Permalänk
Inaktiv

Program för Google Photos?

Har i dagsläget drygt 2000 bilder som jag har i GP. Eftersom jag behöver ladda upp dem på ett nytt Google-konto, undrar jag vilket som är det bästa sättet att göra detta på. Med Dropbox vet jag att det finns ett program, där du kommer åt dina bilder i GP på skrivbordet. Det bästa hade ju varit att bara kopiera över bilderna på ett USB-minne, och sedan ladda upp bilderna från det till det nya Google-kontot.

Är detta rätt program om jag vill göra detta?

Hur ställer jag in i telefonen att bilderna skall laddas upp till det nya Google-kontot?

Permalänk
Medlem

Efter en snabb Googling, kan du dela alla bilder som du har på Google Photos, till det nya kontot. Ett annat alternativ, är att använda dig av Google Takeout och överföra alla bilder till ditt nya konto (källa).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Efter en snabb Googling, kan du dela alla bilder som du har på Google Photos, till det nya kontot. Ett annat alternativ, är att använda dig av Google Takeout och överföra alla bilder till ditt nya konto (källa).

ok, tycker det verkade lite omständigt. men tack för tipset.

håller i skrivande stund på att ladda ner alla albumen i zip-format.
Bara att extrahera dem på hårddisken och ladda upp på nya kontot?

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: Mja, men det är tyvärr det enda sättet. Japp! Det är bara att överföra dem till Google Photos, när du har extraherat alla bilder Jag har aldrig gjort den processen, så jag vet inte om du måste lägga in alla bilder i rätt album, när du väl har laddat upp de.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

@mikael_a1: Mja, men det är tyvärr det enda sättet. Japp! Det är bara att överföra dem till Google Photos, när du har extraherat alla bilder Jag har aldrig gjort den processen, så jag vet inte om du måste lägga in alla bilder i rätt album, när du väl har laddat upp de.

Verkar tyvärr så, och det är ett jäkla hästjobb att flytta alla filerna till en ny mapp. Man skulle kunna tro att Google vill göra det lätt för användarna att sortera sina bilder men icke.

När man väl laddat upp alla bilder till Google Photos, måste du markera alla bilderna som du vill ha i den nya mappen. Tyckte att man hade varit jätteduktig när man markerat alla 2000 bilderna, men får då upp meddelandet "Du kan bara markera 500 bilder åt gången".

Sedan måste jag dessutom hålla koll på vilka bilder som jag skall flytta, och vilka som redan är flyttade till mappen.

Hur tänkte Google när de skapade denna tjänsten egentligen??

Permalänk
Medlem

Bara installera Google Drive på datorn så får du ner bilderna dit.
https://support.google.com/photos/answer/6193313?co=GENIE.Pla...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av keptang:

Bara installera Google Drive på datorn så får du ner bilderna dit.
https://support.google.com/photos/answer/6193313?co=GENIE.Pla...

ok, men hur blir det med mitt obegränsade utrymme på Google Photos om jag installerar Google Drive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keptang:

Bara installera Google Drive på datorn så får du ner bilderna dit.
https://support.google.com/photos/answer/6193313?co=GENIE.Pla...

Skrivet av mikael_a1:

ok, men hur blir det med mitt obegränsade utrymme på Google Photos om jag installerar Google Drive?

Eller så laddar du bara ner Google Photo uppladdningsprogram: https://photos.google.com/apps där du också kan välja vilken kvalité (original eller obegränsat utrymme)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, men hur blir det med mitt obegränsade utrymme på Google Photos om jag installerar Google Drive?

Du kommer åt Google Photos-bilderna i en specifik Google Photos-folder i Google Drive. Denna folder påverkar inte ditt utrymme då det faktiskt är Google Photos.

Du behöver aktivera det på drive.google.com enligt länken i mitt tidigare inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av keptang:

Du kommer åt Google Photos-bilderna i en specifik Google Photos-folder i Google Drive. Denna folder påverkar inte ditt utrymme då det faktiskt är Google Photos.

Du behöver aktivera det på drive.google.com enligt länken i mitt tidigare inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

ok, har ny flyttat över alla bilderna till mitt nya Google Photos konto på Google.

Samma hästjobb med dokument och filer som med bilderna?