Netonnet/Tele2-erbjudande — Frågor om ångerrätt/uppsägning av abb. [Från Dagens fynd — Diskussionstråden]

Permalänk
Medlem

Netonnet/Tele2-erbjudande — Frågor om ångerrätt/uppsägning av abb. [Från Dagens fynd — Diskussionstråden]

***Tråd utbruten från Dagens fynd — Diskussionstråden*** /moderator

639:- (+ev fakturakostnad) för en Moto G5 är smått otroligt. Frågan är om det är svårt att komma fram till kundservice för att avsluta abonnemanget. Några med erfarenheter?

Äger själv en G4 som jag är riktigt nöjd med. G5:an tycks inte vara någon större uppgradering rent prestandamässigt, men ska vara aningen snabbare och telefonen är i metallfinish istället för plasthölje.

Skrivet av Kent:

Motorola Moto G5 för 340/639* hos Netonnet. Välj Tele2 fastpris 15GB abonnemang, nytt telefonnummer och 0 månaders bindningstid. Kontakta Tele2 asap och säg upp abonnemanget.
*Lite oklart vad som gäller, räkna med 639:- (mobilens pris plus 1 månads abonnemang).

Ovanstående ska även fungera med Lenovo P2, dvs. 1340/1639 för en P2.

Skrivet av pko:

Man verkar få 1650:- i rabatt vilken telefon man än väljer (även S8 etc) om man lägger till ett 15GB Tele2-abonnemang med nytt nummer och 0 månaders bindning.

Är telefonen billigare kostar den 1kr + en månads abonnemang = 300kr (t.ex. Huawei y6 II compact https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/huawei-y... ). Kom ihåg att säga upp eller justera abonnemanget efter behov efter köpet..

Utbruten tråd /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Danneln:

Frågan är om det är svårt att komma fram till kundservice för att avsluta abonnemanget. Några med erfarenheter?

Skicka ett mail?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Denna rabatt med tele2 15gig abonnemang..

S8+ blir 7300:-.

Gäller detta endast online?

Har nämligen ett tillgodo-kort jag skulle vilja använda till telefonen också.

Edit: Oh jävlar, tillgodokort funkar online hos netonnet.
Köpte s8+ för 6341:- precis med ett 999:- tillgodokort också.

Mycket bra abonnemang för övrigt. Att få tag i ett abonnemang med 10+gig surf för under 400kr är svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danneln:

639:- (+ev fakturakostnad) för en Moto G5 är smått otroligt. Frågan är om det är svårt att komma fram till kundservice för att avsluta abonnemanget. Några med erfarenheter?

Äger själv en G4 som jag är riktigt nöjd med. G5:an tycks inte vara någon större uppgradering rent prestandamässigt, men ska vara aningen snabbare och telefonen är i metallfinish istället för plasthölje.

Inte svårt alls att komma i kontakt med tele2, korta väntetider.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Inte svårt alls att komma i kontakt med tele2, korta väntetider.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur snabb måste man vara på att säga upp det? Ska man ringa redan nu liksom. Beställde för 5 min sen, haha.

Gissar att om man avvaktar några dagar så lär man få betala första månaden.

Edit:

"Du kan avsluta abonnemang på vardagar mellan 07:00 och 20:00. Tjänsten är stängd på helger och röda dagar."

Från Tele2's hemsida.

Permalänk
Medlem

E väl bara ångra sig på en gång, nyttjar man ångerrätten inom 14 dagar är det ingen uppsägning och man bör slippa betala första månaden. Dom som satt sina villkor så att dom kan missbrukas.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Var det ingen bindningstid på det mobilerbjudandet? Tyckte det såg ut som att minsta totalkostnad låg på runt 7000kr...

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Var det ingen bindningstid på det mobilerbjudandet? Tyckte det såg ut som att minsta totalkostnad låg på runt 7000kr...

Går att välja med 0 månader bindningstid utan att priset ändras, vilket då innebär att man kan säga upp det direkt.

Permalänk
Skrivet av Mikaelmannen:

E väl bara ångra sig på en gång, nyttjar man ångerrätten inom 14 dagar är det ingen uppsägning och man bör slippa betala första månaden. Dom som satt sina villkor så att dom kan missbrukas.

Det är uppsägning numera. Mobil+abb räknas som paketköp. Vid ånger måste man skicka tillbaka mobilen också. Tidigare kunde man behålla hårdvaran då det stod i avtalet.

