Seqr-betalning med NFC misslyckas - varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Level:

Se så ladda hem appen nu och börja blippa för en ljusare framtid, SEQR är klockrent!!

De SEQR, smög på mig fakturaavgift på 29:- plötsligt
Sedan när de har fler användare kommer de smyga på en årsavgift också skall du se. Omöjligt att betala via autogiro för att slippa fakturaavgiften. Autogiro "är på gång, men det ligger hos collector som är vår leverantör" hörde jag 2014.
Skitsystem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

De SEQR, smög på mig fakturaavgift på 29:- plötsligt
Sedan när de har fler användare kommer de smyga på en årsavgift också skall du se. Omöjligt att betala via autogiro för att slippa fakturaavgiften. Autogiro "är på gång, men det ligger hos collector som är vår leverantör" hörde jag 2014.
Skitsystem.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är det så att Seamless Distribution som äger SEQR inte lånar ut pengar utan SEQR-användare som vill handla på kredit kan välja att få faktura via Collector istället för att dra direkt från konto eller använda SEQR-konto. Jag använder alla tre alternativen och för mig har det inte smugit in någon fakturaavgift på 29:- än men det skulle vara märkligt om inte det dök upp även för mig, Collector kan ju inte låna ut pengar i upp till två månader utan att tjäna något. Men det går inte att skylla SEQR för kostnaden.

Att få kreditkort, kontokort och förbetaltkort skulle kosta mer på samtliga svenska banker.

Om du visste hur mycket extra vi konsumenter får betala för att Visa och Mastercard har monopol på transaktioner i världen så skulle du nog ändra uppfattning. Allt du handlar skulle lätt sänkas med minst 10% om monopolet föll! Konkurrents behövs och SEQR har en lösning men behövs fler och större företag som gör samma sak, därför skamligt att Apple Pay och Samsung Pay gör det enkelt för sig och bara flyttar plastkorten till mobilen istället för att lösa hela transaktionen som SEQR gör på tex Willys och Hemköp där transaktionen med SEQR kostar i princip 0kr. Om alla skulle använda SEQR på Hemköp skulle de kunna hålla så låga priser så ingen skulle handla på ICA. Handla med SEQR för att stoppa Monopolet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Ställer man in SEQR som standardvalet vid betalningar så fungerar det i alla fall med SEQRs egna små NFC-plattor, vet inte om det fungerar med vanliga kortterminaler ärligt talat. På Willys öppnar jag aldrig appen, men på pressbyrån igår fick jag faktiskt öppna appen för att få det att fungera - har dock fiddlat runt lite med samsung pay, så kanske var det mitt fel att det inte fungerade just den gången (kommer inte ihåg hur det varit tidigare).

Fast blippar man mot SEQR-plattorna så är det ju ekvivalent med att scanna QR-koden med kameran, dvs man använder SEQR's egna transaktionssystem, inte EMV contactless. Pressbyrån är däremot EMV contactless, förmodligen därför det inte fungerade.

Skrivet av Zahedee:

Har varit i kontakt med Seqrs kundtjänst angående just detta. Tydligen så är det en säkerhetsåtgärd att man explicit måste öppna appen för att kunna genomföra betalningen, med tanke på de nya sätten att skimma contactless-kort, bra tanke dock kan det ju vara jobbigt att behöva öppna appen varje gång (finns dock en widget nu som tar dig direkt till Blippa & Betala-skärmen).

Vettig säkerhetsåtgärd, dock så ger väl den skimmningstekniken inte mer än kortnummer, namn och utgångsdatum, dvs ekvivalent med det som står på framsidan av ett vanligt kort och därmed att betrakta som mer eller mindre publikt, och inte tillräckligt för att utföra en transaktion has de flesta vettiga handlare. Med det i åtanke så kanske det inte är ett så stort säkerhetsproblem än att man kan låta användaren välja själv om man måste öppna appen eller inte. Eller har jag missuppfattat det hela? Verkar ju vansinnigt om banken skulle godkänna en kontaktlös transaktion utan korrekt challenge-respons.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Jag försökte betala med SEQR på ica igår (i en vanlig kassa). Jag bad kassören att klicka "kort, enter" (han såg lite förvirrad ut, men gjorde det), beloppet visades på skärmen och jag "blippade" mobilen. Enligt mobilen så gick köpet igenom (det drogs dock inget ..än?) men betalningsterminalen bad mig att sätta i kortet!.

