Permalänk
Medlem

Skärm/TV Fråga angående Konsoler

Jag håller just nu att kolla på alternativ till gammal tv som bara används för konsol spel vid dethär laget men jag är fundersam om det är någon speciell fördel att köra med TV istället för Datorskärm för Konsoler.

Den största anledningen att byta till en Datorskärm istället för TV som primär konsol skärm är att kunna dra ner på årskostnaden i form av våran drägliga "TV-Licens" som bekostar run 2300 om året om jag minns rätt...

Datorskärm vs TV för konsol spel är min fråga iaf, Vill ha råd om det är någon direkt fördel att köra TV över Skärm. (Om du tänker nämna pris skilnad så bryr jag mig helt enkelt inte. Jag köper hälre en datorskärm för 7000 än en tv på 4000 och behöva betala tv-licens)

En anledning jag har sätt folk säga TV över Datorskärm är långvarighet. Vet inte mycket om detaljerna runt det så om någon kan berätta mer eller bevisa att det är bullshit så vore det även tacksamt.

Permalänk
Avstängd

Kolla denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1414760-tv-utan-mottaga...

Kanske kan ge dig lite uppslag, var också någon länk i tråden till en tredje tråd som jag inte läst alls. Lycka till

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Måste ha missat dom trådarna när jag sökte efter det. Informationen i tråd som du länkade samt tråd som finns att hitta på Sid 3 på tråden gav ganska bra information om det jag letade efter ifall någon annan har liknande funderingar så skulle jag kunna säga att länkad tråd gav väldigt bra information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kithio:

Jag håller just nu att kolla på alternativ till gammal tv som bara används för konsol spel vid dethär laget men jag är fundersam om det är någon speciell fördel att köra med TV istället för Datorskärm för Konsoler.

Den största anledningen att byta till en Datorskärm istället för TV som primär konsol skärm är att kunna dra ner på årskostnaden i form av våran drägliga "TV-Licens" som bekostar run 2300 om året om jag minns rätt...

Datorskärm vs TV för konsol spel är min fråga iaf, Vill ha råd om det är någon direkt fördel att köra TV över Skärm. (Om du tänker nämna pris skilnad så bryr jag mig helt enkelt inte. Jag köper hälre en datorskärm för 7000 än en tv på 4000 och behöva betala tv-licens)

En anledning jag har sätt folk säga TV över Datorskärm är långvarighet. Vet inte mycket om detaljerna runt det så om någon kan berätta mer eller bevisa att det är bullshit så vore det även tacksamt.

Kolla på Swedx
De har tv utan mottagare. 58 tum 4k för 6k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Kolla på Swedx
De har tv utan mottagare. 58 tum 4k för 6k

Skickades från m.sweclockers.com

Följdfråga, hur är Swedx som tv-apparater? Är de faktiskt vettiga? Är ju ganska trevliga priser så antar kvalitén är därefter. Funderar också köpa tv/monitor endast för konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Följdfråga, hur är Swedx som tv-apparater? Är de faktiskt vettiga? Är ju ganska trevliga priser så antar kvalitén är därefter. Funderar också köpa tv/monitor endast för konsol.

Jag har en äldre Swedx tv sen några år tillbaka. Färgerna är la okej, inte mycket mer än det. Svärtan är sådär. Har en död pixel. All in all är jag nöjd med den. Betalde 2800kr för en 42" 1080p 2011.

Så det beror la på hur kräsen man är. En tv i den storleken från samsung/lg/sony kostar ju betydligt mycket mer.

Svårt och hitta reviews på dem tyvärr. Precis som alla tillverkare har de säkert både bättre och sämre tv-apparater.

Kanske något för @laxpudding att titta på?
Specifikt en utan tv-mottagare nu när det är sånt liv med tv-licens och radiotjänst. (se tråden om killen som blev polisanmäld för att de inte litade på att han hade en monitor istället för en TV)

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"