kan man göra om en digital fyrkantsvåg till analog signal

Permalänk
Medlem

kan man göra om en digital fyrkantsvåg till analog signal

Jag har ett problem som jag hoppas att någon kan lösa!
Har en apparat med en intern högtalare som drivs av en digital fyrkantssignal, jag vill ha ut den signalen som analog ljudsignal.
Varför, jo jag skall använda en extern högtalare som har analog jord.

Det krävs säkert någon form av konverterare!

Någon som har något förslag?

Classe

Permalänk
Medlem

Hur är interna högtalaren kopplad då?

Mer info om apparat?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Bättre om du förklarar helt övergripande vad det egentligen är du vill åstadkomma. Din fråga går inte riktigt att svara på i nuläget, och även om det gick så kanske det finns ett bättre sätt att lösa det på.

Vilka två enheter vill du koppla ihop?

Permalänk
Medlem

Ok jag skall föröka göra mig lite mera tydlig!

Vi har en kommunikationsradio som funkar som en androidtelefon dvs sänder via 3G nätet. I den sitter en intern högtalare som drivs av fyrkantsvåg. Dvs + och grd på högtalaren har var sin fyrkantsvåg om dessa inte är parallella så blir det ljud i högtalaren

Vi skall föröka att använda denna i en racingbil och vill kunna koppla in hjälmen med mic och PTT och ljud.

Vi har lokaliserat GRD PTT och Mic dessa är analoga, men på modularkontakten finns inget analogt ljud ut. eftersom hjälmen är kopplad med gemensam GRD behöver vi en analogsignal som funkar med denna GRD.

Hoppas att jag kunde förklara vad jag menar.

Classe

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@notlim: Varför inte bara köra en DAC om det är en digital signal?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@notlim:

Testa o koppla som den gamla högtalaren?

Låter ju som de löst det på ett enkelt vis för o slippa DA

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.