AMD lanserar förfinade Polaris och Radeon RX 580, RX 570, RX 560 och RX 550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vi arbetar på en helt ny testsvit med bland annat ett gäng DirectX 12-titlar! Recensionen av Radeon RX 580 och RX 570 dröjer därför några dagar, målet är att få ut den till slutet av veckan.

Kommer ni testa Titan Xp också? Eller har jag helt missat om det redan kommit ett test på den?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Vad ska du ,med CF tester till?

jag vill se prestandan i Crossfire då jag överväger det om Vega blir försenat.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Även om jag personligen gillar AMD så tycker jag det känns lite tråkigt med denna lanseringen, det hade känts helt ok om de släppt dem som RX 485, RX 475 och RX 465. Och att sen i pressmaterialet jämföra med en generationen innan den aktuella generationen är lite pinsamt (R7 380, GTX 960 osv). Jag hoppas att det stämmer att finns bra överklockingspotential för att göra dem lite intressantare.

Däremot ska RX550 bli intressant att kolla på till min HTPC då de inbyggda GPU:er är rätt begränsade när det gäller HDR, 4K 60Hz över HDMI osv och det blir billigare att uppgradera grafikkortet bara.

Sen till er som skriver kommentarer utan substans som "Dagens första gäspning...." mm, jag tycker bara synd om er .

Permalänk
Medlem

@Moriquende:

Menade Komplett, måste blandat ihop det. Förlåt.

Permalänk

Der presterar ju bättre än 1060 6gb, båda korten ligger ju i samma pris också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Även om jag personligen gillar AMD så tycker jag det känns lite tråkigt med denna lanseringen, det hade känts helt ok om de släppt dem som RX 485, RX 475 och RX 465.

Det tycker jag med men marknads avdelningar gillar nya namn och sifferserier.

Permalänk
Medlem

För de som är intresserade så verkar RX 550 lanseras 20 April och ska kosta 79$

Permalänk
Inaktiv

Vilken stor men förväntad flopp dessa kort är. Mitt budget RX 480 (1999kr) gör 1395MHz/8200MHz sedan förra året. Dessa nya ser ut att vara precis samma sak men med ett nytt namn och högre pris. Varför AMD? Lider inte ert rykte nog som det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Vilken stor men förväntad flopp dessa kort är. Mitt budget RX 480 (1999kr) gör 1395MHz/8200MHz sedan förra året. Dessa nya ser ut att vara precis samma sak men med ett nytt namn och högre pris. Varför AMD? Lider inte ert rykte nog som det är?

Är inte 1395 väldigt hög klock för ett 480? Låter mer som att du haft tur med kortet, väl?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Är inte 1395 väldigt hög klock för ett 480? Låter mer som att du haft tur med kortet, väl?

Jag vet faktiskt inte men har hört om flera som har nått en bra bit över 1400 på core med Nitro+ korten. Det verkar som om det är ganska vanligt om man kollar på t.ex. detta:
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/4vkk88/whats_your_highe...

Nämnvärt är att jag inte har provat öka spänningen till mitt kort om det nu har upplåst vcore. Borde komma upp en bit till då men jag tycker kortet lever om så mycket när man klockar det hårt så låter bli i väntan på ett bättre kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Man höjer effekten och inte watten

Vilkn tar at deu förtod ved jog meande

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Gäsp.

Känns som att AMD är ute ur leken när det kommer till GPU.

Ny brutta men samma dyiga innehåll. Kan bara önska du får det monopol du så väl förtjänar.

Skrivet av Datanisse:

I min värld kallas en sån här lansering bedrägeri, vilseledning alternativt urkundsförfalskning.

Din värld är uppenbarligen inte i halvledarvärlden. Sådant här är standard.

