Microsoft stäms av användare för Windows 10-uppgradering

Permalänk
Melding Plague

Microsoft stäms av användare för Windows 10-uppgradering

Ett flertal användare hävdar att uppgraderingen till operativsystemet Windows 10 skadat deras datorer och raderat sparade filer, något som de nu stämmer Microsoft för.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite kul att någon verkligen försökte .... inte för att jag tror att dom kommer så långt med det tyvärr

stavfel
Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Lite kul att någon verkligen försökte .... inte för att jag tror att dom kommer så långt med det tyvärr

Microsoft har ju redan fått betala ut ersättningar tidigare för uppgraderingen till Windows 10, nu lär det ju inte bli nog så de får dessa pengar om det inte är bokförning eller andra superviktiga grejer som slutat fungera, där folket kan bli skatteskyldiga i landet för bokförningen är förstörd pågrund av Microsoft då lär de kunna bli riktigt saftiga cash.

Permalänk
Medlem
Citat:

According to the complaint, Windows 10 installed itself onto plaintiff Stephanie Watson's computer without her consent and then erased data, some of it related to her work. She hired Geek Squad to repair the machine, with only partial success, and ended up having to purchase a new computer.

Ofta man behöver köpa en *ny dator* p.g.a en misslyckad mjukvaruinstallation...
Visst kan man ha åsikter om hur Microsoft skötte uppgraderingen (ett nej betyder NEJ, Microsoft), men att det skulle fysiskt förstöra datorer tror jag inte på...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Ofta man behöver köpa en *ny dator* p.g.a en misslyckad mjukvaruinstallation...
Visst kan man ha åsikter om hur Microsoft skötte uppgraderingen (ett nej betyder NEJ, Microsoft), men att det skulle fysiskt förstöra datorer tror jag inte på...

Men tyvärr vet många inte skillnaden. En dator som inte fungerar är trasig oavsett vad som inte fungerar
Men att straffa MS för deras skit är jag för

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

För mkt låst i win10 för jag ska byts från win7. Tjejens dator med win 10 har mer än en gång retat mig när den utan förvarning startat om datorn vid uppdatering. Win 7 har iallafall vett att fråga.
En gång blev jag vansinnig när jag utförde bankärenden. Efter det använder jag aldrig hennes dator vid viktiga saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Lycka till Går säkert bra... Microsoft som är så fattiga lär ju knappast ha råd med bra advokater heller

Ont: De vill alltså stämma Microsoft för att de själva klantat sig och inte gjort backup innan uppgradering? Lyckat.

Och detta med att man blivit "påtvingad" är ju som de själva skriver bara trams, det går göra rollback. Jag har själv testat och det fungerar felfritt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Nu kommer jag säga så som många här på Sweclockers säger så fort man skäller på Microsoft..''Har du läst användaravtalet''

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

För mkt låst i win10 för jag ska byts från win7. Tjejens dator med win 10 har mer än en gång retat mig när den utan förvarning startat om datorn vid uppdatering. Win 7 har iallafall vett att fråga.
En gång blev jag vansinnig när jag utförde bankärenden. Efter det använder jag aldrig hennes dator vid viktiga saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju på vilken version du har.I Pro startar den inte om utan att först varna och går även att sätta tider då den ska starta om.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

För mkt låst i win10 för jag ska byts från win7. Tjejens dator med win 10 har mer än en gång retat mig när den utan förvarning startat om datorn vid uppdatering. Win 7 har iallafall vett att fråga.
En gång blev jag vansinnig när jag utförde bankärenden. Efter det använder jag aldrig hennes dator vid viktiga saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Folk om kör windows på sin dator gör ändå inget som är värt att spara. -Microsoft med deras uppgraderingspolicy.

Nå jag är ej förvånad, så många kunder som de har lurat. Jag jälv vet 2st som har råkat göra en windows 10 uppgradering utan att veta vad de gjorde.

Permalänk

Är det bara jag, eller finns det fler där ute som omedelbart uppdaterar allting hejvilt utan att tänka eller tveka och ändå aldrig någonsin haft några problem?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

"Customers had the option not to upgrade to Windows 10. If a customer who upgraded during the one year program needed help with the upgrade experience, we had numerous options including free customer support and 31-days to roll back to their old operating system. We believe the plaintiffs’ claims are without merit."

Free customer support! Hahaha!
Ja den var iaf gratis, och kvalitén var därefter kan man väl säga.