Helt otroligt hur dåligt det skall fungera att betala med SEQR på ICA när det fungerar jättebra i alla IZettle som har NFC.

Permalänk
Medlem

@PatrikKron: Japp en del ICA -kassor har riktigt sega terminaler. När det du beskriver ovan händer är det bara att be kassapersonalen köra ut beloppet i terminalen igen och prova pånytt.
Bara bra att ICAs IT får något att felsöka mot för att se var det går fel.

Permalänk
Medlem

Jag försökte skapa mig ett konto igår men stöter på patrull.
Fyller i alla uppgifter, telefon mail osv. Men appen hänger sig när jag ska gå vidare och skapa kontot.
Nån mer som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Så länge man är tvungen att kontakta en kassörska och be att de trycker fram beloppet med "kort>enter>enter" så förstår jag inte riktigt varför man skall använda Seqr i dagsläget. Hade det däremot gått att blippa med mobilen utan att kontakta en kassörska så hade det varit en helt annan femma.

Någon som använder Seqr i dagsläget som kan komma med positiva argument varför man skall använda Seqr?

Glömt att återkoppla till denna tråden men iaf, väljer du att checka ut själv eller ta en såndär självscanning på ICA så behöver du såklart inte tillkalla personal för att betala med SEQR.
Du kommer till självbetalningen drar ditt ica-kort, trycker stopp, sedan på displayen trycker du "fortsätt" då dyker beloppet upp i terminalen och du "blippar" din mobil. Så får man både ICA bonus och 3% återbäring.

Jag har då förövrigt inte fått någon fakturaavgift.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag försökte skapa mig ett konto igår men stöter på patrull.
Fyller i alla uppgifter, telefon mail osv. Men appen hänger sig när jag ska gå vidare och skapa kontot.
Nån mer som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte varit med om detta. Jag föreslår att du tar kontakt med seqr supporten:
https://help.seqr.com/sv-SE/support/solutions/folders/2200009...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Känns som att butikerna snart får göra instruktionsfilmer för hur man betalar med antingen seqr eller Samsung Pay och andra lösningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Har inte varit med om detta. Jag föreslår att du tar kontakt med seqr supporten:
https://help.seqr.com/sv-SE/support/solutions/folders/2200009...

Får göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lehto:

Glömt att återkoppla till denna tråden men iaf, väljer du att checka ut själv eller ta en såndär självscanning på ICA så behöver du såklart inte tillkalla personal för att betala med SEQR.
Du kommer till självbetalningen drar ditt ica-kort, trycker stopp, sedan på displayen trycker du "fortsätt" då dyker beloppet upp i terminalen och du "blippar" din mobil. Så får man både ICA bonus och 3% återbäring.

Jag har då förövrigt inte fått någon fakturaavgift.

Synd att du återkopplade så sent, nu är det tyvärr inte aktuellt längre.
Kör med Mastercards blipp-funktion, fungerar perfekt i alla butiker som har NFC-terminaler.

Synd att inte Seqr inte fungerade när man var sugen på att använda det.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av mikael_a1:

Synd att du återkopplade så sent, nu är det tyvärr inte aktuellt längre.
Kör med Mastercards blipp-funktion, fungerar perfekt i alla butiker som har NFC-terminaler.

Synd att inte Seqr inte fungerade när man var sugen på att använda det.

