Permalänk
Medlem

Ny speldator, ser detta bra ut?

Är i gång med att bygga en sprillans ny dator och har satt ihop följande delar: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10356385/
Skulle gärna vilja höra åsikter från er andra som säkert är mer insatta än mig. Visst passar alla delar?
Datorn ska främst användas till spel och jag vill gärna att den ska vara någorlunda tyst! Jag vill också ha möjlighet att överklocka både CPU och GPU. Sitter jag säkert på 750W PSU?

Jag sitter för nuvarande på en gammal 2500k (4.5 OC) + gtx 970, så det blir förhoppningsvis en rejäl uppgradering...

Tack på förhand!

Edit: Glömde såklart nämna att jag redan har en SSD sedan tidigare.

Permalänk

delarna passar och 750w kommer inte vara något problem. Jag själv hade gått för noctua kylare men är bara min preferens

Edit: Har själv och kollegor som haft problem med MSI kort, mitt 780 klickade till och dog samma med en kollega. Otur vad vet jag finns säkert andra som har andra upplevelser.

Permalänk
Medlem

Jag funderade också på Noctua kylaren men tyckte denna var snyggare. Inte för att det spelar någon roll egentligen... men vad jag förstått presterar de ungefär likvärdigt, så jag tänkte att jag då lika gärna kunde välja Phantek-kylaren. Antar att det är en smaksak bara

Angående MSI så har jag för nuvarande ett MSI Gtx 970 och jag har personligen inte haft något problem med den. Menar du att det är problem med MSI kort i allmänhet eller just 1080ti versionen?

Permalänk
Avstängd

Kör Phanteks kylaren! Den kyler som en gud och är extremt tyst.