk trailer
DragoDino footage, spelet ska komma senare den här månaden till eShop
MUSYNX släpps 21 juni till NA eShop. Fysisk release förväntas komma vid samma datum, TBA.
Sky Rogue dyker upp nästa månad digitalt till Switch 26 april, NA.
  • Quad Fighter K kommer i sommar till Switch. Det är ett local 4-player co-op retro shooter spel.

__________________________________________________________________________

Intressanta spelsläpp

Rise of Insanity Q3 2018

Agatha Knife eShop 26 april NA, Europa ska också får ett datum tillsvidare är den TBA.

Regalia: Of Men and Monarchs – Royal Edition finns ute nu på eShop.

Hyrule Warriors: Definitive Edition – English character highlight series trailer #1

Ninja Striker! är nu listat på den europeiska eShop:en 19 april.

__________________________________________________________________________

Veckans DL Europa + demos.

Switch Retail

Gal*Gun 2 – €49.99 (available April 13)

Switch Download

#Breakforcist Battle – €7.99
ACA NeoGeo Gururin – €6.99
The Adventure Pals – €11.99
Asdivine Hearts – €12.99
Bombslinger – €11.99
The Bunker – €12.99
Burly Men at Sea – €9.99
Deep Ones – €4.49 until April 11; regularly €4.99
Don’t Starve: Nintendo Switch Edition – €19.99
Dragon Blaze – €6.99
Drone Flight – €4.99
Infernium – €22.99
Johnny Turbo’s Arcade: Bad Dudes – €7.99
Masters of Anima – €19.99
Pirates: All Aboard – €2.99 for owners of Robonauts / Astro Bears Party; regularly €5.99
Regalia: Of Men and Monarchs – Royal Edition – €24.99
Rogue Aces – €10.39 until April 25; regularly €12.99
Shelter Generations – €17.99 until April 19; regularly €19.99
Skies of Fury DX – €16.19
Splat the Fruit – €9.99
Streets of Red – Devil’s Dare Deluxe – €5.59
Sumer – €12.09
Super Daryl Deluxe – €19.99
Word Search by POWGI – €7.99
Zotrix: Solar Division – €14.99

Switch Pre-Orders

Agatha Knife – €9.95 until April 26; regularly €11.99
Die for Valhalla! – €9.99 until April 26; regularly €11.99
DragoDino – €9.99
Ninja Striker! – €3.99
Save the Ninja Clan – €4.99
The Way – €11.99 until April 19; regularly €14.99
Where Are My Friends? – €5.99

Switch Demos

Black Hole
I and Me
Squareboy vs Bullies: Arena Edition
Stikbold! A Dodgeball Adventure Deluxe
Super Chariot
Super One More Jump
Twin Robots: Ultimate Edition (available April 13)

Switch DLC

A.O.T. 2: Additional Episode: “Discouragement and the Learning Tower” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Episode: “Singular Target” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Episode: “Attack IQ Championship” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Hange Costume: “Scientist Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Erwin Costume: “Knight Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Mikasa Costume: “Ninja Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Christa Costume: “Maid Outfit” – €3.49
LEGO Marvel Super Heroes 2 – Runaways Character and Level Pack – €2.99
Shantae: Half-Genie Hero Costume Pack – €7.99

Europa

Demos NA

Squareboy vs Bullies: Arena Edition
Twin Robots: Ultimate Edition (available April 13)

Demos Europa

Black Hole
I and Me
Squareboy vs Bullies: Arena Edition
Stikbold! A Dodgeball Adventure Deluxe
Super Chariot
Super One More Jump
Twin Robots: Ultimate Edition (available April 13)

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Flyhigh Express presentation

Finns uppe nu:

Fairune Collection kommer i maj eShop.

Samurai Defender maj eShop TBA.

Deemo version 1.2 kommer den här månaden, 3 sångpaket med 14 sånger totalt.

Lanota kommer i sommar till Switch i Juni TBA.

Mantis burn racing, Juni TBA.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

SEGA har släppt Football Manager Touch 2018 spelet är alltså ute idag för 29.99 Euro, eShop.

Jotun: Valhalla Edition kommer till eShop, NA har listat det den 27 april. Nu hoppas jag personligen att detta också blir en fysisk utgåva. Limited Run Games släppte detta spel till PS4 förra året.

My Hero One’s Justice kommer till väst och Europa med release senare i år, TBA.

NA BoxArt

Önskar alla en riktigt trevlig spelhelg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

My Hero One’s Justice kommer till väst och Europa med release senare i år, TBA.

https://youtu.be/gSJL8tEpQ28

Önskar alla en riktigt trevlig spelhelg

I need this!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

SEGA Ages är utannonserat till Switch. Tidigt i morse hade SEGA sin Fes. SEGA Ages är ett nytt digitalt verk där över 15 spel från SEGA kan laddas ned. Titlar som Sonic the Hedgehog, Thunder Force IV och Phantasy Star kommer att finnas tillgängliga på eShop i sommar.

Källa

Under eventet släppte SEGA även en annan nyhet SEGA Mega Drive Mini för Japan. SEGA Mega Drive Mini ska fungera likt NES Classic edition och SNES Classic edition. Vilka spel är i nuläget oklart det är också inte klart om den kommer till väst heller. I vilket fall öppnar det här upp till att fler klassiska titlar från SEGA kan dyka upp till Nintendo Switch.

Nu går det att förhandsbeställa två olika amerikanska Switch titlar på Amazon.

Snk 40th Anniversary Collection - Nintendo Switch 39.99 USD.

Mercenaries Saga Chronicles - Nintendo Switch 39.99 USD.

Rocket League version 1.44 är ute nu Cross platfrom play är fixad i denna patch.

Limited Run Games rapporterar att det har sålts över 13 000 exemplar av deras första titel Thimbleweed Park.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Gal Gun 2 Free hugs edition kom idag via DHL väntar på ett exemplar till brorsan med.
Själva spelet var inte i boxen utan kom separat. Lite intressant då jag kan spela spelet utan att öppna boxen eller dubbeldippa. Vad tycker ni är det här ett bra sätt för samlare?

Själv föredrar jag en digital kod upptill men det gör säkert att priset ökar ännu mer för de redan dyra boxarna.
Boxen är väldigt djup jämfört med andra boxar så det gäller att ha en stor displayhylla.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det var inte så jättemycket nytt i helgen en kort summering följer här om vad som har hänt.

Pirates: All Aboard! gameplay launch trailer
Cosmos Defenders gameplay trailer

Kemono Heroes är på väg till eShop. I skrivandets stund håller de på för fullt att arbeta med att porta spelet till Switch.

Harvest Moon: Light of Hope – Special Edition släpps i Europa den 22 juni.

Två nya spel är bekräftade till SEGA Ages (lanseras i sommar till Europa):

  • Alex Kidd in Miracle World

  • Gain Ground

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Donkey Kong Country: Tropical Freeze - Special Edition går nu att förhandsbeställa ifrån italienska Amazon för 64.99 Euro.
En nyckelring och ett ark med klistermärken ingår i Special Edition utgåvan.