Fast har du använt det på just Ica? där måste man krångla några extra steg oavsett vilken trådlös betallösning man använder. Extra krångligt har de gjort det med det nya självscanningsinterfacet, där måste man dels välja på skärmen att betala med "annat kort" och sen även i själva terminalen välja "byt kort" innan läsaren på sidan av terminalen aktiveras, otroligt onödigt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: Mastercards blippfunktion? Är det en app eller är det ett bankkort med NFC du använder?

SEQR är ju nice i och med att du slipper årsavgift och dessutom får marknadens högsta cashback 3% i form av pengar (inte poäng eller flygbonus). Du kan ju även växla mellan att betala från bankkonto, kredit, eller från "SEQR konto" (för över pengar i förväg med några snabba tryck i appen).

Säg att du handlar du för 100kkr/år:
Med kort: 100kkr + 300kr årsavgift = 100 300kr/år
Med SEQR: 100kkr - 3000kr i cashback = 97 000kr/år
3300kr besparing för samma varor om du väljer SEQR

Stödjer ju hellre ett svenskt företag som försöker konkurrera med bankerna och kortbolagen än att stödja kortbolagen och hjälpa till att stärka monopolet ytterligare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Level:

@mikael_a1: Mastercards blippfunktion? Är det en app eller är det ett bankkort med NFC du använder?

SEQR är ju nice i och med att du slipper årsavgift och dessutom får marknadens högsta cashback 3% i form av pengar (inte poäng eller flygbonus). Du kan ju även växla mellan att betala från bankkonto, kredit, eller från "SEQR konto" (för över pengar i förväg med några snabba tryck i appen).

Säg att du handlar du för 100kkr/år:
Med kort: 100kkr + 300kr årsavgift = 100 300kr/år
Med SEQR: 100kkr - 3000kr i cashback = 97 000kr/år
3300kr besparing för samma varor om du väljer SEQR

Stödjer ju hellre ett svenskt företag som försöker konkurrera med bankerna och kortbolagen än att stödja kortbolagen och hjälpa till att stärka monopolet ytterligare.

Bankkort med NFC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hunden:

Fast har du använt det på just Ica? där måste man krångla några extra steg oavsett vilken trådlös betallösning man använder. Extra krångligt har de gjort det med det nya självscanningsinterfacet, där måste man dels välja på skärmen att betala med "annat kort" och sen även i själva terminalen välja "byt kort" innan läsaren på sidan av terminalen aktiveras, otroligt onödigt.

jepp, testade det på ICA och det fungerade dåligt. Personalen var helt värdelös, då de inte fått utbildning på NFC.
som det var då måste man säga till personalen att trycka fram beloppet i terminalen, innan man kunde fortsätta.

spelar ingen roll; nu väljer jag "annat kort" blippar kortet och går ut från kassan

Seqr; ni hade er chans, tyvärr strulade ni till det. Lycka till i framtiden.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av mikael_a1:

jepp, testade det på ICA och det fungerade dåligt. Personalen var helt värdelös, då de inte fått utbildning på NFC.
som det var då måste man säga till personalen att trycka fram beloppet i terminalen, innan man kunde fortsätta.

spelar ingen roll; nu väljer jag "annat kort" blippar kortet och går ut från kassan

Seqr; ni hade er chans, tyvärr strulade ni till det. Lycka till i framtiden.

Var kanske lite otydlig, det var kortet jag menade om du testat på Ica. Jag upplever det som osmidigt med mitt trådlösa kort (Visa), man måste trycka massa extra för att aktivera läsaren för kortet om man självskannar och i vanliga kassan funkar det inte heller om inte personalen knappat fram beloppet. Lika krångligt som du beskriver seqr alltså, därför jag tycker det verkade konstigt att ditt kort skulle funka bättre för dig, det är ju samma läsare på sidan av kortläsaren du använder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Var kanske lite otydlig, det var kortet jag menade om du testat på Ica. Jag upplever det som osmidigt med mitt trådlösa kort (Visa), man måste trycka massa extra för att aktivera läsaren för kortet om man självskannar och i vanliga kassan funkar det inte heller om inte personalen knappat fram beloppet. Lika krångligt som du beskriver seqr alltså, därför jag tycker det verkade konstigt att ditt kort skulle funka bättre för dig, det är ju samma läsare på sidan av kortläsaren du använder.