Skrivet av str8forthakill:

@Kilroy:
Akta dig, hejar man inte på AMD's repeterande misslyckanden är man tydligen en elak fanboy som hatar AMD

Fast det är ju just det som är grejen, AMD har inte alls misslyckats med sina produkter under åtminstone det senaste året, men av någon anledning är förväntningarna mycket högre ställda på AMD och du och andra går runt och predikar att de har misslyckats gång på gång.

Skrivet av ClintBeastwood:

Det är ju så. Är man negativ emot något som har med AMD att göra så vill man se företaget kört i diket men om man är negativ till något som Nvidia eller Intel gör så är man bara normal.

Det råder ju en allmänt negativ bias emot AMD och vissa av oss är trötta på det och försöker väga upp det.

Skrivet av Viochee:

Vilkn tar at deu förtod ved jog meande

Va?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Butikerna "gör väl en Polaris" med priserna. Med andra ord, de sänker inte 400-serien, utan istället tar de mer betalt för 500-serien och väntar tills de sålt slut sina 400-kort.

Jag vet inte vad de gör men det skiljer runt 200 kr mellan OC modellen jag har och den vanliga "+" modellen Sapphire Radeon RX 570 Nitro+ 8 Gb. Känns underligt, man får hålla ögonen öppna.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Det känns som om AMD släpper dessa kort i ren desperation över att inte ha Vega klart ännu. Chris Hook teasade om "launch venue" för vega den 13'e Augusti 2016. Deras Capsaicin lämnade minst sagt mer att önska. Det var nog meningen att kortet skulle ha lanserats redan. Blir väl ytterligare en försening snart.
Om den nya low power noden i RX 500-serien knappt slår den gamla så förstår jag varför det är så tyst om Vega.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Alltid lika trevligt när AMD uppgraderar sina grafikkort med nya namn.

Till skillnad från Nvidia då eller? Haha.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

@Peterrrrr: Hur kan 480 vara bättre än ett 1060 med eftermarknads kylare ? ..... Dom är redan 5-10 % bättre än ett vanligt 1060 plus att dom klockar dubbelt så mycket som ett 480 . Enligt detta testet är dom ca 10 %- 15 % snabbare än ett 480 http://www.sweclockers.com/test/22927-nvidia-geforce-gtx-1060...

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

@Moriquende:

Menade Komplett, måste blandat ihop det. Förlåt.

Is ok.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Jag köpte GTX 970 för 2500kr hösten 2014. Vad får man för prestanda idag två och ett halvt år senare, för samma pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag köpte GTX 970 för 2500kr hösten 2014. Vad får man för prestanda idag två och ett halvt år senare, för samma pris?

ungefär samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Vilka roliga kufar det finns på Swec.
Alternativet hade varit att vi haft 480 kvar ett år till, att få en refresh som är lite snabbare är inte helt fel. Då Vega blir Amd's "nya" kort i år....
Kanske om ni fanboys köpt mer AMD kretsar så skulle dom också kunnat släppa 2-3 kretsar per år, och byta ut hela serien/Tvinga in nya funktioner så man kan nerfa gamla kort, och inte bli halshuggna för att de försöker.
Palla gnälla över TDP, det är bara ett problem om det inte kan kylas..

Det är nästan så man hoppas att Amd försvinner så att folk får se vad som händer med utvecklingen isf. Varken Nvidia eller Intel lyfter ju ett finger om inte AMD eldar dem i arslet.

Skrivet av GilbertG:

Sen har inte AMD råd att komma med en ny arkitektur varje år. Folk köper dem inte ändå hur de än bär sig åt.

https://www.youtube.com/watch?v=NPUTa8_L8L0

Vi har fattat att du tycker AMD är scam är hellre har ett monopol, det räcker nu. Det är tröttsamt att se ditt gnäll över detta överallt i forumet. Gå hem och chilla nu lite. Köp en blomma till din käresta. Ring en gammal vän.

Det var inte speciellt intressanta produkter nej, men att återanvända chip och chipdesign så länge den är relevant är en naturlig del av dess livscykel.

