SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Avstängd

@Sveklockarn:

Bergsala är ett ruttet skitföretag det är inget hemligt direkt dom har alltid varit det och åkt dit förr.
Jobbar du där eller ?

Permalänk
Medlem

Det är ju bara en översättning av FZ-artikeln. Vet inte vad du vill visa med denna? Den har ju diskuterats flitigt i tråden redan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

@Sveklockarn:

Bergsala är ett ruttet skitföretag det är inget hemligt direkt dom har alltid varit det och åkt dit förr.
Jobbar du där eller ?

Nej, men jag får en gratis Mini SNES varje gång jag skriver positiva inlägg om dem på forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BalleR:

Ja, det är endast din oförmåga som gör att du inte lyckas privatimportera en.

Hade det endast varit min oförmåga så hade det knappast varit nyheter och trådar om det på både SweC och andra media/forum.

Riktigt så betydelsefull är jag inte!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Varför finns Bergsala? Vad gör dom förutom att höja priset på Nintendo produkter? Till och med jag kan importera en Nintendo produkt utan problem så dom finns ju inte för att det skulle vara svårt att importera.
Allas liv skulle vara bättre utan det företaget, vilka blodiglar.

Jo, Bergsalas "nytta" på marknaden och för både Nintendo och oss kunder känns lite oklar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Nej, men jag får en gratis Mini SNES varje gång jag skriver positiva inlägg om dem på forum.

Tror du har någon pervers njutning att försvara dåligt skötta företag.

Är själv 100% kapitalist och marknadsliberal, men det hindrar inte mig att kritisera de företag eller produkter som jag på något sätt inte tycker håller måttet.

En fri marknad förutsätter kritiska och självtänkande kunder som inte köper precis alla företags PR-tugg utan tanke.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det är ju bara en översättning av FZ-artikeln. Vet inte vad du vill visa med denna? Den har ju diskuterats flitigt i tråden redan

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl att nyheten här på SweC/FZ börjat att sprida sig globalt (även om jag aldrig hört talas om denna sajt innan förvisso).

Det är ändå inte så märkligt då det ändå är en anmärkningsvärd och onormalt hög prisdifferens på SNES Mini just för oss kunder på den skandinaviska marknaden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

@Sveklockarn:

Bergsala är ett ruttet skitföretag det är inget hemligt direkt dom har alltid varit det och åkt dit förr.
Jobbar du där eller ?

Kan så vara. Något är det iaf.

Eller så är det vi var och en som "har en personlig motgång och oförmåga".

Det är oavsett inte Bergsalas prissättning eller Nintendos logistik som det är fel på.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Igår klockan 18.35 fick jag följande svar från MediaMarkt:
"Vi har fortfarande inte fått in tillräckligt med beställningar kontra det vi är garanterade utav Nintendo, vi har också satt en maxgräns på förhandsbokningar för att eliminera risken att översälja varan.

Du kan alltså sitta lugn med din beställning hos oss!"

Så om MediaMarkt har koll på läget tycks de ha fått tag på många enheter, eftersom det fortfarande går att förhandsboka hos dem.

@BalleR Att komma med påståenden om att det finns NES Mini till nypris utan att länka är bara tramsigt. Om du vet att det är så har du tillgång till länkar och har således redan "gjort arbetet".
Nöten om hur det kommer sig att det hela tiden ploppar upp NES kan ha många förklaringar utan att det för den skull finns nya NES tillgängliga för 60-70€.

Jo. Det är lätt att brett och vitt påstå att det är så enkelt att "privatimportera" eller god tillgänglighet, men utan att kunna back upp det på något som helst sätt mer än att replikera att vi alla som försöker har "Personliga motgångar och oförmågor"! LOL!

Att det sedan inte stämmer med verkligheten, och att det är nyheter både i Sverige och andra länder om det, det berör de inte alls! :0

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BalleR:

Det är ju exakt det här jag menar, tesco är en av Storbritanniens största matvarukedja.
All handel på internet sker inte bara via ebay och amazon, om man söker sig utanför dessa så hittar man oftast både våra motsvarigheter till Elgiganten/MM och butikskedjor som också har webb butiker man kan beställa ifrån.

Skrivet av BalleR:

Ta exemplet ovan angående killen som förbokade från tesco, medans killen under aldrig hört talas om tesco som är Storbritanniens största dagvarukedja. Han som köpte från tesco hade gjort sin research helt enkelt, och detta går att applicera på alla EU länder. Finns tesco t.ex. i andra länder? Oj väckte jag en tanke nu, men just det ja.. det kanske varken står på engelska eller svenska på dessa sidor och oj man kan inte handla mot postförskott. Nä usch vad jobbigt att inte någon bara serverar mig en klicka på lösning. Curlade 90-talister.....

https://www.tesco.com/direct/faq/do-you-offer-international-d...

