Permalänk
Medlem

Installera Kodi på en EzCast

Hej!

Jag har en knappt använd EzCast TS-02 (http://www.aerpad.se/streaming-wi-fi-dongel/322-ezcast-ts-02-...).

Jag undrar om det skulle vara möjligt att på något sätt ta bort mjukvaran som finns på och installera Kodi direkt på den? Det skulle ha varit kul, så att den kan komma till lite bättre användning.

Specs (vad jag kan hitta)
CPU: Single Kärna ARM Cortex A9
CPU Model: AM8251
RAM: DDR 3, 1 GB
Uppbyggnad: GPU 3D-grafik med OpenGL ES2.0 och OpenVG 1.1; HD-videoavkodare (1080p @ 60fps); HDMI 1.4a
Stödjer: Miracast, DLNA, Airplay, Wi-Fi IEEE802.11b, 802.11g, 802.11n
Ljudformat: MP3, WMA, WAV, OGG, AAC, FLAC, 3GP
Videoformat: MPEG2, MPEG4, AVI, WMV, MKV, MOV, RM, RMVB
Bildformat: JPG, BMP, PNG
Avkodning: 1080P
OS: Linux

Tacksam för svar.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Jag förstår vad du vill åstadkomma, och önskar dig lycka till med att labba med det!!
Men en Raspberry Pi 2 model B kostar 249:90 på Kjell & C (eller lägg på 200 och få pi 3)

Köp en sådan, dra in Kodi ..........Och njut

Ta sen din "EzCast TS-02 Multi-Media Streaming DLNA/AIRPLAY/MIRACAST Display Mottagare för Android/iOS" lägg den på bordet o reta dig för bortkastade pengar!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag förstår vad du vill åstadkomma, och önskar dig lycka till med att labba med det!!
Men en Raspberry Pi 2 model B kostar 249:90 på Kjell & C (eller lägg på 200 och få pi 3)

Köp en sådan, dra in Kodi ..........Och njut

Ta sen din "EzCast TS-02 Multi-Media Streaming DLNA/AIRPLAY/MIRACAST Display Mottagare för Android/iOS" lägg den på bordet o reta dig för bortkastade pengar!!!

Yes okay!

Tack för förslaget, jag har faktiskt en Raspberry Pi 2 B redan som jag är nöjd med. Kostnaden blir väl lite mer också för att man behöver minneskort, USB-laddare, eventuellt chassi osv.

Denna stickan är ju mer eller mindre "komplett" som den är och eftersom jag har den över så skulle det vara bra att kunna ta till vara på den också.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Efter jag har kollat runt lite så verkar det som att LibreELEC (http://kodi.wiki/view/LibreELEC) kanske kan vara något, vad tror ni? Har någon installerat det på liknande hårdvara?

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se