Permalänk
Medlem

ASUS ROG STRIX Z270E GAMING

https://www.inet.se/produkt/1900167/asus-rog-strix-z270e-gami...

Någon som använder sig av detta OCH använder dess trådlösa nätverk?

Varför jag frågar är för att jag är sugen på att använda mitt trådlösa och slippa sladd, och ja jag vet trådlöst med gaming brukar inte vara någon bra kombination men ska köpa ny dator nu och när jag har pengarna så varför inte testa....

Men finns det någon som har erfarenhet?

Visa signatur

hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lauen:

https://www.inet.se/produkt/1900167/asus-rog-strix-z270e-gami...

Någon som använder sig av detta OCH använder dess trådlösa nätverk?

Varför jag frågar är för att jag är sugen på att använda mitt trådlösa och slippa sladd, och ja jag vet trådlöst med gaming brukar inte vara någon bra kombination men ska köpa ny dator nu och när jag har pengarna så varför inte testa....

Men finns det någon som har erfarenhet?

Hur du än vrider och vänder på det så blir det aldrig bättre eller jämnbra med att köra med sladd, men det fungerar helt klart.
Har själv kört trådlöst, och många som gör.
Men skulle inte köpa moderkortet för den sakens skull då skulle jag hellre satsa på att köpa ett externt, har för mig asus har något med massa antenner och max möjlig trådlös hastighet.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaeger90:

Hur du än vrider och vänder på det så blir det aldrig bättre eller jämnbra med att köra med sladd, men det fungerar helt klart.
Har själv kört trådlöst, och många som gör.
Men skulle inte köpa moderkortet för den sakens skull då skulle jag hellre satsa på att köpa ett externt, har för mig asus har något med massa antenner och max möjlig trådlös hastighet.

Kortet kostar liksom 1999 nu på komplett? Om jag köper ett annat och sen måste köpa det externa så kommer jag upp i samma summa...funkar inte det inbyggda wi-fi bra i detta så är det ju bara att gå tillbaks till sladden...

Men tack för ditt svar iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lauen:

Kortet kostar liksom 1999 nu på komplett? Om jag köper ett annat och sen måste köpa det externa så kommer jag upp i samma summa...funkar inte det inbyggda wi-fi bra i detta så är det ju bara att gå tillbaks till sladden...

Men tack för ditt svar iaf

Skickades från m.sweclockers.com

För syftet att det bara ska "fungera" så är det helt okej, men syftet att komma så nära trådat som möjligt så skulle jag ta det andra alternativet
Men det fungerar helt klart.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Jag håller med vad Jaeger sagt, det är helt okej, men jag skulle aldrig byta bort sladd (även om man kan behöva dra denna en bra bit). Dessutom finns den en del trådlösa produkter som störs av andra, visserligen blir dom bättre med tiden. Satsa på tråd om möjligt, trådlöst blir en lättare lösning men sämre reslutat. Vet inte hur mycket vetenskapligt detta är men hade mikrovågsugnen nära datorn (på andra sidan väggen) och denna störde allt från min trådlösa mus till wifi i närheten..