Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Jag är glad att vi har både tv-licens och presstöd, livet skulle vara outhärdligt om jag inte mot en avgift kunde få berättat för mig vad jag ska tycka och tänka.

Fox News?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Men du ser, du har ju lösningen där redan! Och senast på framsidan så var det en 43"-skärm, det är inte jättelitet och vill du ha större finns det projektorer. Det finns ju till och med en opt-out för alla er som ser spöken överallt.

Och jag tror att du kommer få problem med nomenklaturen snart. Stasimedia är ett fint sätt att presentera verkligeheten. Det är inte alls att gå till överdrifter. Du säger att du vill föra en debatt, men så fort det inte passar plockar du hyperboler ur luften för att försöka förstärka din sviktande argumentation. "När argumenten tryter, höj rösten!", som det lärdes ut till prästerna när dessa var den primära informationskanalen ut i landet.

Du är i gott sällskap dock! Churchill målade upp Ghandi så svart att han inte hade något språk kvar att ta till för att beskriva Hitler när denne kom till makten. Stasi-media, vad kommer härnäst?

Alternativet som du predikar för, att Robert Murdoch köper upp hela nyhetssverige är inte någon förbättring av situationen! Det går bra att klanka ner på SVT, men bara om man inte jämför det med alternativen och Fox news är sannerligen inget aptitligt alternativ. Då är nyhetskällor som faktiskt går att påverka ett klart bättre alternativ.

Då ska bara lagarna ändras:
1. SVT ska inte kunna kräva TV-licens bara för att man har en TV-mottagare i hemmet.
2. SVT ska inte vara "Must Carry" man ska kunna välja bort allt SVT från sina programval.

Fast att skriva så är inte att debattera eller ens något du kan ta till dig, för det är inte PK.
Fortfarande är SVT rena Stasi-media i mina ögon.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

En dag kommer ni förstå. Bortskämda spolingar.

Jasså vadå?..betalar inte till Stasi Tv

kolla denna länken
https://www.youtube.com/watch?v=arwPqpjQSBc

Permalänk
Medlem

@NoAim: Hur vet du det om du inte tittar på SVT eller lyssnar på SR? Eller gömmer det sig en liten vänster-lurker i dig trots allt, som inte kan låta bli?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudie1:

Borskämda spolingar? jag e snart 40! Men jag betalar inte för vänsterpropaganda skulle aldrig falla mej i,särskilt inte sedan den största vänstermuppen av alla jan helin är aktiv inom svt. jag kommer aldrig betala för något jag inte vill ha det räcker med att jag betalar världens högsta skatt som i övrigt går till helt fel saker!

Skrivet av Tapi0:

Jävlarns sjukt, vi har den högsta marginalskatten i HELA VÄRLDEN och politikerna får det inte att gå ihop eller prioritera rätt då det mest vitala delarna i samhället som skola/rättsväsende/vård och omsorg går på sina knän med få vårdplatser och NEDLÄGGNINGAR av sjukhus runt om i Sverige. Där skolresultat sjunker. Poliser som inte orkar med sitt jobb mer och säger upp sig när det inte är färre utan MER poliser vi behöver, faktiskt flera tusen till. Politikerna smyghöjjer skatterna lite här och där, senast var det prat om fordonsskatten.

Och MER skatter vill dom pumpa ur oss som gör rätt för oss och jobbar och sliter som vargar. Det är käpprätt åt helvete. Och att folk inte vaknat ur sin dvala och ifrågasatt är ju helt galet enligt mig. VARS fasen tar alla dessa pengar vägen vill man ju ha svar på.

http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skatt-pa-arbete/Marg...

This. För mig är det nu en protest mot att de inte är politiskt neutrala och låter personer som kakan och zara få tvtid.

Jag använder min TV som en monitor, då jag ser dåligt. Kollar aldrig på propagandan och lär mina barn vilket ljug som pågår.

Procenten går ner för nyanlända inte betalar och radiotjänst går inte in i no-go zoner. Så länge de inte kan hålla det neutralt och rättvist tycker jag ingen ska betala.

Sen är folk rädda för samtalet och tror de är skyldiga att berätta om omständigheter runt sitt privatliv.

Det tar en minut och allt du behöver säga är att mitt hushåll inte längre är licenspliktigt. Alla avgiftsbellagda prylar är sålda.
Vidare har du ingen skyldighet att varken öppna dörren eller svara i telefonen.

