Intel 6800k och Corsair dominator 2x16gb

Permalänk
Medlem

Intel 6800k och Corsair dominator 2x16gb

Säljer en intel 6800k processor samt Corsair dominator 2x16gb 3000MHz minneskitt.

Delarna kommer inte till användning då jag i början av året skaffade mig en laptop och det blev att jag bara använde den. Sedan maj har datorn varit nedmonterad med alla delarna i sina lådor. Processorn och minnena har aldrig varit överklockad. Delarna är inhandlad i november, kartong och kvitto med garanti finns kvar.

Tänker mig 2500kr eller bud för processorn och 1800kr för ramminnen.

Mvh Alex

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tar ram minnena för 1800kr

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Hej. Fick ett Pm inom 5 minuter. Verkar som han vill ha minnena men om han backar så är du näst på tur. Mvh Alex

Permalänk
Medlem

Höjer budet till 1900kr då.

Permalänk

Tjena! Hur högt och på vilken vcore, same vilken kylare har du klockat 6800k i? Nyfiken på att byta ut min 5820k beroende på prestanda

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

@Bloodstainer: Hej. Aldrig varit klockad eller pillad med faktiskt utan körd som den kom:) Använde en Noctua d15 kylare och den går svalt. Har haft 2 st 6800k där den förra hade skumma saker för sig men den här går mycket bättre. Mvh Alex

Permalänk
Skrivet av alexander_s:

@Bloodstainer: Hej. Aldrig varit klockad eller pillad med faktiskt utan körd som den kom:) Använde en Noctua d15 kylare och den går svalt. Har haft 2 st 6800k där den förra hade skumma saker för sig men den här går mycket bättre. Mvh Alex

Ah sry, inte intresserad om den inte kommer vara en uppgradering tyvärr

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

@Bloodstainer: Ok! Jag själv hade jag hellre köpt en processor som inte varit stressad/sönderklockad och gått under vettiga temperaturer. Mvh Alex

Permalänk
Medlem

Ramminnena är sålda men processorn fromma kvar. Fritt fram med vettiga bud. Mvh Alex

Permalänk
Skrivet av alexander_s:

@Bloodstainer: Ok! Jag själv hade jag hellre köpt en processor som inte varit stressad/sönderklockad och gått under vettiga temperaturer. Mvh Alex

Sorry to tell you, men de är inte så överklockning fungerar

Om någons CPU klarar 4,6GHz på 1,25V vs en som aldrig varit klockad så har en av de två garanterat klockfrekvens på 4,6GHz.

Chansen finns alltid att en CPU ligger dåligt till på kisellotteriet så då spelar de ingen roll om din CPU aldrig varit klockad, den kommer fortfarande kräva högre volt för stabilitet än en CPU som körts överklockad varje dag i år. Så länge man håller koll på volt och värme finns det ingen fara med överklockning.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

6800K

Hej,

Bjuder 2.200:-

För 6800K.

Vänligen

Roger

Permalänk
Medlem

@8Tread: Hej Roger. Du har PM!