Jag skulle ljuga om jag sa att denna lansering var bara lite av en besvikelse. Men sen om man lugnar ner sig lite, ta några steg bakåt och tänker så finns det lite anledning varför det har blivit så här.

Ni är ju delvis inne på det, AMD ska inte pengar om de gör jämbördiga produkter, det är för meh och AMD ska definitivt inte ha pengar om de gör sämre produkter. "Epic fail AMD, ordet sämst räcker inte till för att beskriva det misslyckande ni är!!11! Tillbaka till ritbordet och lansera något som är rejält mycket bättre än konkurrenterna på alla plan med en betydligt billigare prislapp, då är ni KANSKE värda folks pengar!" Okej, tillbaka till ritbordet. Men hur och för vilka pengar? För AMD ska ju inte ha pengar om de gör jämbördiga eller lite sämre produkter. Kanske om de gör suveräna produkter. Och då är det kanske 5% från de andra lagen som kan tänka sig handla. Inte mycket till förändring. Ska jag vara ärlig så vet jag inte om AMD kan ändra det, även om de så släppte produkterna of the year och försökte på sig en bättre marknadsföring. Men vi får se, jag hoppas jag har fel och får äta upp dessa ord rejält!

Edit: "Gå hem och chilla nu lite. Köp en blomma till din käresta. Ring en gammal vän." Haha, Gilbert slår åter igen till med sina meningar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk

Tycker att det hade varit bättre om dom kört med 485 475 typ.
Alla våras fördel om AMD sålde bättre behöves mera konkurrens.
Men att rebranda 400 serien till 500 är ett misstag :-/

Visa signatur

Phanteks Enthoo 719. I7 13700k . ASUS ROG Strix Z790-F . EK-Nucleus AIO CR360 .
MSI RTX4080 . Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL32 FURY . WD Black SN850X 1TB Gen 4 .
Be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W.

Mastercase5 pro. I7 6700k @4,8GHz .Z170 ASUS Max Hero VIII. Kraken X62 . ASUS 1080ti Strix oc. 32Gb Corsair Vengeance LPX 3200MHz. Samsung 950 pro 256GB. EVGA SuperNova 850 G2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@gabriel15: Du menar som när Nvidia släpper samma krets i olika utföranden med marginella skillnader, ex 1080, 1080ti Titan X och Titan Xp, ungefär så?

MVH

Eller när AMD gör marginella skillnader i sina Ryzenmodeller? Eller Intel rebrandar sina kretsar i processorerna? Eller AMD släpper samma krets som 470 och 480? Att jämföra yieldberoende modellvariationer med rebrands håller ju inte riktigt så länge det är inom samma generation. Sen håller jag med om att det är rätt tramsigt att en stor andel av de som hackar på AMDs minimala uppdatering av korten aldrig hade gjort det om det stått Nvidia på dem. Har även på känn att det finns en del kommentarer om rebrands från folk här som inte skulle hävda det samma om Kaby Lake trots att 480 -> 580 är en transaktion som är väldigt lik 6700K -> 7700K.

På tal om annat fick jag svar från NHW att det verkar som att det blivit fel i uträkningarna på energieffektivitet och att det skall fixas till

Permalänk
Medlem

Radeon RX 580 och 570 verkar inte vara mycket snabbare än sina föregångare precis men RX 560 och 550 verkar ju ta stora kliv framåt.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Skrivet av ottoblom:

@Peterrrrr: Hur kan 480 vara bättre än ett 1060 med eftermarknads kylare ? ..... Dom är redan 5-10 % bättre än ett vanligt 1060 plus att dom klockar dubbelt så mycket som ett 480 . Enligt detta testet är dom ca 10 %- 15 % snabbare än ett 480 http://www.sweclockers.com/test/22927-nvidia-geforce-gtx-1060...

