Permalänk

Göra ett gamingrum

Hej är lite sugen på att göra om mitt rum till ett gamingrum och behöver lite tips på vad jag bör tänka på. Rummet är ganska lågt och litet därför är smidiga skrivbord, hyllor med mera som är platssnåla uppskattat som kan utnyttjar hela ytan och inte bara tar onödig plats.

Rekommendera gärna ett bra skrivbord och hylla från IKEA som inte kostar för mycket eller någon annan butik som säljer möbler.

Gärna också vad du rekommenderar för ljusslingor och var man kan köpa ljusslingor till datorn, skrivbord.

Kommer uppdatera i tråden, inlägget om jag kommer på något jag missat. Viktigt är att gamingrummet blir bra och att gamingsetupen ser clean ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Hej är lite sugen på att göra om mitt rum till ett gamingrum och behöver lite tips på vad jag bör tänka på. Rummet är ganska lågt och litet därför är smidiga skrivbord, hyllor med mera som är platssnåla uppskattat som kan utnyttjar hela ytan och inte bara tar onödig plats.

Rekommendera gärna ett bra skrivbord och hylla från IKEA som inte kostar för mycket eller någon annan butik som säljer möbler.

Gärna också vad du rekommenderar för ljusslingor och var man kan köpa ljusslingor till datorn, skrivbord.

Kommer uppdatera i tråden, inlägget om jag kommer på något jag missat. Viktigt är att gamingrummet blir bra och att gamingsetupen ser clean ut.

Mått och bilder på rummet underlättar för andra att komma med tips

Permalänk
Medlem

Som sagt mått på rummet, vad du vill ha in där specifikt. Ska det bara vara ett skrivbord och hyllor eller behöver du fortfarande få in en säng där osv osv. Gärna vart du har belysningen i taket så man kan ha det i åtanke.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd

Ett gamingrum är aldrig komplett utan lite merchandise/samlarprylar/figurer som du kan tänkas passa, och som tilltalar dig, och glöm inte posters från såna spel som du fastnat för en gång i tiden

Som eget exempel så ska jag uppdatera mitt med lite drakar, posters från Skyrim (när nu polaren hittar på affischerna ), även en del andra affischer i form av Supermario etc, har även en EVGA-affisch som ska upp nu när jag tänker på det
och underskatta aldrig klibbklabb på exempelvis garderober, om du vill ha dem på de, utan att det blir fula hål ifrån spikar den dagen du flyttar eller vill byta rum eller så

F ö, om du vill ha ett cleant bygge, så har jag inga direkt länkar.
men många tycks köra på bänkskivor, då de är robusta, som grund för deras skrivbord.

Och det går att hitta på exempelvis Bauhaus, Byggmax m fl butiker.
Och sedan så är det bara att leta efter ett par ben som tilltalar dig, brukar vanligtvis gå hem med kromade ben, alternativt svarta, diskretare ben, men att det är en smaksak vilket man själv anser mest tilltalande.

Netonnet.se har även en 5M RGB-ljusslinga som är väldigt prisvärd i mitt tycke: https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/belysning/ljusslinga/...

Hyllor har jag dock inget tips på, och om du har flera datorskärmar, eller bara vill ha det stilrenare, så finns det många, snygga skärmfästen i krom bl a.

Kanske märks att jag är såld på krom, haha men att det även finns mer diskreta skärmfästen som går att förankra i bord eller vägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.