Permalänk
Medlem

Vahänder Bredbandsbolaget!?

Blir så trött.
Inte första gången på senare tid hela bredbandsbolaget ligger nere.
Går inte att logga in på mina sidor. Går inte att komma in och läss mail.
Vafan!
Är det fler än jag som har driftstörningar?
Måtte dessa jäkla tekniska förbättringar bli till det bättre nån jäkla gång.
Mvh Arg bredbandsbolaget kund....

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Inte haft nå problem på flera månader och senast det dog var det bara nere några sekunder.

Är nog lokalt för orten du bor på.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av macce601:

Blir så trött.
Inte första gången på senare tid hela bredbandsbolaget ligger nere.
Går inte att logga in på mina sidor. Går inte att komma in och läss mail.
Vafan!
Är det fler än jag som har driftstörningar?
Måtte dessa jäkla tekniska förbättringar bli till det bättre nån jäkla gång.
Mvh Arg bredbandsbolaget kund....

Har dom störning i ditt område? Har du kollat driftkartan innan du blev arg här? Har du verkligen mailen hos din ISP?

Hur kommer du in på mina sidor om det ligger nere? Ifrån telefonen? Vad får du för felmeddelande?

Edit

"Vi har just nu en driftstörning som påverkar bland annat Mina sidor.

Felsökning pågår. Läs mer på sidan Driftstörningar"

Hur fungerar det om du använder mailen via Outlook via pop3 eller imap? Eller loggar du in via deras webb varje gång du ska kolla mailen?

Det här är ett superbt tillfälle att skaffa gmail, hotmail eller någon annan driftsäker mail service. Att förlita sig på mailen man får av sin internetleverantör.

Edit 2

Nu fungerar det ju fint igen. Vad tog det för dom, 10 minuter?

Permalänk
Medlem

Mina sidor på BBB är också nere nu.. alltid denna tiden på dygnet mot ca kl 21 sen brukar det funka igen..
Synd att jag inte kan byta ISP....

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skaffa Telia istället.

Permalänk
Medlem

Jag älskade tele 2 i mitt område innan de sålde sin verksamhet till bredbandsbolaget, sämre högre latencey och generellt lägre snitt hastigheter, sen förra veckan tror jag det var låg det bere i 5 dygn så jag missade black friday:p, men de är inte så dåliga på det ändå, med tele2 kanske det var neer någon/några timmar 1 gång om året,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Har dom störning i ditt område? Har du kollat driftkartan innan du blev arg här? Har du verkligen mailen hos din ISP?

Hur kommer du in på mina sidor om det ligger nere? Ifrån telefonen? Vad får du för felmeddelande?

Edit

"Vi har just nu en driftstörning som påverkar bland annat Mina sidor.

Felsökning pågår. Läs mer på sidan Driftstörningar"

Hur fungerar det om du använder mailen via Outlook via pop3 eller imap? Eller loggar du in via deras webb varje gång du ska kolla mailen?

Det här är ett superbt tillfälle att skaffa gmail, hotmail eller någon annan driftsäker mail service. Att förlita sig på mailen man får av sin internetleverantör.

Edit 2

Nu fungerar det ju fint igen. Vad tog det för dom, 10 minuter?

Klart jag har kollat på driftstörningar på BBB´s hemsida.
---------------------------------------------------------------------------
Kundtjänst, Bredbandsbolaget: Driftstörning hos Bredbandsbolaget
Kundtjänst, Bredbandsbolaget: Driftstörning hos Bredbandsbolaget
1 december, 21:00

För närvarande har vi driftstörningar som innebär att kundservice har begränsade möjligheter att utföra förändringar åt dig. Det påverkar även dina möjligheter att administrera tjänster i Box. Våra tekniker jobbar på att lösa problemet så fort som möjligt och vi ber om ditt överseende under tiden.
5 december, 14:28 Uppdatering från tekniker

Vi arbetar fortfarande med att lösa den störning som drabbat våra interna system. Vi ber om ursäkt för det besvär denna störning skapar, och ber om ert överseende.

Visa tidigare uppdateringar
4 december, 16:23 Uppdatering från tekniker

Driftstörningen som begränsar kundservice förmåga att hjälpa våra kunder kvarstår och har tyvärr tagit längre tid än beräknat att åtgärda. Felet är nu identifierat och åtgärder håller på att implementeras.

4 december, 15:05 Uppdatering från tekniker

Driftstörningen som begränsar kundservice förmåga att hjälpa våra kunder kvarstår, och är större än befarat. Felet är nu identifierad, och åtgärder håller på att implementeras.

2 december, 13:50 Uppdatering från tekniker

Vi har för närvarande en större störning med våra interna system som bland annat påverkar Mina Sidor och vår kundtjänst möjlighet att hjälpa våra kunder. Felsökning pågår.
----------------------------------------------------------------------------------
Vart skrev jag att jag kom in på mina sidor från mobilen?

Jag använder deras Imap och POP3 på mobilen via K-9Mail appen. men hur tror du det ska gå bättre där när allt ligger nere?

och nej det tog inte 10min.
Började redan runt kl 15 då jag skulle skriva ut en postfraktsedel från mailen för att kunna dra iväg ett paket med posten.
så nej 10 min tog det inte.

*Edit* fungerar fortfarande inte kl 19:21

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Men i din ursprungspost skriver du att "hela bredbandsbolaget är nere".
Hur menar du där?

Mailproblem är väl ganska väntat att få när du använder en operatörs epost, var glad att det ens ibland fungerar.
Det är trots allt inget du betalar för.

Permalänk
Medlem

som tidigare påpekade, du skriver "hela bredbandsbolaget är nere" när din mail och mina sidor är nere, som det finns väldigt tydlig information om det på deras hemsida. värd tråd? kamma dig och sluta vara så gnällig

Visa signatur

i5 4690k @4ghz
asus strix 970

Permalänk
Medlem

Hmm använd inte isp mail ....regel nr 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Hmm använd inte isp mail ....regel nr 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Jupp, blir galet jobbigt sen när man byter isp.. Hade min teliaadress i typ 15år.. Fick säkert logga in på 100 olika sidor och byta mejl

Permalänk
Medlem

Är också trött på Telenor! Bara problem sedan dom tog över Bredbandsbolaget!

@macce601: Jag har problem jag också! Kommer inte in på mina sidor! Dom skickar kod och dom fungerar inte! Mitt bredband har också blivit trött sedan Telenor tog över! Ska byta till ComHem tänkte jag, men dom har också dåliga recensioner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clazzer:

Mitt bredband har också blivit trött sedan Telenor tog över! Ska byta till ComHem tänkte jag, men dom har också dåliga recensioner!

Det är 13 år sen Telenor tog över, har du gått all denna tid utan att byta lär du väl kunna bita ihop ett tag till?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.