Just mitt internet verkar icke funka, Hjälp någon ? (Har teamviewer)

Permalänk

Just mitt internet verkar icke funka, Hjälp någon ? (Har teamviewer)

Hej, Det är så att mitt internet funkar inte nu, Ingen IPV4/6 åtkomst, Testat sladdar, routrar samt mobiler etc och det är bara min dator som krånglar.
Sitter just nu på fadens ipv4 adress och går genom hans för att skriva detta.
Så fort jag startar om min dator så återgår den till min vanliga egna automatiska ipv4 som ej funkar verkar det som.
Kan samt icke spela något etc pga att jag lånar hans antagligen.
Tänkte om någon kunnig kunde hjälpa mig antingen via här eller teamviewer.
MVH Anton

Permalänk
Medlem

Du får nog bidra med mycket mer information än så.

Vad exakt är det som inte fungerar? Vad har du prövat? Hur är det kopplat? När fungerade det sist? Har något hänt sedan dess? Uppdateringar, flytt av maskin mm.?
Vad har du för burk och hårdvara?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/578039-kranglar-din-dat...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Internet, Det står diagnostic policy ej aktiv.
Samt kommer ej ut på internet (Varningstriangel i hörnet på internet)
Oidentifierat nätverk.
Från uttag i väggen till router med 2 portar aktiva av 4, Netgear.
Draget med sladdar såklart.
Mobil wifi funkar för alla samt min faders internet funkar perfekt, Draget likadant som mitt.
Fungerade innan jag åkte på semester i tisdags, Så i måndags vet jag att det funkade, Kanske ska återställa tills dess ?
Inget har hänt här.
Jadu, Burken byggde jag själv via inet.

Samsung 850-Series EVO 250GB
Corsair Carbide 200R Svart
Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM
ASUS Z170-P
HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
EVGA Supernova G2 650W
be quiet! Pure Roc
MSI Radeon R7 370 2GB Gaming
Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6
Dock annan fläkt, Glömt vilken det var.
Temp 50

Har teamviewer om du vill kika med egna ögon, Kan vara att jag inte har helt 100% koll tyvärr.
Uppskattar all hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonGerdin:

Internet, Det står diagnostic policy ej aktiv.
Samt kommer ej ut på internet (Varningstriangel i hörnet på internet)
Oidentifierat nätverk.
Från uttag i väggen till router med 2 portar aktiva av 4, Netgear.
Draget med sladdar såklart.
Mobil wifi funkar för alla samt min faders internet funkar perfekt, Draget likadant som mitt.
Fungerade innan jag åkte på semester i tisdags, Så i måndags vet jag att det funkade, Kanske ska återställa tills dess ?
Inget har hänt här.
Jadu, Burken byggde jag själv via inet.

Samsung 850-Series EVO 250GB
Corsair Carbide 200R Svart
Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM
ASUS Z170-P
HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
EVGA Supernova G2 650W
be quiet! Pure Roc
MSI Radeon R7 370 2GB Gaming
Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6
Dock annan fläkt, Glömt vilken det var.

Har teamviewer om du vill kika med egna ögon, Kan vara att jag inte har helt 100% koll tyvärr.
Uppskattar all hjälp.

Det var bättre.

Du skriver att du har prövat olika kablar, har du testat att använda kabeln som sitter i din fars dator som fungerar?

Vad man hittar på nätet om just "Diagnostic policy ej aktiv" är att köra dessa kommandon i cmd med admin rättigheter:
net localgroup Administrators /add networkservice
net localgroup Administrators /add localservice
(https://www.trickyways.com/2015/06/fix-diagnostics-policy-service-not-running/ )

Vilket verkar fungera för vissa om inget annat.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Elghinnarisa: Ja förlåt mig haha.
Yes, Den är testad.
Min sladd jag har nu funkar på hans dator också så sladdarna verkar funka!
Får upp systemfel 1376 har uppstått när jag testat båda tyvärr.
Nu när jag kör via faderns ip adress så har jag ju tillfälligt ipv4 åtkomst men icke ipv6 såklart, Har du fler tips ?

Permalänk

@Elghinnarisa: Samt min faders ip har standard 192 blabla
Min startar med 169 samt jag får ingen gateway.

Felsökte igen och fick fel dhcp är icke aktiverat samt ip config är icke aktiverat.

Permalänk
Medlem

kan det inte vara som så att routern är inställd på att ge ut upp till 10 ip-adresser och att alla blivit tagna medans du varit borta? någon ny mobil, eller annan trådlös enhet som nydligen blivit inkopplad ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

@norrby89: Tänkte på det men jag har startat om routern så antog att det inte är problemet.
Hittade detta inlägg om dhcp
http://www.sweclockers.com/forum/trad/742390-aktivera-dhcp
Pga att jag icke har någon gateway adress och min ip är 169.254.......
Står dhcp enabled yes men dock ingen adress efter den heller.
Nu börjar det bli krångligt.
För när min dator frågar routern om en ip adress så får jag den konstiga
Men jag skriver in manuellt ipv4 en 192 ip adress som jag ska egentligen ha, Men såfort datorn startas om så får jag tillbaka min fula icke fungerande 169.254 adress.
Har fortfarande inte haft en fungerande ipv6 fast det kanske inte behövs.

Permalänk

Någon som har något annat tips ? Kan inte komma online på spel verkar det som eftersom min IP inte är den egentliga utan en jag skrivit in manuellt.

Permalänk
Medlem

@AntonGerdin:
det kan inte vara så att ditt nätverkskort är trasigt? Har du något AV med inbyggd FW? Prova att tillfälligt inaktivera det isf. Att du får en 169.adress beror å att din dator inte får någon kontakt med router och dhcpn. Eftersom det fungerar på alla andra enheter så är det din dator som problemet ligger i. Det du kan göra är att du laddar hem en linux live-cd ex: https://www.linuxmint.com/edition.php?id=241 bränn den på en CD (är lättast) om du inte har något cd-läsare i datorn så ladda hem "iso-till-usb" och tjonga in det på en usbminne och boota. Fungerar internet då så är det någon mjukvara i din dator (se ovan med AV) Funkar det inte då heller så är det något hårdvarurelaterat (förutsatt att linux hittar ditt nätverkskort, vilket den bör göra). Blir svårt att hjälpa dig med teamviewer om du inte har internet på datorn i fråga

Edit: Ett förslag du kan testa först är att du går till enhetshanteraren och klickar ner till nätverk. Markera sedan ditt nätverkskort och ta bort det. Starta sedan om datorn så ska windows hitta det igen och installera det på nytt. Det kan hjälpa mot ev program som binder sig till nätverkskortet samt om några inställningar har skett eller allmänt problem med drivers av någon orsak.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla hur det gick för dig? Har du googlat och hittat något annat som du provat?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har du valt att starta om datorn på startmenyn? I Window 10 är det skillnad på att starta om och stänga av.

Menar du att det fungerar om du manuellt sätter en fast adress på datorn?

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara ip-stacken som är trasig. Kör "netsh int ip reset c:\resetlog.txt" i en commandprompt och testa efter den är klar.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Akta Er på teamviewer.De jobbar på updatering .Nu gör den mycket problem. Ingen ljud och mic i skype efter remote connecion. Nu finns beta version som de testar. Snart skulle var update. Kanse gör också andra problem