Köper man en TV så registreras man, visst. Men i brevet man får så är en kod relaterad till köpet. Den använder man när man ringer in och då förklarar att köpet inte gällde mitt hushåll och/eller att innehav av sagda apparat inte finns. Man behöver inte hitta på historier om sin mamma. De behöver bara relevanta uppgifter om innehav och du behöver bara säga att sådant inte existerar. Ringer de säger man bara samma sak. När ärendet är klart behöver du aldrig tala med dem igen. Bara kolla posten.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Det är så fruktansvärt enkelt att undvika att betala licensen, men alla har inte möjlighet. Vi bor på bottenvåningen så vilken nisse som helst kan se att vi har en TV. Annars är det bara att ställa den där den inte syns, och frågar någon om man har TV så blånekar man. Då det inte finns fängelses i straffskalan så kan dom inte få husrannsakans tillstånd, och ber dom om att få komma in så tackar man nej. Det är ord mot ord, och dom som har bestridit har i väldigt hög skala fått rätt - iaf om jag minns rätt om saken.

Om jag inte minns fel så får nissarna från utpressningstjänst inte komma innanför dörren även om du bjuder in dem.
Sen att man bor på första våningen gör ju inget. Att där står vad som ser ut som en TV behöver inte betyda att det är en TV. Det kan vara en stor datorskärm alternativt en sån presentationsskärm utan TV mottagare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

This. För mig är det nu en protest mot att de inte är politiskt neutrala och låter personer som kakan och zara få tvtid.

Jag använder min TV som en monitor, då jag ser dåligt. Kollar aldrig på propagandan och lär mina barn vilket ljug som pågår.

Procenten går ner för nyanlända inte betalar och radiotjänst går inte in i no-go zoner. Så länge de inte kan hålla det neutralt och rättvist tycker jag ingen ska betala.

Sen är folk rädda för samtalet och tror de är skyldiga att berätta om omständigheter runt sitt privatliv.

Det tar en minut och allt du behöver säga är att mitt hushåll inte längre är licenspliktigt. Alla avgiftsbellagda prylar är sålda.
Vidare har du ingen skyldighet att varken öppna dörren eller svara i telefonen.

Köper man en TV så registreras man, visst. Men i brevet man får så är en kod relaterad till köpet. Den använder man när man ringer in och då förklarar att köpet inte gällde mitt hushåll och/eller att innehav av sagda apparat inte finns. Man behöver inte hitta på historier om sin mamma. De behöver bara relevanta uppgifter om innehav och du behöver bara säga att sådant inte existerar. Ringer de säger man bara samma sak. När ärendet är klart behöver du aldrig tala med dem igen. Bara kolla posten.

Vilken propaganda gäller det, är nyhetsrapporteringen? För inte är väl alla program propaganda, t.ex. Mästarnas mästare?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Vilken propaganda gäller det, är nyhetsrapporteringen? För inte är väl alla program propaganda, t.ex. Mästarnas mästare?

Jag tror problemet består i att nyheterna inte genast utpekar en religion/grupp människor som skyldig och påpekar att detta är regeringens fel. Dessutom rapporterar de inte alla de 2:a och 3:e parts uppgifterna som någon har hört från en polares kusins bror, som minsann såg något märkligt. (Även om de flesta mediekällorna gjorde just det i fredags).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Vilken propaganda gäller det, är nyhetsrapporteringen? För inte är väl alla program propaganda, t.ex. Mästarnas mästare?

Räcker väl att kolla på minnesstunden nu vem svt har valt att öppna med...Öppna era hjärtan;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag tror problemet består i att nyheterna inte genast utpekar en religion/grupp människor som skyldig och påpekar att detta är regeringens fel. Dessutom rapporterar de inte alla de 2:a och 3:e parts uppgifterna som någon har hört från en polares kusins bror, som minsann såg något märkligt. (Även om de flesta mediekällorna gjorde just det i fredags).

Precis så är det. Plötsligt blir det väldigt konspiratoriskt och debatten slutar med att bensinpriset är åt helvete för högt och det är invandrarnas fel. Det slutar alltid där.
Därför blir jag lite upplyft att läsa ditt inlägg i bruset, som visar att vi trots allt är några som kan tänka själv.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Precis så är det. Plötsligt blir det väldigt konspiratoriskt och debatten slutar med att bensinpriset är åt helvete för högt och det är invandrarnas fel. Det slutar alltid där.
Därför blir jag lite upplyft att läsa ditt inlägg i bruset, som visar att vi trots allt är några som kan tänka själv.

Detta är väl ett bra exempel på vilken hjärntvätt dom håller på med.
https://www.youtube.com/watch?v=UnP8LmW5u3g
Dom glömde lite siffror bara https://www.migrationsinfo.se/arbetsmarknad/sysselsattning/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Räcker väl att kolla på minnesstunden nu vem svt har valt att öppna med...Öppna era hjärtan;)

Förstår inte, det är väl inte SVT som arrangerar? Känns lite väl mycket foliehatt nu faktiskt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Förstår inte, det är väl inte SVT som arrangerar? Känns lite väl mycket foliehatt nu faktiskt.