Do you offer international delivery?
Unfortunately we do not offer international delivery at this time.

Så bra koll hade du!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tror du har någon pervers njutning att försvara dåligt skötta företag.

Är man kontrarian så är man...

Skämt åsido, det finns ett par saker som har irriterat - eller triggat - mig, och det är när folk sitter och surar och tycker att ett företag är dumma p.g.a. rykten ("priset kommer bli x kr...") och antaganden ("...alltså måste Bergsala bedriva ocker") som blivit till sanning.

Fundera själva på vad ni skulle säga i en intervju om ni var marknadschef på Inet och fick frågan om orsaken till det högre priset. Argument om marknadsekonomi och tillgång/efterfrågan hade nog inte gått särskilt väl hem i ett sosseland som Sverige.

Eftersom många ÅF nu satte en prislapp på ca 1 500 kr och enheterna sålde slut/bokades på några få timmar så kan de ju lätt räkna ut att folk är villiga att betala det, trots att flera sidor hade finstilt information att priset kommer att justeras i samband med release. Plötsligt verkar en massa personer dessutom ha fått för sig att företag är skyldiga att ha någon slags öppen redovisning av sina försäljningskanalers marginaler.

Skrivet av martinot:

Är själv 100% kapitalist och marknadsliberal, men det hindrar inte mig att kritisera de företag eller produkter som jag på något sätt inte tycker håller måttet.

Vad är en femhundring att riva världen för? Det kommer ju inte ske någon som helst förändring, eftersom alla Mini SNES kommer säljas även om så alla Sweclockers medlemmar skulle gå och protest-avboka. Det enda alternativet är som sagt att köpa enheten från ett land där Bergsala inte är inblandade i distributionen, om man nu anser att de är skurkar/ockrare/bondfångare.

Skrivet av martinot:

En fri marknad förutsätter kritiska och självtänkande kunder som inte köper precis alla företags PR-tugg utan tanke.

Så är det absolut, samtidigt är det ju välkänt att stora delar av elektronikbranschen går på knäna i Sverige, och jag ser inga större problem med att ÅF-ledet saltar prislappen på en marknad full av köpstarka kunder. Det är nog inte heller en särskilt stor andel av Mini SNES-köparna som är några 8-åringar som hade exakt 800 kr i spargrisen, utan består nog snarare folk som är 25 år eller äldre som vill ha en nostalgitripp eller två.

Permalänk

Är precis samma visa i Finland

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad är en femhundring att riva världen för? Det kommer ju inte ske någon som helst förändring, eftersom alla Mini SNES kommer säljas även om så alla Sweclockers medlemmar skulle gå och protest-avboka. Det enda alternativet är som sagt att köpa enheten från ett land där Bergsala inte är inblandade i distributionen, om man nu anser att de är skurkar/ockrare/bondfångare.
Så är det absolut, samtidigt är det ju välkänt att stora delar av elektronikbranschen går på knäna i Sverige, och jag ser inga större problem med att ÅF-ledet saltar prislappen på en marknad full av köpstarka kunder. Det är nog inte heller en särskilt stor andel av Mini SNES-köparna som är några 8-åringar som hade exakt 800 kr i spargrisen, utan består nog snarare folk som är 25 år eller äldre som vill ha en nostalgitripp eller två.

Till skillnad ifrån din teori att det skulle magiskt vara just de skandinaviska ÅF som "saltar" priserna, och som är egentligen (som du själv är inne på) kända för att just inte göra det, finner jag inte vara de troligaste förklaringen.

Eftersom "prislinjen" följer "Bergsalaterritorium" så drar jag (och tydligen många med mig) en annan slutsats.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Är precis samma visa i Finland

Exakt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad är en femhundring att riva världen för? Det kommer ju inte ske någon som helst förändring, eftersom alla Mini SNES kommer säljas även om så alla Sweclockers medlemmar skulle gå och protest-avboka. Det enda alternativet är som sagt att köpa enheten från ett land där Bergsala inte är inblandade i distributionen, om man nu anser att de är skurkar/ockrare/bondfångare.

Jo, 500 spänn är inget (eftersom jag de sista 5 åren dragit in löner på över 1MSEK+/år så är även 50 papp "växelpengar" för mig).

Det handlar dock om att jag inte gillar att bli lurad och uppskörtad på detta sättet. Så kommer försöka hitta någon SENS Mini utomlands, och de kan ju absolut denna tråden ge matnyttig information kring (om någon sådan möjlighet dyker upp, vill det säga).

Sedan så är det även skönt att få snacka av skit kring dåliga företag som inte levererar något mervärde för de priser de tar ut.

En annan sak, som någon annan kommenterade, är också att inte alla har lika god ekonomi som många av oss med bra yrken (inklusive du och jag). För några så kan säkert även en femhundring vara en viss skillnad i något fall.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Till skillnad ifrån din teori att det skulle magiskt vara just de skandinaviska ÅF som "saltar" priserna, och som är egentligen (som du själv är inne på) kända för att just inte göra det, finner jag inte vara de troligaste förklaringen.

Eftersom "prislinjen" följer "Bergsalaterritorium" så drar jag (och tydligen många med mig) en annan slutsats.

Nu har ju dessa ÅF'ar också haft suspekt prissättning även tidigare på andra produkter. Att det skulle kunna råda kartellverksamhet är nog inte helt osannolikt. Sedan, som flera redan förklarat många gånger, så skedde en del skumheter med prissättningen. En enorm slump att det "korrekta" priset skulle hamna på exakt samma belopp som ÅFarna gissade på, just 1500kr.

Vad gäller Bergsalas område så har jag och säkert fler flera gånger påpekat att många av de ÅF'ar vi har i Sverige också finns i dessa länder.

Finns fortfarande inga bevis för att någonsida skulle vara skyldig. Att ena sidan påstår något i media utan bevisföring gör inte att det på något vis skulle vara ett bevis dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu har ju dessa ÅF'ar också haft suspekt prissättning även tidigare på andra produkter. Att det skulle kunna råda kartellverksamhet är nog inte helt osannolikt. Sedan, som flera redan förklarat många gånger, så skedde en del skumheter med prissättningen. En enorm slump att det "korrekta" priset skulle hamna på exakt samma belopp som ÅFarna gissade på, just 1500kr.

Vad gäller Bergsalas område så har jag och säkert fler flera gånger påpekat att många av de ÅF'ar vi har i Sverige också finns i dessa länder.

Finns fortfarande inga bevis för att någonsida skulle vara skyldig. Att ena sidan påstår något i media utan bevisföring gör inte att det på något vis skulle vara ett bevis dessutom.

Att det inte finns bevis för varken "vår" teori om Bergsala, eller er om ÅF-kartell, håller jag helt med om. Så är det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, 500 spänn är inget (eftersom jag de sista 5 åren dragit in löner på över 1MSEK+/år så är även 50 papp "växelpengar" för mig).

De senaste 8'a åren, tillsammans, kommer knappt upp i en miljon, före skatt, för mig. Jag konstaterade dock att priset på en SNES Classic, var för högt för mig, och hoppade därför av. En hundring, kanske två, mer än NES Classic, visst, men där gick min gräns.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

De senaste 8'a åren, tillsammans, kommer knappt upp i en miljon, före skatt, för mig. Jag konstaterade dock att priset på en SNES Classic, var för högt för mig, och hoppade därför av. En hundring, kanske två, mer än NES Classic, visst, men där gick min gräns.

Det är verkligen tråkigt att höra. Om vi hade känt varandra så hade jag bokat en till dig i smyg och skickat den med posten... eh, kanske inte PostNord eftersom du i så fall antagligen hade fått ett postpaket som lät som en paket flingor, men ja... du fattar.

Jag var långtidssjukskriven för drygt tio år sedan och fick inga pengar från Försämringskassan på över tio månader. Då lärde jag mig förvisso att leva väldigt snålt, men då hade jag inte heller kunnat ta en extra utgift på 500 kr. I samma veva kom jag underfund med att det var svårt att sänka matkostnaderna under 400 kr/månad. Jag känner för de som har det svårt, och önskar att alla ska kunna ha råd, men påfallande ofta tycks det vara av helt andra orsaker som folk är obenägna att betala.

I fallet Bergsala/Mini SNES så verkar det handlar mycket om principer, och det kan jag absolut ha respekt för.

Permalänk

Ska bli intressant och se vad det är för hårdvara i denna jämfört med NES Classic. Skulle inte förvåna mig om det är samma grejer igen (med tanke på att NES Classic redan kan spela SNES-spel med hacket som är ute om jag inte är helt ute och cyklar).
Skulle det vara exakt samma hårdvara kommer det nog bli ännu mer liv om prisnivån.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det är verkligen tråkigt att höra.

Det går ingen nöd på mig. Jag har aldrig haft det så bra som jag haft det sedan jag blev sjukpensionär. Hade jag vetat det , hade ag skrivit på första gången de ville göra mig till pensionär...
Men visst. Man blir inte rik.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

En Bowser staty istället för stackars Mario hade varit mer passande utanför Bergsala´s byggnad...

Permalänk
Medlem

Avbeställde just min enhet. Tänker verkligen inte betala ockerpriset 1499:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det är verkligen tråkigt att höra. Om vi hade känt varandra så hade jag bokat en till dig i smyg och skickat den med posten... eh, kanske inte PostNord eftersom du i så fall antagligen hade fått ett postpaket som lät som en paket flingor, men ja... du fattar.

