Reklam på Youtube trots Adblock plus, uBlock osv.

Permalänk
Medlem

Jag blir galen, kör firefox o ublock senaste versionen, får reklam på alla youtubevideos i början och sen typ varannan minut, i videon, om det bara var 30 sekunder i början kunde man stå ut men går inte titta på videorna nu när det är såhär?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

har också märkt att det börjar bli så mkt reklam på youtube att det börjar bli irriterande...
några tips?

Permalänk
Medlem

Har inte fått någon reklam alls på youtube med chrome och ublock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

Jag blir galen, kör firefox o ublock senaste versionen, får reklam på alla youtubevideos i början och sen typ varannan minut, i videon, om det bara var 30 sekunder i början kunde man stå ut men går inte titta på videorna nu när det är såhär?

Du kan se hur många reklamavbrott det kommer att vara, bara kolla på baren längst där nere. Varje gul lite plupp är där videoskaparen manuellt har valt att en annons ska visas. Youtube har nyligen gjort om hur det fungerar med sitt annonssystem så kan tänka mig att vissa experimenterar med hur man ska kunna få upp sin revenue.

Min erfarenhet är att det är ett ganska dåligt sätt, ett avbrott kan man kanske leva med men blir det mer än ett tenderar folk bli irriterade och sluta titta vidare. Men det är väl något de själva märker av inom ett par månader. Att man ser annonser även om man använder ad-blocks är inte så konstigt, vad livnär sig YT på? Annonser. Det vore märkligt om de inte jobbade 24/7 med att skriva om koden så att ad-blocks inte fungerar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Ovälkommen reklam på YouTube

Jag har en sprilland ny iMac med AdBlocker i Safari som fungerar perfekt. Jag har dessutom ett album för egna animeringar i YouTube

YouTube tycksa ignorera AdBlocker för när jag kört en av mina animerade filmer dyker YouTubes alla andra klipp upp som är irriterande.
Efter mycket letande hittade jag lösningen.

Öppna filmen- Klicka på Dela sedan klicka på Bädda In och där bocka ur pilen i G sedan kopierar du länken som du skickar till mottagaren. När denne öppnar filen ser han bara det klippet utan någonting annat.

https://s26.postimg.org/lfg2t1d49/Bild_5.png

Nu är det inte säkert att mitt tips fungerar för dig, du kanske kör på en pc.

Permalänk
Medlem

Jag testade nyss både Chrome och Firefox med ublock och fick ingen reklam på Youtube.

Testa att uppdatera eller installera om dom. Ibland behöver man först avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar för i Windows kan det annars bli kvar något som fortsätter att bugga oavsett vilket program, spel, drivrutin mm man har problem med eller misstänker.