Permalänk

Kommer spelet stödja SLI/CF? Betan gör det inte iaf.

Kikar man under grafikinställningar så antyder spelet att vissa grafikinställningar uteblir om man har SLI/CF, men det finns ju inte support för det öht?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Möjligt du redan kollat detta, men lätt att missa så frågar ändå.

Har du ändrat max-fps inställningen i spelet? Minns inte vad den står på från start men ta en titt

Tack för tipset, men det hade jag redan tittat på

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Vet inte varför jag får Battlefront vibbar av detta spelet, det hade liksom samma känsla på något vis, kul oavsett

Permalänk
Skrivet av anon284015:

Nej spara din tid, testa det inte. Det är inte värt bandbredden som krävs för att ladda ner det.
BF1 blev tråkigt snabbt jo, BF3 hade bästa kartorna helt klart. Dock inte i klass med BFBC2.

RB är ju lugnt en av de sämsta spel som finns i military shooter genren. (av de "stora" räknat åtminstone)
Alla spel med Tom Clancy före namnet suger brutalt. SC, RB, GR, och vad annat Ubisoft lyckats skita ut och sålt med Toms namn.

Vad är det för trams? Självklart ska han testa det, även om det nu förmodligen är för sent. Betan slutar ju idag. Men bara för att spelet nu inte föll dig i smaken behöver det inte betyda att samma gäller för alla.

Jag hade i alla fall roligt och även om det många gånger kan bli snabbt och hjärndött i jämförelse med de äldre titlarna (COD2 och 4) så fanns något där som inte funnits på länge. Temat drar ner på hysterin en aning och man lite småvibbar från förr. Det blir nog ett köp för mig trots allt.

Det är lätt att fastna i nostalgi och ältandet att det var bättre förr, och även om jag många gånger håller med så har jag insett att inget som släpps idag kommer vara COD2 eller COD4 med promod igen. Det är bara inse och ta det för vad det är.

EDIT:
Jag skulle givetvis gärna sett stöd för dedikerade servrar. Att spelet är en ren konsol port gör mig också lätt illamående. Hade även gärna sett stöd för mod och större vikt på lag-spel. Jag saknade Search & Destroy på betan och jag tyckte kanske att banorna upplevdes en aning för små.

Men med det sagt så flöt spelet på riktigt jäkla bra och även om buggar fanns kändes det OK ändå. Jämför man med BF1 var detta en ren fröjd i jämförelse. Och på tal om BF1 är det i min mening än mer kaotiskt och ostrukturerat än COD WW2.

I övrigt har jag aldrig varit ett stort fan av airstrikes och skit, men förstår samtidigt att det kanske är ett nödvändigt ont i publir för att få dagens gamers roade. Där hade jag gärna sett ett bättre stöd för mods eller i alla fall ett väl genomtänkt och supportat match-läge som stramar ihop allt. Men det kanske kommer?

Trots det är detta den bästa COD titeln på länge och även om jag inte köpt ett COD spel sedan 4an (Black Ops fick jag gratis) så blir det nog ett köp denna gång.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semireject:

Vad är det för trams? Självklart ska han testa det, även om det nu förmodligen är för sent. Betan slutar ju idag. Men bara för att spelet nu inte föll dig i smaken behöver det inte betyda att samma gäller för alla.

Jag hade i alla fall roligt och även om det många gånger kan bli snabbt och hjärndött i jämförelse med de äldre titlarna (COD2 och 4) så fanns något där som inte funnits på länge. Temat drar ner på hysterin en aning och man lite småvibbar från förr. Det blir nog ett köp för mig trots allt.

Det är lätt att fastna i nostalgi och ältandet att det var bättre förr, och även om jag många gånger håller med så har jag insett att inget som släpps idag kommer vara COD2 eller COD4 med promod igen. Det är bara inse och ta det för vad det är.

EDIT:
Jag skulle givetvis gärna sett stöd för dedikerade servrar. Att spelet är en ren konsol port gör mig också lätt illamående. Hade även gärna sett stöd för mod och större vikt på lag-spel. Jag saknade Search & Destroy på betan och jag tyckte kanske att banorna upplevdes en aning för små.

Men med det sagt så flöt spelet på riktigt jäkla bra och även om buggar fanns kändes det OK ändå. Jämför man med BF1 var detta en ren fröjd i jämförelse. Och på tal om BF1 är det i min mening än mer kaotiskt och ostrukturerat än COD WW2.

I övrigt har jag aldrig varit ett stort fan av airstrikes och skit, men förstår samtidigt att det kanske är ett nödvändigt ont i publir för att få dagens gamers roade. Där hade jag gärna sett ett bättre stöd för mods eller i alla fall ett väl genomtänkt och supportat match-läge som stramar ihop allt. Men det kanske kommer?

Trots det är detta den bästa COD titeln på länge och även om jag inte köpt ett COD spel sedan 4an (Black Ops fick jag gratis) så blir det nog ett köp denna gång.

Varför slösa sin dyrbara tid på skit? Kolla reviews på Steam så ser du att många redan konstaterat samma sak som jag gjort. Hur folk fortfarande köper CoD är för mig ett mysterium? Som F2P hade det fått åtminstone godkänt. som ett 600krs spel...NEJ!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chromatic:

Vet inte varför jag får Battlefront vibbar av detta spelet, det hade liksom samma känsla på något vis, kul oavsett

Jo det är mycket som Battlefront, alltså väldigt casual gameplay och monotont skit.

Permalänk
Medlem

Jag prövade betan lite nu under helgen (2tim speltid ungefär)
"War" spelläget var det jag gillade bäst, just pga att det var olika typer av objectives.
Men satan vad instängt det känns när man är van vid Battlefield, Forgottenhope, Heroes and generals spelen... sen gillar jag nog Day of Infamy bättre också. Men alltid kul att pröva nya lir
Större banor och med objectives som påverkar spelomgången mer än att ta över flaggor så kan det nog bli ett köp för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tyckte detta spel var det bästa CoD som släpps på ett bra tag! Spelade Black Ops en massvis på Xbox 360 och detta kändes likt fast ändå inte. Jag saknade dock fler alternativ på game modes och kartor, men kan tycka att det borde komma med den riktiga releasen.

Tyckte game modet "War mode", tror jag det hette, var riktigt j*vla kul. En sak jag inte gillade med det var dock att det verkade som att laget som börjar attackera har en stor fördel. Jag tycker att laget som kommer längst ska vinna, jag tror dock att det var så att även om inget av lagen lyckades med offensiven så vinner alltid det lag som försvarar sist.

Det som avgör om det blir ett köp för mig eller inte är till stor del vänskapskretsen. Kan hoppas att dom tyckte det var lika kul som jag gjorde.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Varför slösa sin dyrbara tid på skit? Kolla reviews på Steam så ser du att många redan konstaterat samma sak som jag gjort. Hur folk fortfarande köper CoD är för mig ett mysterium? Som F2P hade det fått åtminstone godkänt. som ett 600krs spel...NEJ!

Men det är väl som sagt inte din uppgift att tala om för andra vad dom skall tycka om ett spel, låt var och en komma fram till deras egen uppfattning.
Steam reviews hade jag inte heller själv brytt mig om, det är alltid dom som är missnöjda som skriker mest och högst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Varför slösa sin dyrbara tid på skit? Kolla reviews på Steam så ser du att många redan konstaterat samma sak som jag gjort. Hur folk fortfarande köper CoD är för mig ett mysterium? Som F2P hade det fått åtminstone godkänt. som ett 600krs spel...NEJ!

Väldigt oseriösa omdömen på Steam! Många hatar ju bara CoD för att det är det man ska göra. Spelet är inte perfekt men heller inte dåligt. Blir ett köp för mig men inte på Steam.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Testade betan lite under helgen, tyckte det var kul men får alldeles för mycket stuttering, även men lägsta inställningar. Funderar på att köpa det, men kommer vänta tills efter det har släppts.