Jo jag kom på det hehe,men det hör inte hit egentligen men vill man betala för sin egna hjärntvätt så visst.
Oj nu kom Kärrtorp attacken upp med;)..vänta 10min så börjar dom med sitt Sd hat haha.

Permalänk
Medlem

En bra sak med det här är ju iaf att färre kommer att betala TV licens och med lite tur så slutar de också att slösa tid framför en TV.

Själv har jag fiber indragning på gång och hyres värden pratar även om att trycka på alla en digital box då. I värsta fall måste jag slå sönder den och fota med en dags tidning för att slippa flyga på licens i framtiden, sjukt!

Permalänk
Medlem

Pratas om att lägga det som en skatt istället, då är detta ur världen.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Valonen:

Pratas om att lägga det som en skatt istället, då är detta ur världen.

Det får vi verkligen inte hoppas, det vore som sagt det absolut sämsta alternativet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det får vi verkligen inte hoppas, det vore som sagt det absolut sämsta alternativet.

Håller med helt och hållet. Tänker inte ha TV när jag har egen lya och inte vill jag betala för skräp jag inte kollar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Tack för att du håller med mig, finns många som tror att reklamfinansierade kanaler är 100% objektiva & inte styrs av sina reklamintäkter!

exakt så ja.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vilket annat normalt företag höjer sina avgifter med 100% utan konsekvenser? Shit.. men nu är inte rånartjänst ett vanligt företag heller.

hade det varit vilken annan tjänst som helst hade man bytt.
Vem hade betalat 200kr/mån för netflix? Jo det finns nog en del men dom flesta hade bytt platform. Nu kan man inte de med Rånartjänst.

Dags att ringa och slänga upp lite vita lögner...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Kollar aldrig på propagandan och lär mina barn vilket ljug som pågår.

Jag tycker det är rätt så mycket smartare att lära sina barn vad källkritik är för något istället för att hjärntvätta dom med sin egen ideologi, på så sätt kan våra barn skapa sig en egen verklighetsuppfattning.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Efter all pinsamhet från SR och SVT när det gäller att vara s.k "oberoende från marknads- och politiska intressen" så säger jag upp skiten. De tar folkets pengar för att granska och hänga ut privatpersoner som sprider sanningen bakom det vi tror att vår välfärd fungerar.

Blev fri från Radiotjänst dagen efter USA valet då SVT/SR gjorde sig patetiska. Pengar som kan gå till hårddiskar istället.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Det måste inte vara Public Display-skärmar för att undkomma tvavgift. Det finns fler alternativ. SwedX har t ex skärmar utan tv mottagare, de är väldigt billiga. 5500-6000 kr för en 58". Att köpa TV från utlandet borde heller inte vara avgiftsbelagt?

Angående SwedX, om det är som tidigare är det ofta kvalitetspaneler från antingen Samsung, LG eller annan stor producent men paneler som inte klarat kraven av olika anledningar. Kolla deras Pixelpolicy noga, för med pixelpolicy 3 kan det vara riktig skit. Pixelpolicy 1 kan vara helt felfri under hela tvns livslängd.

Köp, testa hemma, ångra köpet om du har otur med fellysande pixlar, beställ ny. Upprepa tills du får en felfri. Du kan säkert ta reda på exakt vilken panel som sitter i modellen genom att ringa SwedX. Jag vet att det har suttit paneler ämnade för toppmodeller, alltså de bästa i Samsungs lineup. Kompisen köpte en 46" för flera år sedan och den har varit helt felfri och vad jag sett finns det inget att klaga på.

Tror jag gick igenom hela tråden och hittade ingen som tagit upp detta.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

@NoAim: Hur vet du det om du inte tittar på SVT eller lyssnar på SR? Eller gömmer det sig en liten vänster-lurker i dig trots allt, som inte kan låta bli?

Kan ärligt säga att jag inte har en aning om vad du försöker säga med ditt inlägg. Håll dig till att berätta hur lite 200 spänn i månaden är, så rör du inte till det

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Köpte du den begagnad då..För butiker har anmälnings plikt när en kund köper en TV..

Det fick jag veta då dom ringde mig och sa att jag inte betalar licens men har en TV ..Nej jag har ingen..Då svarade dom med att du köpte ju en på elgiganten och hade datum och hela köret..Förklarade att det var en present till min mor på hennes 50 års dag och eftersom vi ville överaska henne ställde jag mig som köpare.Som tur var godtog dom det och avskrev mitt TV innehav

Detta var för 2 år sedan..Kanske är ändrat idag?

