Permalänk
Medlem

Filmkritiktråden

Hittade ingen filmkritiktråd, så om det är ok skapar jag en!

Kopierar texten från Bildkritiktråden.

Att tänka på
* Tråden är tänkt att innehålla förhållandevis hård kritik, är du inte beredd på att höra andra användares ärliga åsikter rekommenderar jag att du inte postar din film.
* Det är bra om du som kritiker har viss erfarenhet inom filmning så du "vet vad du pratar om".
* Kritisera gärna både komposition och teknik, men tänk på att det ofta är två skilda saker. En film kan vara tekniskt bra (efterbehandling etc.) men dåligt komponerad och vice versa.
* Var hård men rättvis! Alla är vi nybörjare någon gång, framhäv gärna de saker du tycker är bra samtidigt som du föreslår förbättringar.

Regler
* Tråden är till för att lämna kritik, positiv som negativ, på andras filmer. Andra inlägg undanbedes. Kritiserande inlägg utan ny film är givetvis tillåtna.
* Endast en film får postas i varje inlägg.
* "Chattande" undanbedes, istället för att med ord svara på kritiken du fått, gör en ny version av filmen, det visar andra att du bryr dig och hjälper dig själv att utvecklas!

Förutom dessa tre, enkla, startregler kör vi endast med sunt förnuft till en början så ser vi vart vi landar. Finns intresset kan vi vidareutveckla reglerna så de passar alla. För att detta ska fungera är det givetvis helt OK att posta förslag och ideér om trådens upplägg.

Jag tar väl och börjar med min korta film.

https://www.youtube.com/watch?v=t7Ezg5nXcZo

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