Tjejen orkade till sist inte tjatet om uppgraderingarna mer mer och uppgraderade sin laptop till w10 förra våren efter all inrådan från Microsoft att uppgradera. Det gick sådär kan man väl säga. Efter installationen krävdes en omstart och där sket det sig helt. Något blev korrupt och det gick inte att starta windows mer och rollback fungerade givetvis inte heller.
Det tjejen gjorde då var att hon faktiskt ringde till microsoft och frågade vad man gör nu när allt skitit sig. Hon behövde hjälp för hennes fungerade dator hade gått ner för räkning av w10-uppgradering som de rått henne att göra.
Svaret var att det var hennes eget val att uppgradera så det här felet hade inte microsoft med att göra. Det fick hon lösa själv.

I slutändan löste jag det här problemet och ominstallerade datorn men vi bodde då ca 30 mil isär så det fick ju bli 2 veckor senare.
Det vi lärde oss var att Microsofts support inte riktigt var att lita på...

Edit:
Och jag tycker att med tanke på hur framfusiga de varit med att få folk att uppgradera och råda folk till det här så borde de faktiskt ge bättre lösningar på de här problemen också.
Jag förstår om det inte är möjligt att ge den typen av support, men kan de inte ge den supporten så bör de vara mer försiktiga och mindre framfusiga än de faktiskt varit...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

någon exakt summa nämns inte
Nu nämns ju inte vilket land det gäller.... Men med tanke på vilket land vi (troligtvis) pratar om och deras bisarra system så kan vi nog med all säkerhet säga att nånstans i storleksordningen 100 miljoner känns rimligt va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag läste om någon på reddit som använde ett program från moderkortstillverkaren för att flasha bios i Windows 10. Mitt i processen fick Windows för sig att det var läge att starta om datorn automatiskt på grund av någon Windows uppdatering. Det var ju game over för det moderkortet, gick ej att boota igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

För mkt låst i win10 för jag ska byts från win7. Tjejens dator med win 10 har mer än en gång retat mig när den utan förvarning startat om datorn vid uppdatering. Win 7 har iallafall vett att fråga.
En gång blev jag vansinnig när jag utförde bankärenden. Efter det använder jag aldrig hennes dator vid viktiga saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Hände med fruns bärbara dator (som "uppgraderade" till Win 10 på prov), den startade om bara sådär.
Tänk om man suttit och gjort en kritisk överföring av någon slag! Eller jobbar med något viktigt dokument, eller flashar något. Kan skada en på flera sätt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

En del av skälen de här kunderna har är lite bevis på att datorkunskapen inte är den bästa hos de målsökande. Men att Microsoft dras till rätten för alla tvångsuppdateringar som pajat en och annan dator det är inte mer än rätt. Svepskälen en del mindre kloka här kommer med förändrar inte att var fundamentalt fel gjort av Microsoft så som de skickade ut Win 10, speciellt inte att göra X till acceptera.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Kan ingen stämma dom för all telemetry skit och keyloggers istället ?
Är väldigt tyst om detta... Dom borde vara mkt mer transparanta om detta och krav på att det ska gå att stänga av det helt och hållet borde också finnas klart och tydligt.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är ju att användaren inte störs eller påverkas, och detta har fungerat bra med tidigare OS (tycker jag) med att OSet installerar detta när man ändå stänger av datorn. Visst blir det lite segare uppstart gången efter, men i de flesta fall kan en enkel SSD göra så det problemet "försvinner".

Och man har kunnat förbereda en större uppdatering eller Service Patch med tekniker redo att testa, felsöka och fixa saker med 3:e part mjukvaror så att allt går smärtfritt när man skiftar.

Men med Windows 10 verkar något ha slagit slint på MS. För de är mer rädda för en hacker, eller ett virus, än att göra användaren sur/ledsen. Så man struntar nästan totalt i vad användaren håller på med, har datorn till, eller vill göra och bara "gör vf de vill". Detta är vad som börjar nu irritera folk, och kommer bli Windows 10s undergång.

Och jag säger det med tanke på att det håller på att tappa användare igen. Tittar man på bla Steam så har det tappat till lägre nivå än för 6 mån.. det är åter under 50% igen. Och Windows 7... ökar. Har fått över 2% fler användare bara sen i julas.

Så MS har nu fått panik, och bokstavligt försöker låsa ut folk från att använda Win 7/8 på nyare system, med dåliga ursäkter som att Skylake fungerar... men Kaby Lake som är typ samma CPU, inte gör det.

Så problemet i mina ögon är att många har utan att tänka, bara uppgraderat, och jag förstår varför. I grunden om man tar bort WU/Drivrutinsproblemen, tar bort MS spionerande och tar bort Bing/Cortana/ModernUI (på desktop), så är det ett bra OS. Det är faktiskt smidigt, snabbt och bra.

Problemet är att man inte kan det. Man kommer få ny version var 6:e månad vare sig man vill eller ej, och man kommer att agera betatestare för resten av Windows tiden enligt hur det ser ut nu. Man kommer tvingas plocka bort, hitta sätt att blocka eller fixa dessa problem, eller så får man bryta mot EULA och köra Enterprise som privatperson (då det endast är företag).