Rx580 pratade jag om, det presterar bättre.
https://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/RX_580_Nitro_Plu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Kilroy:
Akta dig, hejar man inte på AMD's repeterande misslyckanden är man tydligen en elak fanboy som hatar AMD

Hehe, det är inte riktigt den uppfattningen jag har, men så är jag å andra sidan inte särskilt aktiv i den typen av diskussioner längre.

Jag minns dock tiden med 4000-7000-serien då AMD var snabbare såväl per watt som per krona och alla Nvidia-fanboys gapade om att ingen bryr sig om det, allt handlar om snabbast punkt!
Värmeutveckling och strömförbrukning var helt irrelevant, tills Nvidia tog över den tronen då blev det helt plötsligt jävligt viktigt.

Jag har alltid prioriterat prestanda per watt väldigt högt och så länge prisskillnaderna inte varit orimliga kört på det, förr AMD, på senare tid Nvidia.

Men det sättet som AMD rebrandar saker stup i kvarten och levererar horribel prestanda per watt så blir jag mest arg.

Ska bli intressant att se om Vega och kommande arkitekturer har något att komma med öht.

Skrivet av Peterrrrr:

Fabriksöverklockat 580 slår original 1060, men knappast fabriksöverklockat 1060. Där är det dött lopp som bäst för 580.
Testet du länkar till har bara original 1060.

1060 drar 116 watt mot 580 214 watt. (234 watt, alltså dubbelt, i boost läge)
https://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/RX_580_Nitro_Plu...

Det är helt sanslöst dåligt.
Detta är ju bara tragiskt: https://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/RX_580_Nitro_Plu...

Skrivet av GilbertG:

Det råder ju en allmänt negativ bias emot AMD och vissa av oss är trötta på det och försöker väga upp det.

Jag håller med om det, som jag skrev tidigare i inlägget så har Nvidia alltid haft fler fanboys som försvarat dom oavsett.

Men Nvidias 1xxx-serie har ju överlag dubbel prestanda per watt gentemot AMDs 5xx-serie.
Hur kan man försvara en sån lansering eller rekommendera någon att köpa AMDs kort framför Nvidias då?

Permalänk
Medlem

@Kilroy:

Det finns fler variabler. Jag tycker att Freesync/G-sync är det bästa sedan skivat bröd. Har man lite stram budget kan 1000-3000 kr extra för en G-syncskärm kontra en liknande med Freesync göra att en RX480 ser mer attraktiv ut än GTX 1060.

Det är en vinkel till. Sedan är det såklart mycket jämnt i övrigt i just denna generation i prisklasserna under 3000. Själv sitter jag med ett GTX 1080 för att AMD inte har något alternativ i toppklassen. Jag är nöjd men det blir kul att se hur det ser ut när Vega släpps.

Sedan antar jag att du hade ett R9 Nano innan Nvidia släppte 1xxx-serien om energieffektivitet är prio 1 för dig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Hehe, det är inte riktigt den uppfattningen jag har, men så är jag å andra sidan inte särskilt aktiv i den typen av diskussioner längre.

Jag minns dock tiden med 4000-7000-serien då AMD var snabbare såväl per watt som per krona och alla Nvidia-fanboys gapade om att ingen bryr sig om det, allt handlar om snabbast punkt!
Värmeutveckling och strömförbrukning var helt irrelevant, tills Nvidia tog över den tronen då blev det helt plötsligt jävligt viktigt.

Jag har alltid prioriterat prestanda per watt väldigt högt och så länge prisskillnaderna inte varit orimliga kört på det, förr AMD, på senare tid Nvidia.

Men det sättet som AMD rebrandar saker stup i kvarten och levererar horribel prestanda per watt så blir jag mest arg.

Ska bli intressant att se om Vega och kommande arkitekturer har något att komma med öht.

Fabriksöverklockat 580 slår original 1060, men knappast fabriksöverklockat 1060. Där är det dött lopp som bäst för 580.
Testet du länkar till har bara original 1060.