Skickades från m.sweclockers.com

ICA har infört NFC terminaler men det betyder inte att folk ännu kan vara kortlösa, om du har NFC betal -kreditkort från en annan bank än ICA banken, har du NFC kort från Swedbank, SEB, Handelsbanken etc så behöver man i själv skanning dra sitt bonuskort för få fram beloppet sedan NFC betala antigen med kortet eller med mobilen, dock har den svenska app marknaden för NFC inte tagit fart finns fler NFC terminaler i Sverige än vad det finns i utvecklade NFC appar.

Men ICA banken är nog bland av de första med Samsung Pay, lär nog vara första butiken med Android Pay också det är väl först då man börja se användningen av NFC i mobilen deras appar är redan mogna från andra länder utveckling, Sverige är ju sist ut i Europa med införa NFC betalningar, och ligger därmed efter riktigt kraftigt när det gäller appar kort, medlemskort, bonusar, värdecheckar, rabatter, kreditkort appar som håller dessa kort åt oss.

Men vi kan alltid hoppas på hela butiken som till exempel ICA blir helt NFC baserad, hämta skannern med hjälp av NFC istället än Bonus kortet, och dra bonus kortet i samma veva som betalningen.

För alla kortägare kommer få NFC kort vid nästa byte när kortens giltighet löper ut, eller om man beställer ett nytt kort från sin bank så får man automatiskt NFC kort automatiskt, det går inte längre att få tag i ett betal -kreditkort utan NFC teckning men de som inte vill ha NFC aktiverad på sitt kort kan avaktivera det genom kontakta banken så stänger dem av NFC tekniken i kortet åt dig.

Så inom 2020 så har varenda kortägare ett NFC kort, mitt gamla kort löpte ut 2018, men beställde ett nytt innan giltighetstiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Level:

Nu är det så att Seamless Distribution som äger SEQR inte lånar ut pengar utan SEQR-användare som vill handla på kredit kan välja att få faktura via Collector istället för att dra direkt från konto eller använda SEQR-konto. Jag använder alla tre alternativen och för mig har det inte smugit in någon fakturaavgift på 29:- än men det skulle vara märkligt om inte det dök upp även för mig, Collector kan ju inte låna ut pengar i upp till två månader utan att tjäna något. Men det går inte att skylla SEQR för kostnaden.

Att få kreditkort, kontokort och förbetaltkort skulle kosta mer på samtliga svenska banker.

Om du visste hur mycket extra vi konsumenter får betala för att Visa och Mastercard har monopol på transaktioner i världen så skulle du nog ändra uppfattning. Allt du handlar skulle lätt sänkas med minst 10% om monopolet föll! Konkurrents behövs och SEQR har en lösning men behövs fler och större företag som gör samma sak, därför skamligt att Apple Pay och Samsung Pay gör det enkelt för sig och bara flyttar plastkorten till mobilen istället för att lösa hela transaktionen som SEQR gör på tex Willys och Hemköp där transaktionen med SEQR kostar i princip 0kr. Om alla skulle använda SEQR på Hemköp skulle de kunna hålla så låga priser så ingen skulle handla på ICA. Handla med SEQR för att stoppa Monopolet!

Mmm, så när SEQR blir stort kommer de inte att ta betalt för transaktioner? Jojo

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Mmm, så när SEQR blir stort kommer de inte att ta betalt för transaktioner? Jojo

De tar betalt för transaktioner.
Nu tillhör ju jag dom som tror konkurrens är bra och gynnar marknaden. Priser på transaktioner för handlaren (butiksägaren) och kunden är extremt hög.
Några typer av företag (ofta värderade till miljarder) som tjänar pengar varje gång du betalar med ditt kort i en affären:
Bank
Kortleverantör
transaktionsväxel ägare
Betalterminal ägare

Så varför stödja ett över 50år gammalt transaktionssystem som kostar enorma pengar för oss slutkonsumenter när företag som SEQR har bevisat att det inte behöver vara så och att en transaktion kan göras i princip gratis.

