Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Köp av prisvärd Router

Hej, skapar en ny tråd efter att i "den stora routerköptråden" inte fått något svar.

Har 100/10Mbi fiber, vill få ut max på alla mina enheter alltid och ha absolut minimal downtime (behöva starta om som jag får göra med min sketna netgear).

Har 2st laptops, appletv (streamar film, m.m.), smarttv, ps4-online, mobiler. Dessa skall fungera bra utan att det upplevs segt.

Vilken router är den mest prisvärda i dagsläget alt. vilken/vilka bör man hålla utkik efter ifall det blir prisnedsättning. Har inte bråttom, ca 1mån.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en asus ac68u, super nöjd har dock bara en lägenhet på 60m2 så vet inte riktigt hur det trådlösa är i större hus direkt men lätt o installera och har funkat väldigt bra, har en hel del hårdvara anslutna trådlöst så

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

Jag köpte en asus ac68u, super nöjd har dock bara en lägenhet på 60m2 så vet inte riktigt hur det trådlösa är i större hus direkt men lätt o installera och har funkat väldigt bra, har en hel del hårdvara anslutna trådlöst så

kommer flytta in i en 3a, 87kvm, trähus, enplans. Känns lite overkill med en router för 1300kr? Eller?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Vill du ha en kombinerad router, switch och AP eller är du endast ute efter en router? Skall du ha en kombinerad så tycker jag att den föreslagna Asusen är ett bra alternativ. Jag hade en sådan tidigare men har bytt ut den tillförmån för separat router, swtich och AP.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Vill du ha en kombinerad router, switch och AP eller är du endast ute efter en router? Skall du ha en kombinerad så tycker jag att den föreslagna Asusen är ett bra alternativ. Jag hade en sådan tidigare men har bytt ut den tillförmån för separat router, swtich och AP.

Är ute efter en allt-i-ett-lösning. Så en trådlös router är allt jag behöver.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Är ute efter en allt-i-ett-lösning. Så en trådlös router är allt jag behöver.

Låter i det första inlägget som att du har högre krav på ditt nätverk än att köra en alltiettburk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gaist:

Låter i det första inlägget som att du har högre krav på ditt nätverk än att köra en alltiettburk.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du? En Asus/netgear router för ≈1000kr borde väl klara biffen? Frågan är bara vilken som är bäst/prisvärdast

Visa signatur

Citera!