Skrivet av Hybinette:

Är det bara jag, eller finns det fler där ute som omedelbart uppdaterar allting hejvilt utan att tänka eller tveka och ändå aldrig någonsin haft några problem?

Är väl lite som att köpa en lott... du kan få nit-lott efter nit-lott, men en dag kommer en överraskning. Problemet är ju att OS mm ständigt behövs uppdateras pga säkerhetsfel osv. Så man "tvingas" köpa dessa förbenta lotterna vare sig man vill eller ej.

Sen är det ju en skillnad mellan en person som kanske bara slösurfar och en som har det som arbetsredskap, men för "irritationen i sig", är de lika viktiga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Och detta med att man blivit "påtvingad" är ju som de själva skriver bara trams, det går göra rollback. Jag har själv testat och det fungerar felfritt.

Fast så kan man ju inte säga. Har man jobbat med datorer så vet man att saker kan gå felfritt i 99 fall för att sedan haverera totalt i det 100'e fallet. Och om det havererar under uppdateringen så beror det helt på hur illa det är om det går att återställa eller inte. Jag har själv suttit med några bekantas kraschade system efter automatiska Win10-uppdateringar, varav i alla fall en inte gick att göra någon rollback på, utan det var ominstallation som gällde. Visserligen satt det mest i att hårdvaran var för gammal.

Min poäng är att man inte kan generalisera på det sättet du gör när det gäller systemuppgraderingar. Det finns/fanns system i omlopp som inte fungerar helt perfekt med Win10, men som ändå fick uppdateringarna mer eller mindre intvingade. Och då kan saker gå fel även om det "oftast" går bra.

Sen är det naturligtvis upp till användarna att ha backup på sina data. Men som vi alla vet är backup något tämligen okänt hos den allmänne användaren. Och inte gör det saken bättre att Microsoft säger att ingen personlig data ska försvinna vid uppdateringen.

Fotnot: Jag kör själv Win10 så jag är ingen anti win10-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Vänta nu lite här.. Gör Windows 10 spontana omstarter som inte kan stängas av? Stämmer verkligen det? Konstigt man inte hört mer om den showstoppern i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Hände med fruns bärbara dator (som "uppgraderade" till Win 10 på prov), den startade om bara sådär.
Tänk om man suttit och gjort en kritisk överföring av någon slag! Eller jobbar med något viktigt dokument, eller flashar något. Kan skada en på flera sätt.

Jag gjorde betalningar med hsde som tur var inte hunnit långt. Creators update ska fixa lite med uppdateringarna men endast för pro varianten. Blir nog win7 ett tag till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Lycka till Går säkert bra... Microsoft som är så fattiga lär ju knappast ha råd med bra advokater heller

Ont: De vill alltså stämma Microsoft för att de själva klantat sig och inte gjort backup innan uppgradering? Lyckat.

Och detta med att man blivit "påtvingad" är ju som de själva skriver bara trams, det går göra rollback. Jag har själv testat och det fungerar felfritt.

De kanske tänkte göra en backup innan uppdatering. Men lite förvirrat när kryss betyder ja i Microsofts värld. Så påtvingade är precis vad folk blivit. MS har tom sagt själva det var ett misstag:
https://venturebeat.com/2015/10/15/microsoft-stops-automatic-...

Att säga att det bara är att göra rollback har inget med saken att göra. Det är inte alla som har tid, kunskap eller ens möjlighet att göra det. Googlar man lite så ser man att alla inte haft samma tur som du..

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att filerna har försvunnit, jag tror endast att det här handlar om personer som inte förstår att filer flyttas om lite efter uppgraderingen. Jag har inte varit med om att filer försvunnit, inte heller har jag haft spontana omstarter med Windows 10. Mitt problem just är endast micro stutters när jag kör SLI i OBS.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zarkov2:

Vänta nu lite här.. Gör Windows 10 spontana omstarter som inte kan stängas av? Stämmer verkligen det? Konstigt man inte hört mer om den showstoppern i så fall.

Yes!
Min dator startade om medan jag satt och lirade Elite dangerous i höstas, haha. Då var jag måttligt imponerad. Windows 10 strikes again!
Sedan dess tror jag de har mjukat upp omstartkraven lite så riktigt så illa är det inte längre.
However, man kan ju ställa in servicefönster men dessa fick fortfarande inte vara kortare än 16 timmar per dygn sist jag kollade vilket fortfarande är så korkat! Låt service windows vara 2 timmar per dygn om så önakas, det bör räcka långt på hemdatorer!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Är jag riktigt nitisk vid större uppdateringar gör jag en backup.
Även om jag aldrig behövt använda en Backup av w10.

