Corsair VS550 550W missljud trots garantibyte - Inet.se

Permalänk

Corsair VS550 550W missljud trots garantibyte - Inet.se

Köpte en ny dator till flickvännen den 24/7 2017 och allt var frid och fröjd tills på kvällen när det började låta något djävulskt ifrån nätaggregatet som är ett Corsair modell VS550 på 550W

Fullständig Setup:
MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB Gaming X
Corsair Carbide 88R
Corsair VS550 550W
Samsung 850-Series EVO 250GB
Corsair 8GB (1x8GB) DDR4 2400MHz CL16 Vengeance
be quiet! ShadowWings 120mm 1500rpm
AMD Ryzen 5 1400 3.2 GHz 10MB
Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3
Cooler Master TX3 EVO

Tog en ljudupptagning som ni finner nedan och mailade denna till supporten. Ringde kort därpå upp och bad honom lyssna på ljudfilen varpå han konstaterade att det verkar defekt. "bara komma in till butiken och hänvisa till oss så löser dom det".
Ljudfil 1st Ljudupptagning

Sagt och gjort åkte in till butiken i Torp och fick stå och tjaffsa med ett UFO som hävdade att det var GPU som lät på ljudfilen och inte nätagget. Dom propsade på att INTE byta ut det förrens det att dom själva hört ljudet inne i "butiken". Ärendebeskrivningen finner ni nedan:

Citat:

Felbeskrivning
FELSÖKNING

* OBS! Kund har viktig information på sin hårddisk. *

någon fläkt i datorn låter jätte mycket

Tillbehör:

kunds dator, samt dator låda

**** Komplettering av ärende:

Nätdelen är det som enl kund låter.
Åtgärd
Nätdel utbytt.
Orderhändelser
Tid
Händelse
Plats
2017-08-16 16:41
Klar
Torp
2017-08-14 15:28
Väntar på reservdel/utbytesenhet
Torp
2017-08-14 15:26
Påbörjad
Torp
2017-08-12 15:11
Inlämnad/Mottagen
Torp
2017-08-12 15:11
Registrerad
Ringön

Hämtade ut datorn och allting var bra. Tills helgen senare när jag besöker flickvännen återigen och istället får höra det här missljudet under kvällen....... FILM-Klipp 2nd

Vad gör man? Är det helt enkelt en helt värdelös modell som Corsair tagit fram och säljer till konsumenterna eller är det någonting annat med eluttaget som kan ställa till det? Är ett ganska gammalt hus men haft datorer och TV apparater kopplade där tidigare utan problem.

Går det på garantin i utbyte en gång till eller hur många gånger ska man behöva byta ut en och samma del för att få någonting som fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av techdude57:

Går det på garantin i utbyte en gång till eller hur många gånger ska man behöva byta ut en och samma del för att få någonting som fungerar

3 gånger har de på sig att lösa ett problem, efter 3:de gången har man rätt till att begära hävning av häva köpet.

Så på dem igen, det hade jag gjort

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

3 gånger har de på sig att lösa ett problem, efter 3:de gången har man rätt till att begära hävning av häva köpet.

Så på dem igen, det hade jag gjort

Ska man kanske ta och prova lyckan i en av deras andra butiker den här gången isåfall. Som jag påtalade redan första gången jag var inne i Torp så är det ett missljud som naturligtvis inte ligger på hela tiden utan kan uppkomma precis när som helst, varpå jag spelade in ljudet. I kundtjänst på telefon sa killen även att jag skulle köra in med datorn så byter butiken nätagget per garantin. Men när vi kom in efter 1h bilfärd så slingra dom sig bara och villle istället att vi

1. Tog med datorn hem och testar vidare och återkommer om ljudet kommer tillbaka (dom hörde inget väl inne i butik).
2. Skulle plockat ut nätagget och kommit in till butiken med endast det..?
3. Ville få det till att missljudet i "1st"-ljudfilen kommer från GPU och INTE Corsairs nätdel

Som konsument så känner man ju bara att dom SKA byta skiten tills det fungerar, skicka den andra delen till NL så får Corsair sköta det praktiska som tillkommer. Nu gjorde ju Inet tillslut just det och faktiskt "bytte" ut nätdelen en gång efter att jag ringde och tjatade på supporten medans datorn var kvar hos dom i butiken. Men att det kommer ytterligare missljud som i klippet "2nd" på såhär kort tid är väl knappast något man skall hurra och jubla över. Byter dom verkligen ut det ännu en gång om vi kommer in med datorn bara sådär?

Den här gången har jag ju trots allt ett videoklipp, istället för en ljudupptagning..

Permalänk

Inte för att det kanske hjälper så mycket men låter som att ett kullager verkar mår lite mindre bra där inne.

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem

@techdude57:
Är datorn köpt i delar och montering har skett själva?
I så fall, ja du kan reklamera bara nätdelen.

Är datorn butiks monterad, gäller garantin på datorn som komplett, och du måste reklamera hela datorn.

Sen om de bytar ut nätdelen igen, kan jag bara tala efter egen erfarenhet (gällde dock en annan butiks kedja), jag fick min nätdel utbytt 2 ggr på garanti, 3:de gången blev jag förbannad och krävde att de skulle sätta dit en bättre, så jag fick även chassit utbytt då det var en "färdig" dator, och det fanns inte plats för en större än den som satt från början.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.