Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 10 sabba kompabiliteten

Permalänk

Windows 10 sabba kompabiliteten

Tjena!

Sitter idag med ett fult uppdaterat windows 10.

Där kom en uppdatetring för inte så länge sen som bara har ställt till med problem.

Alla mina gamla spel utan Total Annihilation funkar inte. Redalert funkar inte, Need for Speed UG2 funkar inte.

att ställa kompabiliteten till windows xp etc funkar inte, köra som admin funkar inte och div fixar på nätet funkar inte heller.

Lika så gäller en del av mina VST pluggar till min DAW. kan ju knappt göra något längre då inget funkar som det ska.

vad ska man göra? Jo sen har vi ju Xbox DVR som alltid aktiveras. kan inte stänga av det så jag får nöja mig med ca 30 fps med spikar uppåt 140, dvs ospelbart.

börjar bli less på detta.

Sitter på en gammal i7 920, 16GB trippel channel ram och ett GTX660 samt moderkort är ett P6T.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Varför kan du inte stänga av Xbox DVR??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Varför kan du inte stänga av Xbox DVR??

alla kan stänga av Xbox DVR funktionen inställningar -> Spel -> Spel-DVR

Vid gamlare Windows stängde man av DVR funktionen direkt i Xbox appen.

Permalänk
Skrivet av Relive:

Varför kan du inte stänga av Xbox DVR??

Skrivet av UMJ:

alla kan stänga av Xbox DVR funktionen inställningar -> Spel -> Spel-DVR

Vid gamlare Windows stängde man av DVR funktionen direkt i Xbox appen.

Varje gång jag stänger av Xbox DVR och startar om datorn så aktiveras den igen.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Varje gång jag stänger av Xbox DVR och startar om datorn så aktiveras den igen.

Jag har inga sådan problem, då är det antaligen något som gör att den aktivera sig igen du borde vända dig till Microsoft Community så kan du säkert få en lösning på det du borde checka in, och beskriv dina problem så noggrannt som möjligen för DVR funktionen så borde någon kunna ha en lösning åt dig, själv har jag aldrig stött på det problemet själv och är bland av de funktionerna jag stänger av först av alla.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10

Permalänk

@UMJ: Helt ärligt bryr jag mig inte, DVR funktionen är mitt minsta problem med windows 10

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti