Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Awakeruad:

Mycket snyggt - och tack för tipset. Jag hade inte brytt mig om det spelet förrän jag såg dina screenshots, jag utgick ifrån att det var ett manga-inspirerat spel med enorma svärd och skojiga hår eftersom det var gjort av studion bakom Devil May Cry - men på reviewerna på nätet låter det som om det är ett horror-rpg i fornnordisk mytologi, dvs helt ett spel för mig. Blir definitivt ett köp!

Jo, jag var av en liknande upplevelse med av det lilla jag sett både av spelet och den studio som ligger bakom. Antingen jag själv som inte kollat upp tillräckligt av spelet men den bild jag hade var helt olik vad spelet verkligen är. Inte så fasligt dyrt dessutom, köpte min på Humble Bundle och fick ner priset skapligt med såväl 10%-rabatten som Monthly-användare samt lite pengar i wallet från tidigare köp.

Permalänk
Medlem

Trollbossen Throgg mot vek isdrake

Throggs snabba bestar anfaller i ryggen som sig bör, det bara flyger motståndare

Throgg mot svag och liten motståndarledare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Trollbossen Throgg mot vek isdrake

https://abload.de/img/tww_norsca_007a19s90.jpg

Throggs snabba bestar anfaller i ryggen som sig bör, det bara flyger motståndare

https://abload.de/img/tww_norsca_007b3osio.jpg

Throgg mot svag och liten motståndarledare

https://abload.de/img/tww_norsca_007cajsol.jpg

Hur svårt ska det vara att skriva vad det är för spel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Hur svårt ska det vara att skriva vad det är för spel?

WAAAAAAAGH!

Total War: Warhammer bör det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hur svårt ska det vara att skriva vad det är för spel?

Throgg förstår inte!

Throggs pressekreterare meddelar dock att det glömdes bort. Men att anders190 svarade rätt ovan, Total War: Warhammer (sista DLC:et med Norsca som fraktion). ^^

Permalänk
Medlem

Fastnade på en mindre välkonstruerad del av kartan och hamnade i hopp-animationen vilket gjorde att min karaktär ser totalt störd i huvet ut. (Guild wars 2)

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Spelar en del Forza Horizon 3, barndomsdrömmen på bild! Bugatti EB110 Super Sport

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Ett av alla pixelspel som kommit på senare år, närmare bestämt Party Hard som man skulle kunna beskriva som en blandning av Hotline Miami och Hitman. Man kan gillra fällor, gömma kroppar osv. men som den amatör man är föredrar jag att meja ner folk och sedan ligga lågt ett tag.

Det är inte ens i närheten av samma klass som Hotline Miami men ändå ett kul tidsfördriv med trevlig musik och mysig grafik.

En ganska enkel premiss:

Ett par bilder från första nivån. Inga krångliga uppdragsbeskrivningar här inte, Kill 'Em All!

Menyerna (liksom mycket annat i spelet) är plankade rätt av från Hotline Miami:

Jag gjorde ett försök på nästa nivå men blev haffad nära mållinjen.

Stort tack till @PWR-RST för nyckeln!

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Mario + Rabbids: Kingdom Battle (Switch)

Sonic Mania (Switch)

Severed (Switch)

Permalänk

Mass Effect 3

Jag har återbesökt ett av mina favoritspel, Mass Effect 3. Tycker nog grafiken håller rätt bra än.

Här är min Commander Shepard. Jag gjorde henne i Mass Effect 1, och tanken var att hon skulle se asiatisk ut - och det gjorde hon rätt hyfsat i ettan. Men när jag tankade över henne till tvåan ändrades hennes utseende, och sen igen in trean.

Garrus Vakarian

Garrus och Liara

Som sagt.

Mordin Solus. Min favoritkaraktär i Mass Effect-serien.

Cerberus

Permalänk
Medlem

Jag spelade igenom Metal Gear Solid för ett par år sedan och har tänkt dra igenom uppföljarna men har inte tagit tag i det förrän nu och då började jag så klart med Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Jag känner mig dock rätt mätt och tar nog en paus med lite andra mer lättsamma spel innan jag fortsätter i serien. Intressant med teorier kring 'fake news', sociala medier osv. som visade sig stämma rätt väl med verkligheten och dessutom väldigt snyggt med tanke på att det var bland de tidigaste PS2-spelen.

Stealth level: 100%

Jag vet inte varför men jag fnittrade till lite när jag såg att presidenten benämns som 'Prez'.

Spelet må ha ett par (rättare sagt 15-16) år på nacken men det är få spel som mäter sig när det kommer till spelkänsla. Handlingen är HELT urflippad och lite svår att hänga med i men gameplayet och smygandet är i toppklass även om det är lite bökigt att inte kunna röra sig och sikta samtidigt som man ju är van vid i dagens spel.

Ännu en klockren samtidskommentar

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jag spelade igenom Metal Gear Solid för ett par år sedan och har tänkt dra igenom uppföljarna men har inte tagit tag i det förrän nu och då började jag så klart med Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Jag känner mig dock rätt mätt och tar nog en paus med lite andra mer lättsamma spel innan jag fortsätter i serien. Intressant med teorier kring 'fake news', sociala medier osv. som visade sig stämma rätt väl med verkligheten och dessutom väldigt snyggt med tanke på att det var bland de tidigaste PS2-spelen.