1060 drar 116 watt mot 580 214 watt. (234 watt, alltså dubbelt, i boost läge)
https://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/RX_580_Nitro_Plu...

Det är helt sanslöst dåligt.
Detta är ju bara tragiskt: https://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/RX_580_Nitro_Plu...

Jag håller med om det, som jag skrev tidigare i inlägget så har Nvidia alltid haft fler fanboys som försvarat dom oavsett.

Men Nvidias 1xxx-serie har ju överlag dubbel prestanda per watt gentemot AMDs 5xx-serie.
Hur kan man försvara en sån lansering eller rekommendera någon att köpa AMDs kort framför Nvidias då?

Nvidias dåliga Drivare som de har haft och DX12 prestandan.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

@Peterrrrr: Hur kan 480 vara bättre än ett 1060 med eftermarknads kylare ? ..... Dom är redan 5-10 % bättre än ett vanligt 1060 plus att dom klockar dubbelt så mycket som ett 480 . Enligt detta testet är dom ca 10 %- 15 % snabbare än ett 480 http://www.sweclockers.com/test/22927-nvidia-geforce-gtx-1060...

Nya drivrutiner och nya spel som favoriserar Nvidia mindre gör att prestandskålen är jämn i DX11 medan DX12 fortfarande går bättre för 480.
https://www.youtube.com/watch?v=CiYQqNiqQKU
https://www.youtube.com/watch?v=gEw3CaNSbUo

Skrivet av mouerte80e:

Tycker att det hade varit bättre om dom kört med 485 475 typ.
Alla våras fördel om AMD sålde bättre behöves mera konkurrens.
Men att rebranda 400 serien till 500 är ett misstag :-/

Detta är väl krasst nog enda sättet för AMD att kunna sälja några nämnvärda mängder. Nu blir det garanterat nya recensioner, nu med färre spel som favoriserar NVidia stort i testsviten (några lite äldre spel som gillade Geforce har plockats ur testsviterna är nya spel som inte är lika viktade ditåt har tillkommit) och allmänt bättre drivrutiner än förut. En 485 hade troligtvis inte fått mycket genomslag. Visst kan man ha invändningar mot marknadsföringen, men om skillnaden mellan 400 och 500 är att den senare presterar bättre än Nvidias motsvarigheter så är det ur marknasföringssynvinkel inte helt tokigt att göra seriebyte då det är en förhållandevis markant skillnad i marknadsposition.

Och se ovan. Tänk hur många här på Sweclockers som bara kollar deras test och köper grafikkort utifrån det. Inte många sidor gör nya tester, tyvärr. De nya tester som finns, bl a från Hardware Cannucks och Hardware Unboxed, visar att RX 480 i genomsnitt presterar likadant som 1060 6GB i DX11 men klart bättre i DX12. Lägg till Crimson ReLive som inte kräver registrering, numer ett lägre pris i Sverige för 480 mot 1060 samt Freesync så tippar plötsligt vågskålen åt andra hållet.

Skrivet av Kilroy:

...
Jag håller med om det, som jag skrev tidigare i inlägget så har Nvidia alltid haft fler fanboys som försvarat dom oavsett.

Men Nvidias 1xxx-serie har ju överlag dubbel prestanda per watt gentemot AMDs 5xx-serie.
Hur kan man försvara en sån lansering eller rekommendera någon att köpa AMDs kort framför Nvidias då?

Lägre pris. Crimson ReLive (kräver ingen registrering eller annat jox till skillnad not ShadowPlay, bara att tuta och köra. Samma prestanda). Freesync (billigare än G-sync, samma prestanda).

förtydligande
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Ser knappast ut att vara ny tillverkningsnod. Eller så är den noden i princip samma sak som den gamla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

@gabriel15: Du menar som när Nvidia släpper samma krets i olika utföranden med marginella skillnader, ex 1080, 1080ti Titan X och Titan Xp, ungefär så?

MVH

Marginella skillnader mellan 1080 och 1080ti ?