Permalänk
Medlem

multiskärmar och lösning?

Tja Swec!

Jag har 3 olika skärmar och jag är riktigt trött på att byta kabel för att kunna ligga i sängen och kolla på tvn istället för en 24" skärm.

Jag har 2 st asus 24"skärm som har: Dvi, Hdmi och Displayport i vardera.
Jag har en tv, toshiba/philips eller nått sånt som har 3 hdmi ingångar eller VGA.

Har alltså både asus skärmarna aktivt med DVI samt DP Kabel, har en HDMI kabel som var tänkt att gå till tvn men får ingen signal.

Vad är bästa lösningen för detta? En DP - Hdmi konverter? kan man inta köra DVI/Hdmi/DP samtidigt?

Min utrustning borde ligga i sign.

Mvh

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Avstängd

Det borde funka utan problem. Kan vara värt att testa att byta DP-utgång på grafikkortet. Har skärmarna DP-utgång också kan du kedjekoppla dem från ett DP-uttag på datorn, men det ställer ofta till problem och det borde inte behövas för dig.

Permalänk
Medlem

På vissa grafikkort så kan det vara så att vissa uttag inte fungerar samtidigt.
T.ex HDMI 1 och DP 1 kanske inte går samtidigt på det specifika grafikkortet, Det får man kolla närmare.

Är liknande på moderkort där vissa saker inte går att användas samtidigt

Permalänk
Medlem

jag förstår, jag hann bara testa lite snabbt, men läste någonstans att det ej skulle gå att utnyttja 3 olika utgångar samtidigt. ska testa felsöka lite mer när jag kommit hem igen.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Måste det vara kabel till TV? för tolkar att du inte kan se alla tre skärmar samtidigt så jag skulle satsa på chromecast eller liknande lösning

Permalänk
Medlem

Kolla grafikkortets manual, där borde det stå vilka portar du kan använda för 3 skärmar/tv samtidigt. Hade liknande problem när jag skulle ha 3 skärmar med mitt gigabyte 980Ti.
Nu har jag inte kollat vad för utgångar du har på ditt kort men kan vara så att du behöver en dp till hdmi konverterare till tvn.

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

Du kan även använda moderkortets uttag så länge du inte skall spela på det uttaget

Permalänk
Medlem

jag vill ha alla 3 igång samtidigt så att när jag sitter och byter skärm så ska jag ej behöva byta från skärmen till tvn, jag har ej aktiverat moderkortets grafik, men ska göra det om det ej funkar med hdmi direkt in i datorn.

Ursäkta för felstavningar och liknande, är väldigt trött och sitter på jobbet.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Vad har du för grafikkort? För vissa modeller behöver du en aktiv DP-omvandlare om du använder fler än två digitala anslutningar. Har med pixelklockan att göra. Finns många trådar om det om du söker lite här på forumet. (Skulle inte köra VGA hursomhelst, betydligt sämre bild)

Permalänk
Avstängd

Kör 3 skärmar på grafikkortet samt en tv via hdmi på moderkortet. Funkar kanon : )