Permalänk
Medlem

När Spelet släpps helt så kommer jag att starta upp ett eSports lag. Och köra på seriöst och finns det folk som känner att de vill vara med och köra på en seriös nivå när det väl kommer ut turneringar och cuper så är ni välkomna att höra av er och berätta mer om er och vad ni har för erfarenhet av COD. Jag kommer bara ta in folk som har spelat på en seriös nivå tidigare och vill köra till 100%. Är med i en community nu som redan kör PUBG inom eSporten. Och det kommer även komma upp ett CSGO lag inom kort. Så det är bara att skicka iväg ett PM om ni är intresserade av att spela COD på en högre nivå.

Permalänk
Medlem

Chans att få två platser på release-festen 2.11 i Stockholm.

https://www.gamereactor.se/nyheter/533123/Tavling+Var+med+pa+Call+of+Duty+WWII-releasefesten/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ni som har förbokat för PC, vart har ni förbokat? Har ni fått laddat ner spelet än?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Ni som har förbokat för PC, vart har ni förbokat? Har ni fått laddat ner spelet än?

Har läst Steams forum och åtminstone de som förbokat på Steam har kunnat ladda ner spelet ända sedan flera dagar tillbaks. Även de som köpt på GMG verkar ha fått sina nycklar nu. Hur det är med andra tredjepart återförsäljare vet jag inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har läst Steams forum och åtminstone de som förbokat på Steam har kunnat ladda ner spelet ända sedan flera dagar tillbaks. Även de som köpt på GMG verkar ha fått sina nycklar nu. Hur det är med andra tredjepart återförsäljare vet jag inte.

Alright, tack Ska du lira det på PC eller?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Alright, tack Ska du lira det på PC eller?

Ja det är planen bara jag får min nyckel någon gång.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Kommer till en början lira på PS4 då jag förbokade det på PS4 men får se blir nog PC nån gång i framtiden. Gillade att betan flöt på bra i betan på PC.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Vart köper/kommer ni att köpa spelet någonstans? Hittade följande länk där det just nu är listat för 38 euro vilket är lockande. Hur är det sedan med att aktivera spelet på steam? Kör activition med en egen klient för spelbibliotek eller är steam det officiella?

MVH

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Vart köper/kommer ni att köpa spelet någonstans? Hittade följande länk där det just nu är listat för 38 eurolla? vilket är lockande.

38 brittiska pund är det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Precis kollat lite gameplay på de andra "War Mode" mapsen och det börjar klia i fingrarna nu!

Permalänk
Medlem

Någon som köpt på G2play och vet när vi får nycklarna? Vilken tid släpps det? I morgon under dagen eller inatt 00:00?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedZi:

Någon som köpt på G2play och vet när vi får nycklarna? Vilken tid släpps det? I morgon under dagen eller inatt 00:00?

Släpps inatt kl 04:00 om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Någon som köpt på G2play och vet när vi får nycklarna? Vilken tid släpps det? I morgon under dagen eller inatt 00:00?

Spelet släpps 00:00 svensk tid i Sverige. De i Asien, Australien mfl. har redan kunnat spela några timmar om man får tro Steams forum.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ja man är lite smått sugen! Men vill helst lira på PC. Men sen vet man ju också hur de andra CoD spelen har varit på PC, dött efter 2 veckor och folk lirar bara team deathmatch..

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Avstängd

Någon som vet vilken tid man kan börja spela det?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk

Nå? Hur är det då ni som provat?

Jag är sugen men vågar inte trycka på köp för än jag har lite recensioner!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

@dalledalle: Köper du på steam så kan du ju alltid refunda ditt köp om du har under 2 timmars speltid och förfrågan om återköp sker inom 14 dagar efter du köpt spelet.

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Skrivet av BIRDIE13:

@dalledalle: Köper du på steam så kan du ju alltid refunda ditt köp om du har under 2 timmars speltid och förfrågan om återköp sker inom 14 dagar efter du köpt spelet.

Förvisso! Men vill hellre höra lite tankar av mina kära medclockare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p