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad så kan man numer bara hålla upp mobilen på ICA vid kortterminalen utan att man behöver se beloppet i terminalen. Man behöver därmed inte be personalen trycka "kort -> enter". Beloppet i telefonen dyker upp men står alltid 201:- men blir rätt på kvittot i seqr sen.
Tror den bara säger 201:- eftersom beloppet inte finns i terminalen först och sen när de dyker upp så dras bara det beloppet.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, synd att det skall krångla där när man är trogen ICA-kund sedan flera år.
men kanske gör jag fel?

*startar 4G samt Seqr-appen.
*sätter i scannern i hållaren.
*kontaktar personalen och säger att jag vill betala med Seqr/blippa och betala.
*Personalen trycker fram beloppet med "kort>enter>enter.
*Jag drar mitt ICA-kort. På frågan om "vill du betala med detta kort", trycker jag på knappen "byt kort".
*Väljer "Blippa och betala" i appen, och håller telefonen mot terminalen.
*Klart.

Rätt beskrivet om hur det är tänkt att fungera?

Dock tycker jag hela iden med att betala med Seqr på ICA, faller när man måste kontakta personalen

Ingen höjdare en Fredag efter jobbet, eller en Lördag när alla är lediga och skall till ICA och handla......

Nej, det är inte tänkt att det ska fungera så, åtminståne inte enligt EMV Contactless specifikationen. Problemet är att ICA Banken har utvecklat sin lösning med sina egna bankkort och har missat att följa standarden till 100%. SEQR däremot följer standarden, vilket skapar ett kompabilitetsproblem. Som nu är eveident så har andra kontaktlösa kort från andra banker exakt samma problem hos ICA, det är alltså inte SEQR som är problemet.

Skrivet av mikael_a1:

Synd att du återkopplade så sent, nu är det tyvärr inte aktuellt längre.
Kör med Mastercards blipp-funktion, fungerar perfekt i alla butiker som har NFC-terminaler.

Synd att inte Seqr inte fungerade när man var sugen på att använda det.

Som sagt, är ju inte SEQRs fel att ICA inte följer standard.

Skrivet av Lehto:

Om någon är intresserad så kan man numer bara hålla upp mobilen på ICA vid kortterminalen utan att man behöver se beloppet i terminalen. Man behöver därmed inte be personalen trycka "kort -> enter". Beloppet i telefonen dyker upp men står alltid 201:- men blir rätt på kvittot i seqr sen.
Tror den bara säger 201:- eftersom beloppet inte finns i terminalen först och sen när de dyker upp så dras bara det beloppet.

Intressant, de har med andra ord gjort ett rejält fulhack för att komma runt begränsningen i sitt eget system. Också intressant eftersom då kan rimligen inte beloppet vara en del av kryptogrammet som skickas till banken, vilket jag antog... Då missar man ju möjligheten med förbättrad säkerhet mot elaka POS-terminaler/relay-attacker och dyligt som en mobil skulle kunna skydda mot genom att man bekräftar beloppet på sin egen enhet. Ack ack. Kanske EVM 2nd Gen?

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Avstängd

Och allt detta krångel för att slippa en kortkod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Och allt detta krångel för att slippa en kortkod?

Krångel är ju just vad det inte är. Oftast är köpen jag gör under 250kr så de bara plingar till å sen är det klart. Snabbt å smidigt å återbäring. Nu kan man nästan blippa överallt.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Och allt detta krångel för att slippa en kortkod?

Inte ett dugg krångligt när alla följer standarden. Problemet är att ICA inte gör det, då blir det krångligt.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E