Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det verkar som att man, iaf i testversionen, enbart kan ändra alla grafikinställningar samtidigt och inga enskilda...

Skickades från m.sweclockers.com

Ha, 30fps low incoming.
Får låsa upp mitt 7950 till ett 7970. Det lär ge en liten boost.

Permalänk
Medlem

Ivy Bridge, 16GB ram, 290x med vanilla settings. Så ganska nära rek spec.

Kört en runda i mp, default graphic settings, som såg ut att vara high på allt (kan ha missat något).
Ingen log, tittade bara på fps i hörnet några gånger under rundan.
För det mesta mellan 70-90fps i 1080p, lade märke till en dipp ner till 60 vid något tillfälle.

Skrivet av Wifi:

Det verkar som att man, iaf i testversionen, enbart kan ändra alla grafikinställningar samtidigt och inga enskilda...

Skickades från m.sweclockers.com

I Overall Quality kan man välja mellan low-medium-high-ultra-custom

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Ha, 30fps low incoming.
Får låsa upp mitt 7950 till ett 7970. Det lär ge en liten boost.

Det gick tydligen... bara svårt att navigera i dessa konsolportade menyer!

Skrivet av Patienten:

I Overall Quality kan man välja mellan low-medium-high-ultra-custom

Ytterst korkad placering. Märks att de inte lagt mycket tid på att optimera menyerna för PC iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Det gick tydligen... bara svårt att navigera i dessa konsolportade menyer!

Ytterst korkad placering. Märks att de inte lagt mycket tid på att optimera menyerna för PC iaf.

Det är väl precis så det brukar vara placerat i alla spel?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är väl precis så det brukar vara placerat i alla spel?

I de spel jag spelat på sistone så är inte inställningarna låsta tills man valt alternativet "custom", utan då brukar man kunna välja "high" överlag och sedan direkt ändra vilka man vill.

Med "overall quality" satt på medium kan jag inte ändra några av de andra grafikinställningarna, vilket åtminstone för mig var något nytt. Å andra sidan har jag inte köpt särskilt många nya spel senaste året, så detta kanske är konsensus nuförtiden.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

I de spel jag spelat på sistone så är inte inställningarna låsta tills man valt alternativet "custom", utan då brukar man kunna välja "high" överlag och sedan direkt ändra vilka man vill.

Med "overall quality" satt på medium kan jag inte ändra några av de andra grafikinställningarna, vilket åtminstone för mig var något nytt. Å andra sidan har jag inte köpt särskilt många nya spel senaste året, så detta kanske är konsensus nuförtiden.

Jaha, du menar så. Ja, det brukar väl ändras automatiskt till custom om man sätter en preset och sen gör ändringar.

Ja, det är iofs lite konstigt kanske, men inget större problem direkt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jaha, du menar så. Ja, det brukar väl ändras automatiskt till custom om man sätter en preset och sen gör ändringar.

Ja, det är iofs lite konstigt kanske, men inget större problem direkt

Precis! Och nej, något problem utgör det inte... än. Men som sagt, konstig placering och det ger känslan av att de slängt ihop menyerna på PC-versionen, särskilt om man ser till att allting är i rullistor.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Ingen som har testat spelet i 1080p med ett 960m?

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Hur som helst! Jag körde lite benchmarks med datorn i signatur också. Kortfattat 4770K, 280X och 8 GB RAM med upplösningen 1080p.

Overall quality high: Min 30, max 90, avg 45
Overall quality medium: Min 50, max 110, avg 80

Utseendemässigt ser high bra ut medan medium ser ganska tråkigt ut. Jag får försöka hitta något bra mellanting tills Vega släpps...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Sweet då känns det som att min spelrigg kan köra high och streaming samtidigt, har en 1080p skärm. Tack för att ni berättar prestanda, gör mig lite lugnare.

Ni får gärna berätta hur ni tycker spelet är efter att ni kört några timmar, dock utan spoilers.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Hur som helst! Jag körde lite benchmarks med datorn i signatur också. Kortfattat 4770K, 280X och 8 GB RAM med upplösningen 1080p.

Overall quality high: Min 30, max 90, avg 45
Overall quality medium: Min 50, max 110, avg 80

Utseendemässigt ser high bra ut medan medium ser ganska tråkigt ut. Jag får försöka hitta något bra mellanting tills Vega släpps...

Mycket trevligt. 280X är ett rebrandat 7970 så mitt 7950 + överklock bör klara medium.

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Det verkar som att man, iaf i testversionen, enbart kan ändra alla grafikinställningar samtidigt och inga enskilda...