Stealth level: 100%

https://abload.de/img/mgs1pxsj1.png

Jag vet inte varför men jag fnittrade till lite när jag såg att presidenten benämns som 'Prez'.

https://abload.de/img/mgs2kpsbq.png

Spelet må ha ett par (rättare sagt 15-16) år på nacken men det är få spel som mäter sig när det kommer till spelkänsla. Handlingen är HELT urflippad och lite svår att hänga med i men gameplayet och smygandet är i toppklass även om det är lite bökigt att inte kunna röra sig och sikta samtidigt som man ju är van vid i dagens spel.

https://abload.de/img/mgs3nzs16.png

Ännu en klockren samtidskommentar

https://abload.de/img/mgs4u0smy.png

Nog för att teknikdemot var häftigt när det släpptes men själva MGS2 har jag personligen aldrig gillat speciellt mycket. Spelat igenom en gång, gillade delar av spelet men är det sämsta numrerade Solid-spelet i mitt tycke. Nästa spel i serien, MGS3: Snake Eater är bland det bästa för min del, den och MGSV: The Phantom Pain är klara favoriter.

Borde vara dags för en remaster igen av MGS-titlarna före V, jag hade gärna sett Snake Eater på PC också. Kanske 4an, saknat den ibland efter att jag sålde den för en massa år sedan. PS3 är en plattform jag dessutom inte återvänder till frivilligt i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Total War: Warhammer - Wood elves vs Wood elves

Kavalleri

Natursköna scener

Alver och deras bågskyttar

Gående träd blev nåldyna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Mordin Solus. Min favoritkaraktär i Mass Effect-serien.

Alla verkar gilla Mordin. För mig var han den enda som inte överlevde slutet på tvåan, så jag hade nån annan tjomme med mig i trean

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Metro: Last Light - Allt maxat, 1440p och NVIDIA Physx.

Crysis 3 - Very High/1440p

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

The First Tree. Ska bli intressant av slutet av detta spel om man får en tår i ögat...

Permalänk
Medlem

Fick bli att testa Project Cars 2 nu när det äntligen har släppts!
Aston Martin Vulcan.
Lika galen som den ser ut! Motorn sjunger gött dock!

Porsche 962C

Och sist men inte minst, Lamborghini Sesto elemento!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big B:

Det otroligt stämmningsfulla och beroendeframkallande theHunter: Call of the Wild. Tyvärr också väldigt buggigt men jag kan trots det inte sluta spela.

http://i.imgur.com/JKHlNEF.jpg

Har varit bra sugen på det spelet ett tag nu. Buggar känns ju tråkigt. Händer det ofta? Och vad exakt för buggar är det?

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Ultimata vinterbilen?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

The Witness

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt svag för djävulskt elaka italienskor...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag har sett fram emot Cuphead sedan det utannonserades och idag släpptes det till slut. Väldigt roligt och framför allt unikt rent grafiskt. Tyvärr är gameplayet ganska repetetivt och SVÅRT men den charmiga stilen och jazzen väger upp nackdelarna även om jag har svårt att förstå hur jag ska kunna klara ut det med tanke på svårighetsgraden redan på de första nivåerna...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har sett fram emot Cuphead sedan det utannonserades och idag släpptes det till slut. Väldigt roligt och framför allt unikt rent grafiskt. Tyvärr är gameplayet ganska repetetivt och SVÅRT men den charmiga stilen och jazzen väger upp nackdelarna även om jag har svårt att förstå hur jag ska kunna klara ut det med tanke på svårighetsgraden redan på de första nivåerna...

För de som inte vet, spela inte spelet på EASY, du kan inte slutföra spelet, du måste spela på HARD för att ha klarat av det. Får se om folk skriker så att de ändrar det eller inte.

Lite Retro då.

RECOIL

Spelas på Windows 10 64 bit i 3DFX (GPD WIN). Ett spel som jag har totalt glömt bort från eran där spelen var som bäst.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Divinity: Original Sin II

Mitt gäng i Driftwood

Fight

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Har varit bra sugen på det spelet ett tag nu. Buggar känns ju tråkigt. Händer det ofta? Och vad exakt för buggar är det?

Sent svar men bättre än inget. De flesta av de buggar som gjorde spelet ospelbart har försvunnit för mig på senare tid. Siktet hamnar utanför ens synfält och sånt där, ens gps slutar fungera och såna saker. Mycket av de sakerna förekom också nästan uteslutande om man spelade multiplayer, men vet de jobbar hårt på att få bort dom. Och snart släpps det en vinterbana också, så bra tillfälle att skaffa om du inte redan gjort.

Permalänk
Medlem

Elite Dangerous

Min Diamondback Explorer (DBE). Jag är cirka 11000 ljusår ut från jorden just nu, har tagit resan väldigt långsamt.

Permalänk
Medlem

Kapten danskjävel och mr. svenskefaen

https://youtu.be/Kzn5RpUaG60?t=1h8m42s

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Ett par från Elite Dangerous

Permalänk

Mass Effect 3

Gammalt spel igen. Jag upptäckte att det finns freecamera i Mass Effect 3, så jag turistade lite och tog ett gäng screenshots i 4K. Här är de nedskalade.

Cmdr. FemShep

Nobody Moves, nobody Dies

These Guys Again

Artistic

Here Comes The Sun

Liara

Permalänk
Medlem

ATS

Lång dubbeltrailer, ännu inte hittat tripplarna :/

ETS2

Gold Rush: The Game

"Guld å gröna skogar"

Visa signatur