Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Visst är det synd med tråkiga animationer men animationer har enligt mig bara en väldigt liten inverkan på hur bra ett spel är. Så jag förstår inte varför 95% av allt som skrivs om ME just nu är om detta, känns bara onödigt och krystat.

När jag läste om det stod det ganska tydligt i villkoren att SP-läget var begränsad. Kommer inte ihåg vart jag läste det men det var helt klart från Origin. Så antingen har de tagit bort den texten (mycket möjligt då jag läste det innan det gick att spela) eller så läste du inte igenom allt innan "köp".

Skrivet av Dunder:

Lättare att hata än att uppskatta något. Själv är jag grymt hypad inför torsdag och spelsläppet. Vill inte förstöra upplevelsen genom att spela denna tiotimmars testepisod, utan jag håller mig tills dess.

När halva spelet är Konversationer så vill man att animationerna är någorlunda bra.. Half Life 2 hade betydligt bättre animationer och ansiktsuttryck än Andromeda. Vilket är helt sjukt.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lothbrok:

När halva spelet är Konversationer så vill man att animationerna är någorlunda bra.. Half Life 2 hade betydligt bättre animationer och ansiktsuttryck än Andromeda. Vilket är helt sjukt.

Jo, men de känns okej ändå. Sen sitter ju folk och betalar för att betatesta spelet åt oss, så det kanske blir bättre sen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, men de känns okej ändå. Sen sitter ju folk och betalar för att betatesta spelet åt oss, så det kanske blir bättre sen

Klart man kan fixa vissa saker, men det känns verkligen inte polerat. Efter 5 år i utveckling ska det vara i ett bättre stadie och det är inte bara animationer som är off, utan grafiken är bitvis hemsk. Medium preset och lägre ser fan ut som en pixelerad sörja. Vissa system känns opolerade och det finns gott om halvtaskiga designbeslut. "Betatesta" en vecka innan det ska släppas hjälper inte så mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jo, men de känns okej ändå. Sen sitter ju folk och betalar för att betatesta spelet åt oss, så det kanske blir bättre sen

Bioware har dock sagt att de inte kommer göra några ändringar i animationer utan endast fixa buggar/glitches.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Blev inte supertaggad efter att ha läst Rock Paper Shotgun's recension av första timmarna av Andromeda...

https://www.rockpapershotgun.com/2017/03/14/mass-effect-andro...

Tråkigt om storyn och dialogerna inte är MINST lika bra som tidigare Mass Effect-spel...

Permalänk
Medlem

Jaha... såå ME:A "Lead Facial Animator" är tydligen en söt brud som gillar cosplaya.. med ingen tidigare erfarenhet inom spel utveckling.... det förklarar en hel del..
Känns som kön och utseende spela större roll i anställnings intervjun än kompetens..

http://theralphretort.com/a-cosplayer-with-no-video-game-expe...

Har inte mycket hopp om att de "fixar" animationerna med denna nivå av "talang".

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Jaha... såå ME:A "Lead Facial Animator" är tydligen en söt brud som gillar cosplaya.. med ingen tidigare erfarenhet inom spel utveckling.... det förklarar en hel del..
Känns som kön och utseende spela större roll i anställnings intervjun än kompetens..

http://theralphretort.com/a-cosplayer-with-no-video-game-expe...

Har inte mycket hopp om att de "fixar" animationerna med denna nivå av "talang".

Det blir inte bättre ju mer man gräver:

Permalänk

Har tittat när min kompis streamade spelet, och har hittills inte sett något alls i spelet som lockat mig, vilket var ganska förvånande. Mer generiskt skrivna repliker får man leta efter, speciellt när det gäller dialog under/emellan fighter. Förutsägbara plot twists, trist gunplay med trista ljudeffekter och trista vapen, Bioware dialog-hjul där man oftast inte riktigt vet vad man kommer att säga, och sällan finns något nära det man egentligen velat säga.