Det är möjligt att man kan ha tur och slippa betala första månaden, men räkna inte med det.

Skrivet av Kungjaevel:

Gissar att om man avvaktar några dagar så lär man få betala första månaden.

Varför skulle det skilja sig? Ångerrätten är densamma för oanvänt abb om du väntar en dag eller 14 dagar.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

Det är uppsägning numera. Mobil+abb räknas som paketköp. Vid ånger måste man skicka tillbaka mobilen också. Tidigare kunde man behålla hårdvaran då det stod i avtalet.

Det är möjligt att man kan ha tur och slippa betala första månaden, men räkna inte med det.

Varför skulle det skilja sig? Ångerrätten är densamma för oanvänt abb om du väntar en dag eller 14 dagar.

Från tipstråden:

Skrivet av Kjellkritisk:

Det är tydligen problem med att säga upp abonnemanget. Netonnet sägs inte vilja hantera det så man får vänta 15 dagar tills ansvaret blir Tele2s. Kan vara bra att veta.

Får kanske vänta med att börja använda telefonen innan man får ett klart besked från Tele2 om vad som gäller?

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

Får kanske vänta med att börja använda telefonen innan man får ett klart besked från Tele2 om vad som gäller?

Du kanske har större chans att slippa första månaden om det förblir oanvänt. De kan vara schyssta.

Tele2 vill inte hantera uppsägning då de förmodligen blir nerringda och vill lägga resurserna på annat. Det är återförsäljaren som ska sköta det de första 14 dagarna, därefter tar operatören över. NoN vill väl av samma anledning inte heller ha hand om det, misstänker jag.

Om det inte framgått, ångerrätt är alltså bara att glömma. Det är frågan om uppsägning.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

Du kanske har större chans att slippa första månaden om det förblir oanvänt. De kan vara schyssta.

Tele2 vill inte hantera uppsägning då de förmodligen blir nerringda och vill lägga resurserna på annat. Det är återförsäljaren som ska sköta det de första 14 dagarna, därefter tar operatören över. NoN vill väl av samma anledning inte heller ha hand om det, misstänker jag.

Om det inte framgått, ångerrätt är alltså bara att glömma. Det är frågan om uppsägning.

Rimligtvis bör man kontakta operatören, i detta fall Tele 2, eftersom man har köpt deras abonnemang.
När jag beställde mobil inklusive abonnemang av Tele 2 via Mecenat ringde jag upp Tele 2 och avslutade abonnemanget direkt när jag fick hem simkortet. Gick utan krångel och behövde inte betala för första månaden.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk

@Dendrite: Det här är en speciell situation där NoN-kunder "missbrukat" de tidigare förmånliga villkoren. Tele2 fick för många ärenden om ånger & uppsägning och valde därför att lägga ut det på ÅF.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kungjaevel:

Hur snabb måste man vara på att säga upp det? Ska man ringa redan nu liksom. Beställde för 5 min sen, haha.

Gissar att om man avvaktar några dagar så lär man få betala första månaden.

Edit:

"Du kan avsluta abonnemang på vardagar mellan 07:00 och 20:00. Tjänsten är stängd på helger och röda dagar."

Från Tele2's hemsida.

Skrivet av Mikaelmannen:

E väl bara ångra sig på en gång, nyttjar man ångerrätten inom 14 dagar är det ingen uppsägning och man bör slippa betala första månaden. Dom som satt sina villkor så att dom kan missbrukas.

Skrivet av Kjellkritisk:

Det är uppsägning numera. Mobil+abb räknas som paketköp. Vid ånger måste man skicka tillbaka mobilen också. Tidigare kunde man behålla hårdvaran då det stod i avtalet.

Det är möjligt att man kan ha tur och slippa betala första månaden, men räkna inte med det.

Varför skulle det skilja sig? Ångerrätten är densamma för oanvänt abb om du väntar en dag eller 14 dagar.

Skrivet av Åsa-Nisse:

Från tipstråden:

Får kanske vänta med att börja använda telefonen innan man får ett klart besked från Tele2 om vad som gäller?

Skrivet av Kjellkritisk:

Du kanske har större chans att slippa första månaden om det förblir oanvänt. De kan vara schyssta.

Tele2 vill inte hantera uppsägning då de förmodligen blir nerringda och vill lägga resurserna på annat. Det är återförsäljaren som ska sköta det de första 14 dagarna, därefter tar operatören över. NoN vill väl av samma anledning inte heller ha hand om det, misstänker jag.

Om det inte framgått, ångerrätt är alltså bara att glömma. Det är frågan om uppsägning.

Skrivet av Dendrite:

Rimligtvis bör man kontakta operatören, i detta fall Tele 2, eftersom man har köpt deras abonnemang.
När jag beställde mobil inklusive abonnemang av Tele 2 via Mecenat ringde jag upp Tele 2 och avslutade abonnemanget direkt när jag fick hem simkortet. Gick utan krångel och behövde inte betala för första månaden.

Skrivet av Kjellkritisk:

@Dendrite: Det här är en speciell situation där NoN-kunder "missbrukat" de tidigare förmånliga villkoren. Tele2 fick för många ärenden om ånger & uppsägning och valde därför att lägga ut det på ÅF.

Nja, köpvillkoren från NetonNet säger tydligt att man inte kan ångra endast abonnemang på en subventionerad mobil utan det är hela paketet.
Således är det uppsägning av abonnemanget som gäller.

Det som är intressant är att Tele2s köpvillkor leder till deras hemsida men inga villkor går att hitta. Dessa villkor accepterar man i sista steget så villkoren från Tele2 är i princip ett tomt vitt papper man skriver under (då inga villkor framgår).

Det som är vidare intressant är att det tydligt står att minsta totalkostnad är 340kr både i kassan, på fakturan samt på sista steget i betalningen. Därför borde det gå att säga upp abonnemanget innan det nyttjas men finns säkert en friskrivningsklausul att man inte kan säga upp ett abonnemang innan det påbörjats.

Att Tele2 inte vill ta i ärendet första dagarna är troligen för att abonnemanget inte börjat gå igång än, just 14-15dagar kan jag inte tänka mig det egentligen finns något skäl för. Men så fort man får hem abonnemanget (sim-kortet) i lådan borde det gå att säga upp abonnemanget.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Från tipstråden:

Får kanske vänta med att börja använda telefonen innan man får ett klart besked från Tele2 om vad som gäller?

Skrivet av Kjellkritisk:

Du kanske har större chans att slippa första månaden om det förblir oanvänt. De kan vara schyssta.

Tele2 vill inte hantera uppsägning då de förmodligen blir nerringda och vill lägga resurserna på annat. Det är återförsäljaren som ska sköta det de första 14 dagarna, därefter tar operatören över. NoN vill väl av samma anledning inte heller ha hand om det, misstänker jag.

Om det inte framgått, ångerrätt är alltså bara att glömma. Det är frågan om uppsägning.

Skrivet av Dendrite:

Rimligtvis bör man kontakta operatören, i detta fall Tele 2, eftersom man har köpt deras abonnemang.
När jag beställde mobil inklusive abonnemang av Tele 2 via Mecenat ringde jag upp Tele 2 och avslutade abonnemanget direkt när jag fick hem simkortet. Gick utan krångel och behövde inte betala för första månaden.

Skrivet av Kjellkritisk:

@Dendrite: Det här är en speciell situation där NoN-kunder "missbrukat" de tidigare förmånliga villkoren. Tele2 fick för många ärenden om ånger & uppsägning och valde därför att lägga ut det på ÅF.

Skrivet av DavidtheDoom:

Nja, köpvillkoren från NetonNet säger tydligt att man inte kan ångra endast abonnemang på en subventionerad mobil utan det är hela paketet.
Således är det uppsägning av abonnemanget som gäller.

Det som är intressant är att Tele2s köpvillkor leder till deras hemsida men inga villkor går att hitta. Dessa villkor accepterar man i sista steget så villkoren från Tele2 är i princip ett tomt vitt papper man skriver under (då inga villkor framgår).

Det som är vidare intressant är att det tydligt står att minsta totalkostnad är 340kr både i kassan, på fakturan samt på sista steget i betalningen. Därför borde det gå att säga upp abonnemanget innan det nyttjas men finns säkert en friskrivningsklausul att man inte kan säga upp ett abonnemang innan det påbörjats.

Att Tele2 inte vill ta i ärendet första dagarna är troligen för att abonnemanget inte börjat gå igång än, just 14-15dagar kan jag inte tänka mig det egentligen finns något skäl för. Men så fort man får hem abonnemanget (sim-kortet) i lådan borde det gå att säga upp abonnemanget.

NoN kommer med bestämdhet hävda att man ska skicka tillbaka telefonen om man vill säga upp abbet inom 15 dagar.
Det här står inte i deras avta som de hävdar. Det avtal de hänvisar till har med telefoner och annat som är köpta med bundna abb, eller med avbetalning, vilket säger sig självt att man i dessa fall måste skicka tillbaka hårdvaran.

Detta vill de få en att göra TROTS att det står när man köper telefonen "Minsta totalkostnad" vilket inte stämmer om man är tvungen att betala en månadsavgift.
Så, man vill ju inte ångra abbet, utan säga upp det, vilket man är i sin fulla rätt att göra på dag 1 eftersom det är obundet.
De vägrar konstant att svara på hur man ska bete sig för att få hårdvaran till denna "minsta totalkostnad" de hänvisar bara till att "det inte är meningen att man ska göra så".
Så, de säljer alltså saker grundat på ett avtal, när det inte passar dem så bryter de mot avtalen och kräver att man ska betala mer än den "Minsta totalkostnad" som de själva anger vid köpet.

Väntar man 15 dagar så är det Tele2 man vänder sig till och säger upp abbet.
Har man tur så kan man då få det kostnadsfritt, annars så får man glatt betala en månadsavgift.

Visst kan man säga att folk gör fel som beställer bara för att säga upp direkt. Men det är ändå NoN som fortfarande möjliggör köp på detta vis.
Har själv lyckat svartlista mig hos NoN då jag gjorde flera beställningar bara för att säga upp abben direkt.
Fult? kanske? Men det är fortfarande deras avtal jag går med på och försöker följa.

Permalänk

Fortfarande grönt att köpa telefon via 15gb tele2 & NoN? Har ögnat igenom villkoren och det verkar fungera bra, däremot fortfarande lite skeptisk kring hur tele2/NoN kommer reagera på uppsägningen. Fungerar det bra även idag?

Permalänk
Skrivet av walkingrice:

Fortfarande grönt att köpa telefon via 15gb tele2 & NoN? Har ögnat igenom villkoren och det verkar fungera bra, däremot fortfarande lite skeptisk kring hur tele2/NoN kommer reagera på uppsägningen. Fungerar det bra även idag?

NoN verkar ha tagit bort Tele2 från abonnemangen. Jag kan iallafall inte se det nu. Kunde se det i morse. Trist, skulle eventuellt beställt en G5 nu till morsan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

NoN verkar ha tagit bort Tele2 från abonnemangen. Jag kan iallafall inte se det nu. Kunde se det i morse. Trist, skulle eventuellt beställt en G5 nu till morsan.

Skickades från m.sweclockers.com

om du väljer lite andra operatörer före, så kommer tele2 alternativet tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokialogoshop:

om du väljer lite andra operatörer före, så kommer tele2 alternativet tillbaka

Verkar dock inte gå att beställa? Jag väljer "nytt nummer" men kan inte lägga i varukorgen för att jag måste "ange mitt telefonnummer".

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Verkar dock inte gå att beställa? Jag väljer "nytt nummer" men kan inte lägga i varukorgen för att jag måste "ange mitt telefonnummer".

blev samma för mej med, provade aldrig att lägga den i varukorgen före

Permalänk

Väntar fortfarande på bekräftnings-mail för min tele2 15gig "rabatt" på min s8+ köp har gått igenom och skickats.

Vet inte om de har klämdag idag eller om det tar lite längre för telefon+abonnemang kombo att gå igenom.

Skriver i denna post ifall den går igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryingpan:

Väntar fortfarande på bekräftnings-mail för min tele2 15gig "rabatt" på min s8+ köp har gått igenom och skickats.

Vet inte om de har klämdag idag eller om det tar lite längre för telefon+abonnemang kombo att gå igenom.

Skriver i denna post ifall den går igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Pratade precis med NoN.
De vet om problemet men sa inte så mycket mer än att det "borde" fungera på Onsdag.
De kommer gå ut med mer info när de vet.. Låter nästan som man ändrar på det men vem vet...

Så kanske på Onsdag då det imorgon är stängt.

Testade för övrigt att välja behålla nummer, fylla i det sedan ändra till "nytt nummer" och beställa.
Det fungerar dock så får man Telenor i varukorgen och inte Tele2.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Vad är det för mobildeal med netonnet som ni pratar om?

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av DavidtheDoom:

Nja, köpvillkoren från NetonNet säger tydligt att man inte kan ångra endast abonnemang på en subventionerad mobil utan det är hela paketet.
Således är det uppsägning av abonnemanget som gäller.

Det som är intressant är att Tele2s köpvillkor leder till deras hemsida men inga villkor går att hitta. Dessa villkor accepterar man i sista steget så villkoren från Tele2 är i princip ett tomt vitt papper man skriver under (då inga villkor framgår).

Det som är vidare intressant är att det tydligt står att minsta totalkostnad är 340kr både i kassan, på fakturan samt på sista steget i betalningen. Därför borde det gå att säga upp abonnemanget innan det nyttjas men finns säkert en friskrivningsklausul att man inte kan säga upp ett abonnemang innan det påbörjats.

Att Tele2 inte vill ta i ärendet första dagarna är troligen för att abonnemanget inte börjat gå igång än, just 14-15dagar kan jag inte tänka mig det egentligen finns något skäl för. Men så fort man får hem abonnemanget (sim-kortet) i lådan borde det gå att säga upp abonnemanget.

Jag beställde två telefoner och vill inte ha något abonnemang. Jag kommer bestämt att hävda att jag vill ha telefonerna för den minsta angivna totalkostnaden, om detta sker genom att ångra abonnemangen eller säga upp dem är upp till dem. Jag har heller inga problem att gå till konsumentrådgivare/konsumentverket whatever.

Skrivet av Daemon85:

Vad är det för mobildeal med netonnet som ni pratar om?

#16846297

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av PuMaH:

Jag beställde två telefoner och vill inte ha något abonnemang. Jag kommer bestämt att hävda att jag vill ha telefonerna för den minsta angivna totalkostnaden, om detta sker genom att ångra abonnemangen eller säga upp dem är upp till dem. Jag har heller inga problem att gå till konsumentrådgivare/konsumentverket whatever.

#16846297

Du har ingen möjlighet att ångra abonnemanget ensamma då det står i köpvillkoren som du har accepterat att subventionerade mobiltelefoner med abonnemang inte kan ångras separat utan endast i sin helhet.

Den slutsatsen jag kan dra är att man har rätt att säga upp ett avtal innan dess ingångsdatum och således komma runt första månaden abonnemangsavgift.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av DavidtheDoom:

Du har ingen möjlighet att ångra abonnemanget ensamma då det står i köpvillkoren som du har accepterat att subventionerade mobiltelefoner med abonnemang inte kan ångras separat utan endast i sin helhet.

Den slutsatsen jag kan dra är att man har rätt att säga upp ett avtal innan dess ingångsdatum och således komma runt första månaden abonnemangsavgift.

Som sagt, bryr mig inte om hur de vill ha det så länge jag får den minsta totalkostnaden (dvs. betalar inte för något abonnemang).

Permalänk
Medlem

Säger man upp abonnemanget innan man betalat en månad så säger man inte upp något, då ångrar man, betalar med en månad så kan du säga upp det

Permalänk

Kommer också att vända mig till konsumentverket om de börjar bråka. Uppenbarligen har man varit helt ute och cyklat tidigare. En del godtycke verkar det ha varit när vissa helt sluppit den första månadskostnaden och andra tvingats betala.

Skrivet av DavidtheDoom:

Den slutsatsen jag kan dra är att man har rätt att säga upp ett avtal innan dess ingångsdatum och således komma runt första månaden abonnemangsavgift.

Det borde vara så. Ska alltså räcka med att inte skriva under och skicka in avtalet, vilket rimligtvis ingen som velat utnyttja denna förmånliga affär gjort.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du har ingen möjlighet att ångra abonnemanget ensamma då det står i köpvillkoren som du har accepterat att subventionerade mobiltelefoner med abonnemang inte kan ångras separat utan endast i sin helhet.

Den slutsatsen jag kan dra är att man har rätt att säga upp ett avtal innan dess ingångsdatum och således komma runt första månaden abonnemangsavgift.

Saken är den att man inte ska ÅNGRA abbet, utan man ska säga upp det.
Detta är man i sin fulla rätt att göra eftersom man tecknat ett obundet abb. Det går alltså att säga upp från dag 1.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Lenovo P2 med tele2 i torsdags. 1040 kr för telefonen och ett helt okej abonnemang för 299 kr i månaden. Kände inte att jag behövde ha kvar mitt gamla nummer så vad tusan. Blir väl lite trassel med kamrater och arbetsgivare. Men känns inte som hela världen.

Fint att inte ha någon bindningstid.