Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Logitech MX master för casual gaming?

Hej!

Har kikat runt lite på datormöss, trådlösa. Vill komma undan ganska billigt men ändå få en kvalitésmus. Vet att logitech säljer g602 för cirkus 600kr.

Däremot under mitt letande så fann jag denna: Logitech MX master. Nu vet jag att denna mus inte är gjord för gamers, men jag är väldigt casual, mest WoW, möjligtvis lite tomb raider när jag spelar, så jag undrade om denna skulle passa för casual gaming, speciellt då priset är, väldigt väldigt tilltalande!

Tacksam för tips och svar!

Permalänk
Medlem

Jag spelar bland annat BF4, BF1, Battlegrounds och Quake med en Logitech Mx master och för mig funkar det galant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Den väger 150 gram vilket kan kännas lite tungt om du kör med låg sens och spelar snabba fps, men för spel som WoW o liknande bör den passa perfekt.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

@Wargear101: Jag har en MX Master (fruns), en G602 och en G900 hemma och även om jag väldigt sällan spelar något datorspel kan jag säga att av dem föredrar jag helt klart G900. Jag är lite old school och kör, om jag kan påverka det, aldrig över 800 dpi, vidare är jag ambidexter. Båda dessa faktorer inverkar naturligtvis på mitt omdöme nedan.

MX Master är smidig med sin blåtand, men jag tycker den är alldeles för stor och klumpig, men även för kort och jag tycker därför att båda G-mössen ligger bättre i handen. G602 har suverän batteritid, men AA-batterierna gör även den lite lite väl tung, jämfört med G900. G900 tyckte jag inte var så bekväm första timmen, men efter det kändes den som hemma. Den är lite lägre och inte högerhandsspecifik som de båda andra, men att obehindrat kunna använda vänsterhanden är guld värt för en sån som jag. De enda nackdelarna jag kan komma på är att brytarna och hjulet är lite väl högljudda, framförallt jämfört med G602, samt att jag måste köra Logitechs mjukvara hela tiden då det är någon vajsing med hur knapptrycken på sidoknapparna registreras när jag sparar profiler i musen. Kan dock mycket väl ha att göra med att jag kör mac.

Kort sagt är G900 den bästa musen jag provat, trådlös eller ej.

Permalänk
Skrivet av Khers:

@Wargear101: Jag har en MX Master (fruns), en G602 och en G900 hemma och även om jag väldigt sällan spelar något datorspel kan jag säga att av dem föredrar jag helt klart G900. Jag är lite old school och kör, om jag kan påverka det, aldrig över 800 dpi, vidare är jag ambidexter. Båda dessa faktorer inverkar naturligtvis på mitt omdöme nedan.

MX Master är smidig med sin blåtand, men jag tycker den är alldeles för stor och klumpig, men även för kort och jag tycker därför att båda G-mössen ligger bättre i handen. G602 har suverän batteritid, men AA-batterierna gör även den lite lite väl tung, jämfört med G900. G900 tyckte jag inte var så bekväm första timmen, men efter det kändes den som hemma. Den är lite lägre och inte högerhandsspecifik som de båda andra, men att obehindrat kunna använda vänsterhanden är guld värt för en sån som jag. De enda nackdelarna jag kan komma på är att brytarna och hjulet är lite väl högljudda, framförallt jämfört med G602, samt att jag måste köra Logitechs mjukvara hela tiden då det är någon vajsing med hur knapptrycken på sidoknapparna registreras när jag sparar profiler i musen. Kan dock mycket väl ha att göra med att jag kör mac.

Kort sagt är G900 den bästa musen jag provat, trådlös eller ej.

Jag gillar iofs ganska tunga möss, ingenting slår min g500 i komfort tycker jag, den har jag fyllt med alla vikter. Däremot så köpte jag g602, då jag hittade den ny för 500kr på CDON. Så det kändes lite korkat och inte köpa den. Är otroligt nöjd med den faktiskt. Hade varit skönt med bluetooth, men dongeln är så otroligt liten att det inte ens märks av egentligen.

Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem

@Wargear101: Nej då är det inte så mycket att fundera över kanske. Jag satt väldigt nöjd med min G602 i några år (sedan den lanserades till för en månad sedan eller så, när jag, pga att jag hittade den till vettigt pris, slog till på en G900), så jag kan bara hålla med om att det är en väldigt bra mus. Jag var så nöjd att jag till och med lyckades få min förra arbetsgivare att köpa in en åt mig

Permalänk
Snusfri

Jag har en MX Master och jag är en "casual gamer" och tycker musen är helt underbar.

Fungerar perfekt i de spel jag spelar tex Sniper Elite 4, GTA V, Software Inc, Hitman, Cities Skylines osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

MX Master funkar utmärkt till att spela. Jag har haft den sen i höstas och även fast jag vart väldigt förvånad över att den var tung så har det aldrig varit några problem.

//Sparkar_boll

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.