Och då har jag inte ens berört den trista, plastiga grafiken, kassa animationer och buggar. Kort sagt blir jag bara så förvånad att en så älskad serie inte visat någon som helst appeal än så länge.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Animationerna är sämre än Mass Effect 1.. ett 10 år gammalt spel.. Tror inte mig?.. avgör själva i denna videon..

Detta är fullständigt oacceptabelt i ett AAA nivå spel som har så här pass mycket fokus på dialoger..

Det märks det inte är samma team bakom tidigare Bioware titlar. Bioware Montreal bör stängas ner omedelbart..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Blev inte supertaggad efter att ha läst Rock Paper Shotgun's recension av första timmarna av Andromeda...

https://www.rockpapershotgun.com/2017/03/14/mass-effect-andro...

Tråkigt om storyn och dialogerna inte är MINST lika bra som tidigare Mass Effect-spel...

Alltså det är några saker som stör upplevelsen, men på något sätt vill man fortsätta att spela och utforska.

Tycker att videon nedan summerar läget ganska bra, förutom kamerapanoreringarna man inte kan avbryta när man utforskar olika solsystem

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Usch. Visst kan man ha kritik om spelet men den där kanalen inger inte så mycket förtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Usch. Visst kan man ha kritik om spelet men den där kanalen inger inte så mycket förtroende.

Vad i klippen jag länkar är det du ifrågasätter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad i klippen jag länkar är det du ifrågasätter?

Inget? Jag skrev att kanalen inte inger förtroende.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Inget? Jag skrev att kanalen inte inger förtroende.

Jag förstår vad du menar... Visste jag inget om spelet är inte det där kanalen jag hade vänt mig till för en nyanserad inblick direkt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag förstår vad du menar... Visste jag inget om spelet är inte det där kanalen jag hade vänt mig till för en nyanserad inblick direkt.

Nä, inte jag heller kanske, men nu råkade det finns en hel del bra information sammanfattad där.

Permalänk

Kommer bli så bra så =D

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lothbrok:

Bioware har dock sagt att de inte kommer göra några ändringar i animationer utan endast fixa buggar/glitches.

Vart har de sagt det?

Day 1-patchen har jag hört om, men du har alltså information om hela deras framtida plan? Källa på det, tack.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har spelat Trial-versionen i 5-6 timmar, har blandade känslor.

Animationerna? Håller med om att de sticker ut negativt, dock har jag inte något jätteproblem med detta, bara resten av spelet är bra.

Det som egentligen oroar mig är känslan efter att man släppts lös på en planet. Det känns som alldeles för mycket ointressanta transportsträckor mellan olika uppdrag samt oinspirerade sidouppdrag.

Det känns ju som att godbitarna finns och kommer att fortsätta att dyka upp, men att det är alldeles onödigt mycket utfyllnad som i slutänden mest känns som att det slösar ens tid.

Jag hoppas att jag har fel men detta är vad som får mig att tveka, inte ansiktsanimationerna.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Vart har de sagt det?

Day 1-patchen har jag hört om, men du har alltså information om hela deras framtida plan? Källa på det, tack.

Att göra om alla animationer kostar pengar och ska de göra om ansiktena så behöver de rigga om allt.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lothbrok:

Att göra om alla animationer kostar pengar och ska de göra om ansiktena så behöver de rigga om allt.

Jaha, så nu ändrade det sig till att de inte alls sagt det, utan något du tror

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

De har ju sagt att animationer inte kommer att patchas?

alltså, hur skall de göra det rent praktiskt? göra om alla animationer? jag är skeptiskt men vi får väll se, Jag avvaktar på geforce drivare och nån patch innan jag ger mej in i spelet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Som uppladdning innan Mass Effect: Andromeda, så är jag sugen på att köpa Mass Effect Trilogy (med alla tre spel i serien, som jag aldrig kört innan).

Har både en HTPC med Windows 10 och en XB1 S till TV:nen i biorummet. Jag vill, som Emil nämner i podden, helst spela ifrån soffan med handkontroll (XB1 Elite).

