Blinkande skärm och klickande ljud inifrån datorn

Permalänk
Medlem

Blinkande skärm och klickande ljud inifrån datorn

Ska försöka klämma in två frågor här och hoppas ni förstår vad jag menar.

Första är att jag ibland får svart skärm när jag startar spel och sen kommer bilden tillbaka efter någon sekund och sen svart igen. Så håller den på hela tiden och ljudet finns kvar utan avbrott. Märkte att det löser sig genom att jag tar ut och in min Display port kabel. Det sker även oregelbundet men endast när jag startar spel. Aldrig annars.

Andra problemet är att det kommer något konstigt ljud som låter lite klickande och är högfrekvent kan jag väl kalla det. Uppstår när datorn belastas hårt grafiskt. Kan inte höra exakt vart det kommer ifrån men låter runt grafikkortet och minnena. Något ni vet vad det brukar vara isf?

Märkte även nu när jag skrev inlägger att datorn har börjat frysa och inte svara på något alls. Bilden fryser och enda som hjälper är att starta om, det sker utan någon som helst belastning då det hände nyss när jag skrev det här inlägget.

Rig har ni i min signatur..

//Jimmy

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Nu har datorn frysit fast ett par gånger på ganska kort tid. Testade köra memtesto ch fick Error där, så tog ut 2 minne och kör endast två stycken då jag annars har 4 st lika minne. Ska testa igen, men hur kan det här problemet upkomma plötsligt?

Flyttade min dator igår från mitt gammla skrivbord till ett nytt jag monterade. Kan dom ta skada av en lätt flytt?

Moderkort:
https://www.inet.se/produkt/1900174/asus-prime-z270-k#specs

Minne, har två uppsättningar, dvs 4 stickor:
https://www.inet.se/produkt/5300079/corsair-16gb-2x8gb-ddr4-3...

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

@auToeXeC: Jag tittar på din signatur. 7700K 5 GHz delided. Kanske uppstått ett problem där. Börja med att köra originalklock.

Permalänk
Medlem

Var ett minne som inte satt i helt och ljudet är Coil whine. Så problemet är löst.

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Kul o höra!

Visa signatur

feting dator