Jag var långtidssjukskriven för drygt tio år sedan och fick inga pengar från Försämringskassan på över tio månader. Då lärde jag mig förvisso att leva väldigt snålt, men då hade jag inte heller kunnat ta en extra utgift på 500 kr. I samma veva kom jag underfund med att det var svårt att sänka matkostnaderna under 400 kr/månad. Jag känner för de som har det svårt, och önskar att alla ska kunna ha råd, men påfallande ofta tycks det vara av helt andra orsaker som folk är obenägna att betala.

I fallet Bergsala/Mini SNES så verkar det handlar mycket om principer, och det kan jag absolut ha respekt för.

Generellt går priser upp med tiden också, inflation o dyl.
Så klarade du dig på 400kr/mån i mat för 10 år sen så hade du nog behövt mer idag. Men visst, säg om du hade klarat dig på 500-600kr i månaden i matkostnad idag hade det fortfarande varit ett snålt matkonto och en bedrift.

Men, om någon vill ha en SNES Mini. Vad finns det som säger att de är allt de vill ha? Att det inte finns andra saker de vill ha och/eller göra förutom skaffa en SNES Mini?
Det är ju en sak att ha/ta sig råd om en SNES Mini är högst upp på önskelistan. Det är en annan sak om det är massa andra saker som kommer före.

Självklart spelar ens inkomst in.
Men ens prioriteringar är en stor del av om man "har råd" eller inte också.
En SNES Mini är bara en sak... men lägger man samman alla "det är bara en sak" så kan det bli många saker tillsammans.

Juste tanke att vilja ge en till Mr B

Skrivet av -=Mr_B=-:

Det går ingen nöd på mig. Jag har aldrig haft det så bra som jag haft det sedan jag blev sjukpensionär. Hade jag vetat det , hade ag skrivit på första gången de ville göra mig till pensionär...
Men visst. Man blir inte rik.

Pengar är inte allt.
Det låter lockande att bli rik.
En av lockelserna är att äga sin tid.
Låter som att du redan gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

De senaste 8'a åren, tillsammans, kommer knappt upp i en miljon, före skatt, för mig. Jag konstaterade dock att priset på en SNES Classic, var för högt för mig, och hoppade därför av. En hundring, kanske två, mer än NES Classic, visst, men där gick min gräns.

Trist. Kan förstå det.

Det är väl annars lite där priset också borde ligga tycker jag (då en extra kontroller ingår till skillnad från NES Mini). Verkar även vara där det ligger på utanför den nordiska marknaden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Ska bli intressant och se vad det är för hårdvara i denna jämfört med NES Classic. Skulle inte förvåna mig om det är samma grejer igen (med tanke på att NES Classic redan kan spela SNES-spel med hacket som är ute om jag inte är helt ute och cyklar).
Skulle det vara exakt samma hårdvara kommer det nog bli ännu mer liv om prisnivån.

Jo, finns ju ingen anledning för Nintendo att byta hårdvara. Skulle bara skapa onödiga R&D-kostnader som de redan gjort.

Är nog främst mjukvara och plastlådan som är uppdaterad.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Igår klockan 18.35 fick jag följande svar från MediaMarkt:
"Vi har fortfarande inte fått in tillräckligt med beställningar kontra det vi är garanterade utav Nintendo, vi har också satt en maxgräns på förhandsbokningar för att eliminera risken att översälja varan.

Du kan alltså sitta lugn med din beställning hos oss!"

Så om MediaMarkt har koll på läget tycks de ha fått tag på många enheter, eftersom det fortfarande går att förhandsboka hos dem.

Det går fortfarande att boka där!

Media Markt är väldigt grumliga i sina mail. De säger att du är garanterad en konsol, men de säger inte när du kommer att få den. Det kan ju förvisso vara så att du frågade dem om du kommer att få en konsol på releasedagen och fick svar på det där.

Jag börjar ändå misstänka att de har fått reda på hur många konsoler de kommer att få in en tid efter releasen också.

Efter att SNES mini var helt fullbokat på Komplett så kom den upp en runda till lite senare. Då gick det också att förhandsboka men då var leveransdagen 20/10 istället. Snubblade över detta förra veckan på natten mellan torsdag och fredag. Så det är lite därför jag tänker att det kan vara något liknande med Media Markt just nu.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Har tappat all lust för Snes Mini ända sedan den svenska prislappen uppdagades.
Bygger mig en retropie i detta nu, inväntar bara controllerna. Tycker helt ärligt Nintendo kan gå och dra nåt gammalt över sig med tanke på hur dom hanterar oss kunder i såna här fall, självklart NES-historien inkluderad här.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk