Köpråd: Litet miditower-chassi med plats för ATX samt ett GTX1070

Permalänk
Medlem

Köpråd: Litet miditower-chassi med plats för ATX samt ett GTX1070

Tja!!

Jag måste tyvärr byta chassi då mitt nuvarande e tyvärr för stort för och ha på den plats datorn ska vara.

Så jag behöver tips ifrån er på så små chassin det bara går som ska stödja vanlig ATX moderkort samt ha plats för ett 1070kort. kan va liten kub eller extremt litet smidigt miditower chassi

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Rekommenderar fractal design r5

Visa signatur

Min gamla trotjänare: |Intel Core i7 3770k|Asus Maximus V Gene|Corsair LPX 16GB DDR3|Zalman Cnps10X m. Noctua fläkt|Asus Gtx 1070 Dual 8GB|Intenso 120GB SSD|Corsair TX650W|Antec P180 White|

Övriga specs: |2xAOC M2047Sw|Corsair K70 RGB|Razer Deathadder Chroma|Logitech G930 Wireless|Corsair MM200 Extended|

Permalänk
Skrivet av Carlbrogren:

Rekommenderar fractal design r5

Jag kör just nu Fractal Design Define C, Väldigt litet ATX chassi med plats för stora grafikkort, Rekommenderas starkt, Kika på Sweclockers recension:

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Hedersmedlem

@Sparco *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Jag kör just nu Fractal Design Define C, Väldigt litet ATX chassi med plats för stora grafikkort, Rekommenderas starkt, Kika på Sweclockers recension: https://youtu.be/Arn7PsIWR3U

Instämmer med ovanstående, har ett likadant själv. Det slukar mitt enorma Strix 1080 OC med rejäla marginaler. I och med bortrationaliseringen av den där jätteraddan hårddiskburar har man lyckats krympa det väsentligt gentemot vanilla-Define-chassina. En bonus är att luftflödet genom lådan är fantastiskt utan burar som obstruerar det, man kan fisköra fläktarna så gott som ljudlöst, och ändå ha adekvat kylning.

Vad som däremot kan ifrågasättas är huruvida de inte kunde gjort det ännu mindre utan några särskilda kompromisser. Det finns flera chassin från andra tillverkare som bygger på exakt samma koncept med "öppen planlösning". Vore yttermåtten det primära, skulle jag ta en flukt på andra chassin i samma kategori och jämföra lite, innan jag bestämde mig för just ett Define C.

Vill man ha så litet som möjligt som ändå klarar full ATX, och är beredd att ta en del kompromisser och udda design på den rent tekniska fronten, så är Cooler Master Elite 361 mitt go-to-chassi. Jag vågar inte svära på det, men det borde klara av ett fläskigt GF1700. Rekommenderar dig dock att inte bara kolla upp kortets längd, utan även dess bredd, om 361 verkar intressant.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!