Systemen blir allt mer komplicerade. Samtidigt som det kan tyckas bli mer användarvänligg. Skenet av att windows är plug and play och att allt skiner fint kan vara farligt i vissa fall.

Att ha en liten foliehatt på sig Övertiden är nödvändigt i vårat samhälle. Komplext men jävligt nice nör det funkar

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hybinette:

Är det bara jag, eller finns det fler där ute som omedelbart uppdaterar allting hejvilt utan att tänka eller tveka och ändå aldrig någonsin haft några problem?

Och vad tror du detta beror på? Det finns flera orsaker, men det självklara är att du ej kör något ej mainstream för då får man problem för då får man problem. Kör man lite utanför mainstream så är det krångel med det mesta och man blir ofta själv hänvisad till att programmera om visa delar så att de passar.

jag gillar tillverkare som svarar följande på kompabilitetsfel. Varsågod här har du källkoden, hör gärna av dig om du hittade felet.

Permalänk
Medlem

@Zarkov2: folk säger det. Jag är skeptisk till det. Hemma och på jobbet sköter jag om ca 10 datorer med Win10 home x64. Aldrig någonsin har någon av dessa startat om sig under drift. Uppdateringar laddas ner under drift, för att sedan uppdatera sig vid omstart/avstängning. Har inte ändrat på något för att få det så.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nautilus011:

@Zarkov2: folk säger det. Jag är skeptisk till det. Hemma och på jobbet sköter jag om ca 10 datorer med Win10 home x64. Aldrig någonsin har någon av dessa startat om sig under drift. Uppdateringar laddas ner under drift, för att sedan uppdatera sig vid omstart/avstängning. Har inte ändrat på något för att få det så.

Jag har varit med om det first hand
#16746824

Yes, its real på samma sätt som att hårddiskhaverier är verkliga trots att jag själv aldrig upplevt detta

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

@Zarkov2: folk säger det. Jag är skeptisk till det. Hemma och på jobbet sköter jag om ca 10 datorer med Win10 home x64. Aldrig någonsin har någon av dessa startat om sig under drift. Uppdateringar laddas ner under drift, för att sedan uppdatera sig vid omstart/avstängning. Har inte ändrat på något för att få det så.

Laptopen stod bredvid med chatt igång samtidigt som jag spela på den stationära. Den dilla om att starta om sig om uppdateringar vid specifikt klockslag så jag lät den uppdatera sig direkt, höll ju inte på med något viktigt. Sen när den var klar hände ingenting på drygt en timma tills den startade om sig och kör uppdateringar igen (WTF?). Är inte det spontan omstart så säg? Det händer, och det är skit när det händer utan att vi något kan göra. Att förneka det hjälper ingen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkov2:

Vänta nu lite här.. Gör Windows 10 spontana omstarter som inte kan stängas av? Stämmer verkligen det? Konstigt man inte hört mer om den showstoppern i så fall.

Skrivet av Nautilus011:

@Zarkov2: folk säger det. Jag är skeptisk till det. Hemma och på jobbet sköter jag om ca 10 datorer med Win10 home x64. Aldrig någonsin har någon av dessa startat om sig under drift. Uppdateringar laddas ner under drift, för att sedan uppdatera sig vid omstart/avstängning. Har inte ändrat på något för att få det så.

Som @Söderbäck säger så sker det, och jag har också råkat ut för samma sak. Satt och spelade och plötsligt skulle Windows 10 installera uppdateringar. Därför har jag nu tvingats döda WU och köra det manuellt.

Så frågan är väl mer... är det ni som inte vill tro på det för det vore ju hemskt om det sker, eller att ni inte ens tittat efter om det sker, trots att det nämnts lite här och var i olika Windows 10 trådar?

Skrivet av MROO:

Jag tror inte att filerna har försvunnit, jag tror endast att det här handlar om personer som inte förstår att filer flyttas om lite efter uppgraderingen. Jag har inte varit med om att filer försvunnit, inte heller har jag haft spontana omstarter med Windows 10. Mitt problem just är endast micro stutters när jag kör SLI i OBS.

Säg det till @murzoo Som här blev av med 8TB data.... Där finns i tråden länkar till fler som råkat ut för liknande också.

Så det är tillbaka till, vill ni inte tro något illa om Windows 10, eller är det bara för ni inte upplevt det än?

Bästa citatet kommer också från den tråden, från @Crockett
"Microsoft shits on a plate, you complain, yet continue looking up the asshole waiting for something else to come out. wtf is wrong with you people?"

När ska folk reagera på att det inte är trams/struntprat, utan att Windows 10 verkligen har dessa problem? Blir väl den dagen ni själva sitter där och inser att inget fungerar som det ska, skapar en tråd på forumet och alla tycker att ni är tramsiga...