Enligt lag ska de vara skyldiga.
oftast verkar det som folk är noggranna med.
NetonNet hade ett jippo här i göteborg med den nyöppnade butiken, antingen var hon ny, eller orkade inte, men där var det ingen anteckning överhuvudtaget angående köpet som jag gjorde åt en bekant.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tapi0:

Statligt?! Har ju varit prat om att sätta det på skatten istället vilket jag tror det kommer bli till slut vilket jag självklart tror kommer generera mer pengar eftersom folk inte har nått val mer om så inträffar.

Problemet med att göra den till en skatt är att då får även de som inte har en TV betala den.

Skrivet av Baxtex:

200kr/mån är halv förmögenhet för mig som är student, minst 4-5 middagar.

Det är ännu fler nudelpaket. Det är dessutom det som var orsaken till varför man tog bort datorer från kraven för denna avgift. Att det slog mest mot studenter som idag mer eller mindre är beroende av datorer.

Skrivet av Oneone:

exakt! så nu får du vinklade nyheter och program istället, mycket bättre.

Du får det att låta som nyheter inte är vinklade i sig själva. Det görs alltid ett urval och därför sker det en omedveten vinkling eftersom man dels väljer bort något men framförallt gör ett urval i exakt VAD man ska föra fram.

Skrivet av kaya:

Finns det nån tv station som har högre budget än SVT? Att över 8 Miljarder nästan 8200 miljoner per år eller att 24 miljoner per dag inte räcker för att streama lite program låter helt sjukt.
Dom skulle säker kunna sparka 50% av personalen och det hade inte ens märkts på produktionen.

Det gör det. Cmore bland annat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är dåligt att man inte kan välja.

Det går att ha en TV för att spela TV-spel eller koppla till datorn, streama etc.
Behöver inte användas för att se på TV överhuvudtaget, men ändå ska det betalas om den har en mottagare.

Egentligen ser jag inte ens varför man skulle behöva avstå från att se andra kanaler, om man vill, för att slippa betala "SVT avgiften" (vet att det inte heter så).

För min del så hade de gärna fått börja koda SVT, så att endast de som betalar kan se det.
De som vill se SVT och är villiga att betala för det kan fortsätta att göra det.
Övriga som ändå av någon anledning har TV kan slippa den kostnaden och fortsätta att använda det till allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

En bra sak med det här är ju iaf att färre kommer att betala TV licens och med lite tur så slutar de också att slösa tid framför en TV.

Själv har jag fiber indragning på gång och hyres värden pratar även om att trycka på alla en digital box då. I värsta fall måste jag slå sönder den och fota med en dags tidning för att slippa flyga på licens i framtiden, sjukt!

Jag fick reda på att det är möjligt att förvara boxen utanför bostaden och slippa betala för det.
Om du sitter i ditt förråd eller garage eller vad du har och tittar på TV där måste du troligtvis betala för det.
Men om du har boxen i ett förråd där du inte kan se på TV så ska det vara okej att ha boxen där och slippa betala för det.
Då har du fortfarande boxen kvar om du skulle flytta och ge boxen till de som flyttar in, så de har möjlighet att se på TV.
Inte riskera att bli ersättningsskyldig för boxen.
(Vet inte vad som gäller om boxen går sönder när den är i förrådet. Om det är kallförråd och fukt etc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är valfritt, det står dig fritt att inte titta på SVT hur mycket du vill.

Givetvis.

Än har staten inte infört tvångstittande eller tvångsläsning a la Clockwork Orange eller liknande.

Skrivet av snajk:

Däremot är det inte valfritt att betala avgiften för sitt eventuella TV-innehav

Vilket var den friheten jag kommenterade saknas.

Jag gillar inte SVT, men respekterar att du gör det.

Däremot så vill jag inte tvingas att finansiera ditt val och gillande av SVT, lika lite som jag vill tvinga dig att finansiera mina kanaler och mitt tittande på Eurosport och Discovery Science.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

SVT är en vänstervriden pk media.

Dom får inte ett öre av mig.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag tycker det är dåligt att man inte kan välja.

Det går att ha en TV för att spela TV-spel eller koppla till datorn, streama etc.
Behöver inte användas för att se på TV överhuvudtaget, men ändå ska det betalas om den har en mottagare.

Egentligen ser jag inte ens varför man skulle behöva avstå från att se andra kanaler, om man vill, för att slippa betala "SVT avgiften" (vet att det inte heter så).

För min del så hade de gärna fått börja koda SVT, så att endast de som betalar kan se det.
De som vill se SVT och är villiga att betala för det kan fortsätta att göra det.
Övriga som ändå av någon anledning har TV kan slippa den kostnaden och fortsätta att använda det till allt annat.

Exakt! Mycket väl beskrivet och formulerat.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/