Skickades från m.sweclockers.com

Sätt det på custom så kan du ändra som du vill.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Testa det på annan upplösning än 1080P damnit

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har EA Access men verkar inte kunna ladda ned Andromeda ännu. Är det fler som har problem?

Edit: Fick det att fungera. Var tvungen att gå in på origin.com och starta trialen därifrån.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Om någon undrar så fungerar det finfint med min rigg i high @ 1440p! Får stabila 60+ och när man är ute och åker med Nomaden ligger det på 85-100fps

Redan "spelat ut trailern"... Finns säkert mer att utforska men inga fler main missions för min del

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Sweet då känns det som att min spelrigg kan köra high och streaming samtidigt, har en 1080p skärm. Tack för att ni berättar prestanda, gör mig lite lugnare.

Ni får gärna berätta hur ni tycker spelet är efter att ni kört några timmar, dock utan spoilers.

Efter tre timmar med testversionen så kan jag säga att det verkar lovande. Spelmekaniken känns stabil och flytet bra, där det enda negativa är hur de löst cover-systemet (man gör det genom att ha vapnet draget och stå nära det man vill ta skydd bakom, hade föredragit en separat knapp). Inte mycket att säga om storyn så här tidigt i spelet mer än att den känns okej. Överlag är det roligt att spela, det verkar finnas mycket att göra samt utforska, och huruvida det håller i långa loppet beror på storyns utveckling, hur värdefulla sidouppdragen är och till vilken grad man kan påverka sin karaktär samt spelupplevelsen med valen som görs.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Jag har ett 980Ti men jag tyckte det flöt rätt slött med allt på Ultra. Kanske ska testa att sänka till high.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om spelet, bara kört i ca en timme men jag tyckte det verkade ganska "meh", typ så.
Tycker hela grejen känns ganska gjord redan iochmed original-trilogin, tror inte detta kommer att kunna tillföra något mer egentligen.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Hur är det att spela med handkontroll?

Permalänk
Medlem

alla som skriver att dom har testat det, hur då vill också

Permalänk
Medlem

@aki04:
Origin Access eller EA Access.

Permalänk
Medlem

sitter o lirar nu men vafan, kan man inte stänga av MOTION BLURR? blir galen...
stör mig enormt på lipsyncen också.... god damn...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

sitter o lirar nu men vafan, kan man inte stänga av MOTION BLURR? blir galen...

Du kan peta fram konsollen, håller på att undersöker detta och lite annat just nu själv också. Återkommer med resultat.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Hm, det känns inte särskilt bra hittills...
Torftiga karaktärer och det känns nästan lite budget. Får hoppas det tar sig.

Permalänk

Någon som sitter man GTX680, om hur fungerar det i 1080p?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag har ett 980Ti men jag tyckte det flöt rätt slött med allt på Ultra. Kanske ska testa att sänka till high.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om spelet, bara kört i ca en timme men jag tyckte det verkade ganska "meh", typ så.
Tycker hela grejen känns ganska gjord redan iochmed original-trilogin, tror inte detta kommer att kunna tillföra något mer egentligen.

Kör med 1070 i 4k med allt maxat utan antialiasing och går inte under 30fps, inte stött på buggar och spenderat två timmar. Spelet är inget mästerverk men finner det underhållande och ångrar inte att jag gav 40kr för 10 timmar spelande, ges inte ut förrän om en vecka och då köper jag det troligtvis, säljs för 400kr.

Permalänk

Jag har spelat lite mer nu och tycker nog det verkar helt okej, ändå rätt så mysigt spel.
Hade lite fel med fps:en, kör med vsync på och ligger helt låst vid 60fps i 1080p med allt på max. Däremot känns det ändå riktigt slött, kanske för att det enda andra datorspelet jag spelat det senaste året är Doom som är kriminellt mjukt att spela..

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Nu ångrar jag nästan 40Kr för 10 timmar då spelet hängde sig när jag avslutade det och låg kvar i bakgrunden och åt upp mina 10 timmar. Nom nom nom! Tack Bioware...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Nu ångrar jag nästan 40Kr för 10 timmar då spelet hängde sig när jag avslutade det och låg kvar i bakgrunden och åt upp mina 10 timmar. Nom nom nom! Tack Bioware...

Starta om datorn var inte aktuellt eller?!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Starta om datorn var inte aktuellt eller?!

Det låg kvar i bakgrunden, inte förgrunden. Märktes inte ens att det var igång förrens jag fick en notisskylt om att jag hade mindre än en minut kvar från Origin.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

hehehe

så bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200