Är det enklast att köra PC-versionen (är alla tre spel bakåtkompatibla med W10?), eller Xbox 360-versionen (är alla tre spel bakåtkompatibla med XB1?), om man kan välja ett av de?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av martinot:

Som uppladdning innan Mass Effect: Andromeda, så är jag sugen på att köpa Mass Effect Trilogy (med alla tre spel i serien, som jag aldrig kört innan).

Har både en HTPC med Windows 10 och en XB1 S till TV:nen i biorummet. Jag vill, som Emil nämner i podden, helst spela ifrån soffan med handkontroll (XB1 Elite).

Är det enklast att köra PC-versionen (är alla tre spel bakåtkompatibla med W10?), eller Xbox 360-versionen (är alla tre spel bakåtkompatibla med XB1?), om man kan välja ett av de?

Du borde utan tvekan köra PC-versionen. Kontrollstöd lägger du enkelt till med moddar från Nexusmods. Där finns också gott om grafikmoddar och annat som förbättrar spelet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Jaha... såå ME:A "Lead Facial Animator" är tydligen en söt brud som gillar cosplaya.. med ingen tidigare erfarenhet inom spel utveckling.... det förklarar en hel del..
Känns som kön och utseende spela större roll i anställnings intervjun än kompetens..

http://theralphretort.com/a-cosplayer-with-no-video-game-expe...

Har inte mycket hopp om att de "fixar" animationerna med denna nivå av "talang".

https://twitter.com/bioware/status/843190432033005568

Edit: also, https://twitter.com/AarynFlynn/status/843199849273135109

Med det avklarat hoppas jag internet (läs reddit) kan återgå till att diskutera spelet på ett respektfullt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

https://twitter.com/bioware/status/843190432033005568

Edit: also, https://twitter.com/AarynFlynn/status/843199849273135109

Med det avklarat hoppas jag internet (läs reddit) kan återgå till att diskutera spelet på ett respektfullt sätt.

Jag såg det.. så nu kallar dom en av deras utvecklare för en lögnare?.. Känns väldigt mycket som damage control.

Vilket fall som helst.. Det är klart och tydligt nånting fel inom ledningen i Bioware.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

alltså, hur skall de göra det rent praktiskt? göra om alla animationer? jag är skeptiskt men vi får väll se, Jag avvaktar på geforce drivare och nån patch innan jag ger mej in i spelet

Jag skrev INTE.

För övrigt har det kommit fram att Mass Effect: Andromedas Lead Animator inte hade någon erfarenhet av animation och anställdes endast pga hon var cosplayer...

Permalänk
Medlem

Lirat sju timmar och har också blandade känslor. Gillar grafiken överlag, men animationer, läpp-synk och röstskådespeleri är verkligen inget att hurra över.

Tycker även det känns lite rörigt med femtioelva olika valutor/poäng som ska spenderas på diverse saker, och det är verkligen under all kritik att man ska behöva hamra Esc femtioelva gånger för att komma tillbaka till spelet efter att man kollat i nån meny (kanske jag som missat något?). Har heller inte hittat något sätt att byta ut besättningens vapen.

Allt som allt tycker jag dock det är roligt och längtar till att börja lira på allvar imorgon (yay Sydostasien!).

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag skrev INTE.

För övrigt har det kommit fram att Mass Effect: Andromedas Lead Animator inte hade någon erfarenhet av animation och anställdes endast pga hon var cosplayer...

Läs mitt inlägg ovan.
Dessutom har en utvecklare typ 50 lead animators. Något är fel på BioWare, men att skylla de kassa animationerna på en person är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag skrev INTE.

För övrigt har det kommit fram att Mass Effect: Andromedas Lead Animator inte hade någon erfarenhet av animation och anställdes endast pga hon var cosplayer...

jaaa läste lite snabbt. haha mmm såg det det e ju sjukt...folk tror att hon blev "inkvoterad" eller liknande... lovande )=

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200