Oculus sänker priset för Rift och Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Själv hade jag DK2 som jag använde 4-5ggr innan jag tröttnade och sålde det.

Då känns det som VR inte är något för dig. Dock så upplevde inte jag VR med DK1/2 som något jättespeciellt. Det var först med Vive och room scale som jag blev helt såld.

Skrivet av Majora:

För mig spelar inte priset någon roll. Jag väntar på nästa version.
-snip-
det mest intressanta är ju allt prat om trådlösa VR-headsets.

Jag såg att någon nämnde att nästa version av oculus Rift kommer runt 2019. Då får man hoppas på att nästa HTC Vive hinner komma ut tidigare. Det är Vive:n jag vill ha trots allt.

Tror inte "Vive 2" kommer förrän tidigast 2019. Däremot finns ju trådlöst tillbehör redan idag. Pimax 8K-headsettet kommer nästa år, vilket fått bra kritik av SweViver mfl., och OK kritik av Tested mfl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Då får man hoppas på att nästa HTC Vive hinner komma ut tidigare. Det är Vive:n jag vill ha trots allt.

LG har också ett Steam VR-kompatibelt headset på gång, men det är oklart exakt när det kommer och vad det kommer ha för specifikationer. (Först pratades det om att släppa det i år, men det verkar inte bli av. Kanske har konkurrensen från Windows MR och Pimax fått dem att ändra planerna. Sedan så har ju LG haft problem med sina OLED-paneler.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

@B.Linder: Men är SDE mindre märkbart på Rift mot Vive?
Jag själv har en Vive och jag anser att SDE förstör mycket av spelupplevelsen för mig.
Det är speciellt märkbart när jag kör mer detaljerade spel som typ Fallout osv. när det är mer avskalad och enkel grafik är det inte lika påtagligt. Jag kör med Supersampling.

Mitt råd är att vänta med VR tills skärmarna är bättre om man är kräsen grafiskt. Förutom SDE och låg upplösning så är Vive en riktigt häftig upplevelse.

SDE=Screen Door Effect

Mjao jag tycker rift är en smula bättre angående SDE, men den är ju fortfarande där.
För mig vinner upplevelsen över dom nackdelar som finns generellt.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att VR känns som det kostar för mycket. Känner inte det minsta sug samtidigt som jag brukar vara först på en hel del grejer annars. Gillar idéen men som sagt känner fortfarande noll sug efter detta. Känns som om det är för mycket roddande. Köper hellre nya å roligare komponenter till datorn!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Mjao jag tycker rift är en smula bättre angående SDE, men den är ju fortfarande där.
För mig vinner upplevelsen över dom nackdelar som finns generellt.

Det lilla jag testat Rift tyckte jag den var lättare och hade mindre SDE, men också mindre upplevd FOV.

Skrivet av Ragnvlad:

Tycker fortfarande att VR känns som det kostar för mycket. Känner inte det minsta sug samtidigt som jag brukar vara först på en hel del grejer annars. Gillar idéen men som sagt känner fortfarande noll sug efter detta. Känns som om det är för mycket roddande. Köper hellre nya å roligare komponenter till datorn!

Vill du inte ha inlevelse i spel förstår jag dig. Själv är det dock just inlevelse jag är ute efter (vare sig jag läser böcker, ser på film eller spelar), så för mig är denna generation (Vive) lätt värt 50k.